Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

1. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Aah ok ok. Wel vreemd dat ik met Raceroom veel krachtigere FFB heb dan Forza en pCARS terwijl die nooit uitvalt. Lijkt me vaag dat de temperatuur blijkbaar dan anders gemonitort wordt op PC dan op Xbox.

2. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Nee, nu ben ik niet meer zo zeker van mijn theorie.
    Nou ja gewoon proberen, ik hou jullie op de hoogte.

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Superirritant, hoe er in die public-lobbies van Forza gereden wordt :p

RemcoM, asjemenou75 en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Zullen we allemaal onze favoriete auto-gerealteerde-video(s) posten??

5. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305
    Lastig! Heb er wel een paar die ik erg tof vind. Maar ik denk dat ik dit wel één van de tofste vind. Heel mooi in beeld gebracht, mooie muziek eronder. Dit gehele kanaal is een aanrader :)

Rossi46 vindt dit leuk.
  6. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Echt bijna onmogelijk om een selectie te maken... Dus hierbij mijn aftrap. Filmpje dat ik om de één of andere reden eindeloos terug kan kijken :)

Laat ook mooi zien hoe het huidige DTM nu had moeten zijn. Niks van die silhouette racers, met V8 motoren die klinken als opgefokte 4-pitters en vol zijn gehangen met allerlei rare lipjes en flapjes. Nee, gewoon de "reguliere" auto gekoppeld aan een goed regelement.

B Tender vindt dit leuk.
  7. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Al is deze misschien nog wel gaver.... :cool:

En dit is ook wel een opmerkelijke :whistle:

B Tender vindt dit leuk.
  8. pim_smeets

pim_smeets Active Member

Leuk Bevonden:
    179
  9. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Even laten horen dat de formule 1 vroeger echt beter was...

...uit de tijd dat Kimi en Alonso nog broekies waren :+

Hier nog wat langer geleden, met een voorbeeld van aloude rivaliteit tussen Schumi en Häkkinen. Vergelijk dit eens met de race op Suzuka van afgelopen weekend, met die lelijke kut F1 autootjes van nu met stofzuiger motoren :mad:

Laatst bewerkt: 3 okt 2015
    B Tender vindt dit leuk.
  10. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Statistisch gezien is de F1 op de baan nu veel interessanter dan ooit. Die gevoelens van 'vroeger was alles beter' komen toch echt voort uit nostalgie ben ik bang. Als je nu een willekeurige race van voor 2000 zou gaan kijken zou je hem waarschijnlijk weer uitzetten na 20 minuten, uit verveling. Er gebeurde toen al helemaal geen klote, en optochten waren eerder regel dan uitzondering. 'Vroeger' is overrated.

Als je nu DRS zou afschaffen en banden zou maken zoals Michelin/Bridgestone (en GoodYear en alles daarvoor) dat deed zou je een prima F1 hebben.

11. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja ben ik het wel mee eens. Al die legendarische fragmenten zijn tof, maar kleine stukjes uit races waar vaak verder niet super veel meer gebeurde.

12. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja en nee.

Natuurlijk zijn dit maar voorbeelden en het kan er nooit een hele race zo aan toe gaan (dat zou pas feest zijn!). Maar dat er tegenwoordig meer gebeurt ben ik niet met je eens. Zoveel gebeurt er namelijk niet... Ja er wordt meer ingehaald, door DRS. Had je dat niet dan zat je alsnog overal klem (door de combi van aerodynamica en kwetsbaarheid van een monoposto raceauto). Maar dat is het dan ook wel. Daarbij is iedereen tegenwoordig doodsbang om voor het minste of geringste een penalty te krijgen. Behalve Max, die knalt hem er gewoon overal tussen :)

Waar ik me nu groen en geel aan erger zijn:
    A) de motoren, met superstip op 1. Ik weet dat ze krachtig zijn en door het enorm toegenomen koppel ook lastiger te controleren (vergeleken met de 2,4 V8. De 3,0 V10's waren ook beesten!), maar ik merk daar als kijker niets van. Het enige dat ik hoor is een fluttoontje. De toeren zijn weg én het volume is weg en daarmee ook de snelheidssensatie.
    B) het uiterlijk van de auto's. Alles is compleet uit proportie. Oké, zo erg als in 2009 is het nu niet meer, maar het scheelt niet veel. Het zijn nog steeds hondslelijke raceuauto's. Overigens gaan ze er vanaf 2016 al wat beter uit zien, met een lagere en bredere achtervleugel.
    C) de voorspelbaarheid (gek genoeg). Door de nadruk steeds meer op betrouwbaarheid te leggen valt er bijna niemand meer uit, waardoor je haast geen verassingen meer in de races hebt.
    D) de totaal doorgeslagen regelgeving. Niks mag meer, overal word je gelijk bestraft. Alles moet ook altijd doorgang blijven vinden (anders worden de TV-zenders boos). Vroeger was er altijd dikke paniek als een start afgebroken moest worden. Héérlijk. Het hele startproces (teams op de grid etc-etc) moest dan weer opnieuw beginnen. Nu komt er gewoon een extra opwarmronde en klaar. Vroeger werd er nog in de regen gestart. Nu gaan ze eerst met ze allen achter de pace-car de baan droog rijden... Over de pace-car gesproken, die nieuwe virtual pace-car is misschien nog wel het ergste! Ik weet waarom die is ingevoerd, maar het doet de race zelf weinig goeds. Kom dan gewoon direct met de pace-car de baan op, dat zorgt altijd voor heerlijk onvoorspelbare situaties.

Vergeet ook niet dat ze met de TV-uitzending tegenwoordig actief op zoek gaan naar waar de actie op de baan is. Het is mij een raadsel waarom ze dat eerder niet deden, maar ook dat geeft een vertekend beeld. Vroeger zag je inderdaad vaak Schumi aan kop, de hele race. Tsja, dat gaat vervelen natuurlijk. Daar achter gebeurde genoeg, maar dat zag je niet.

Verder is het maar wat je in races zoekt natuurlijk. Dit zijn die dingen die ik heel erg mis en/of verkeerd vind aan het huidige F1. Dat is ook de reden waarom ik V8-supcars (en GT3 klasses) geweldig vind en het huidige DTM echt helemaal niks, om maar wat te noemen. Ook NASCAR vind ik fantastisch om te kijken.

B Tender en Racerblade01 vinden dit leuk.
  13. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Grootste nadeel van de huidige F1 is dat het te weinig regent. Wanneer gaan ze daar iets aan doