1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Laptop Advies [Deel 3]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 3 mrt 2011.

  1. Saaslijer

    Saaslijer Active Member

    Berichten:
    422
    Leuk Bevonden:
    191
    Aha, ik snap hem. Die Retina ziet er wel heel strak uit.. en HDMI vind ikzelf altijd wel handig..
    Wat gaat het me kosten, als ik deze macbook pro retina echt gebruiksklaar wil hebben? Dus inclusief belangrijke programma's erop etc?
     
  2. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Ligt eraan welke programma's jij gaat kopen natuurlijk.... Een office pakket zit uit m'n hoofd op zo'n 100 euro?
     
  3. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Eigenlijk wordt alles wat je nodig hebt behalve Office meegeleverd. Volgens mij komt Microsoft dit jaar met een nieuw Office pakket voor de Mac, denk dat het wel de moeite waard is om die af te wachten, de huidige versie voelt vrij verouderd aan.

    Overigens heeft alleen de oude Macbook Pro nog een ethernet aansluiting, alle nieuwe modellen hebben dat niet meer. Ze zijn namelijk zo dun dat dat niet past, daarom zal je voor bijv Ethernet, VGA en DVI een verloopstekker moeten kopen. Die zijn volgens mij zo 20-30 euro per stuk. Een externe muis o.i.d. heb je naar mijn idee niet nodig, omdat het touchpad en toetsenbord erg fijn werken.
     
  4. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Dus.. Zojuist mn laptop kapot geslagen uit frustratie. Nu doet ie helemaal niks meer..

    Ik heb echt 0,0 verstand van computers/laptops maar heb snel een nieuwe nodig voor school.
    Waar moet ik op letten of hebben jullie een advies voor mij? Het enige dat ik doe is office en films/series kijken via torrent of popcorntime en kansloos internetten.
    Dus wat voor een geheugen /processor etc heb ik nodig? Dan kan ik dat invoeren op tweakers. Het liefst zo goedkoop mogelijk (studentje) maar niet te kut want dan word ik weer gefrustreerd
     
  5. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Processor i3
    Mem 4 - 8 GB
    HDD ≥ 500 GB

    Zoek.
    Zoiets?

    Volgende keer de muur proberen, iets goedkoper.
     
    Exionche vindt dit leuk.
  6. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Merci hier kan ik wat mee :) zijn er nog merken die merkbaar beter/slechter zijn, dan andere ?
     
  7. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    De merk hype is een beetje,

    Asus
    Lenovo (heeft spyware probleempje momenteel in zn software)
    Toshiba/HP
    MSI/Dell
    Acer

    Ieder merk heeft zo zijn eigenaardigheden.
    Garantie en service is van alle merken wel in orde.
    Je kan altijd nog even op notebookcheck.nl kijken wat ze daar over je keuze zeggen.

    :)
     
  8. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Super bedankt. Morgen even oriënteren, reviews lezen en hopelijk bestellen :)
     
  9. Exionche

    Exionche Active Member

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    107
    Wat rond gekeken dit weekend. En omdat ik het liefst zo min mogelijk wil uitgeven omdat simpelweg het geld op t moment niet in overvloed is, kwam ik ook dit dingetje tegen: Hp Stream 14. Door de ssd een snelle laptop en door de niet krachtige processor een batterij die lang meegaat.
    Met als nadeel:
    Weinig geheugen voor documenten en serie's. Op te lossen door een micro SD
    Weinig geheugen voor programma's. Ik gebruik alleen office, utorrent, vlc en internet + wat andere kleine programma's
    En de slappe processor

    Is deze laptop met weinig werkgeheugen en slappe processor net genoeg voor de dingen die ik wil? Of heb ik dan te hoge verwachtingen van dit HP'tje?
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik wil een SSD in mijn laptop gooien (Dell L501X van januari 2011) en wat extra geheugen. Helaas kan ik maar max 2x4 gig erin gooien (Max DDR3 1333mhz), voor zover ik kan zien. Dit zijn de huidige specs:
    [​IMG]
    Dus ik vroeg me af of iemand nog een leuke optie heeft hiervoor want zo duur zal dat niet zijn, dan zou je zoiets krijgen denk ik? http://tweakers.net/pricewatch/258861/geil-gs34gb1066c7sc/specificaties/ of zoiets: http://tweakers.net/pricewatch/430404/crucial-bx100-500gb.html

    En voor de SSD zoiets: http://tweakers.net/pricewatch/376080/crucial-m550-2-komma-5-inch-512gb/specificaties/

    Ik bouw al jaren niets meer en ben er aardig uit, dus ik hoor graag betere opties :)
     
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    @Cookie

    Crucial is inmiddels twee modellen verder in hun SSD reeks, MX100 en MX200. Nu is die laatste net uit, dus wel wat duurder dan de MX100, maar hij is ook wel een stukkie sneller in sommige situaties. Overigens is de M550 ook geen slechte koop, want die is in een directe vergelijking tussen de drie nog vaak de snelste. Het maakt dus niet zoveel uit voor welke je gaat. Ik heb 'm zelf ook :+ (de MX100 512GB).

    Qua geheugen.. je wil dus gewoon 2x4GB? Koop dat dan gewoon in een setje. Het maakt eigenlijk niet uit welke je koopt, al zal ik wel een beetje bij de bekende merken blijven. Het maakt nauwelijks uit of je 1333 of 1600 MHz koopt, dus in het lijstje heb ik een overzicht van beide snelheiden gezet. Soms is de 1600MHz variant goedkoper, dus vandaar.
     
    Cookie vindt dit leuk.
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Nice thanks :) Eind van de maand wordt het dus de Crucial MX100 512GB en de Crucial CT2KIT51264BF160B. MX200 doe ik niet want ik zal denk ik niet eens het maximale eruit kunnen halen met de laptop.

    En de SSD zit er inmiddels in, thanks :)
     
  13. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Ik ben op zoek naar een kleine lichte laptop puur voor school. Wil er alleen wel gewoon Windows op en geen Chrome OS.
    Nu ben ik uitgekomen op een Asus F205 en een HP Stream 11. Beide aantrekkelijk geprijsd en qua specs nog best aardig. Iemand nog andere tips? Of is een van die twee een goede keus?
     
  14. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ben op zoek naar een simpele/degelijke laptop, om te internetten e.d. ik wil er ook graag films mee kunnen kijken op mijn tv (via hdmi verbinding). Tot slot zou het leuk zijn als ik er football manager op kan spelen.

    Ik kwam de lenovo g40-80 tegen, heeft iemand hier ervaring mee?
     
  15. Evelyne

    Evelyne New Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    .
     
    Laatst bewerkt: 24 sep 2015
  16. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Lenovo G40-80

    Vergeet het gamen maar, Intel HD 4400. Zou nog even verder zoeken naar een laptop met extra GPU :)
     
  17. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik volg sinds een paar weken de studie informatica, en precies nu is mijn laptop het aan het begeven...

    Nu ben ik dus opzoek naar een nieuwe laptop, het liefst een 13 inch zodat ik deze makkelijk mee kan nemen tijdens het reizen.

    Verder moet ik de standaard dingen kunnen doen, tekstverwerkers etc. Werk soms met photoshop maar nu ook veel met Visual studio.

    Ik heb eigenlijk geen idee wat voor laptop ik moet kiezen, het liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk (arme student haha) maar het budget laat ik even afhangen van de tips!

    Alvast bedankt!
     
  18. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Photoshop en visual studio, dan wil je een sterke CPU/GPU met een sloot RAM en eigenlijk toch geen 13" scherm?
    Een krachtige 13" laptop gaat een stuk meer kosten dan een 15" schat ik.
     
  19. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
    Bedankt voor de snelle reactie! Ik had even 13" genomen als ideale afmeting maar zie inderdaad dat de prijs dan aardig omhoog gaat. Welke 15" laptops zou je mij aanraden, ik heb echt super weinig verstand van pc's
     
  20. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Ik weet je budget niet maar met wat zoeken kwam ik dit nog tegen,

    Asus Vivobook

    dat zit een beetje overal tegenaan wat jij wilt, ongeveer.
    Een zoekopdracht met een beetje fatsoenlijke i5 processor en 8GB ram,

    Zoek

    Daar zie je dat je pas bij deze,

    Asus

    op een HD scherm uitkomt.
     
    xRichardX vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina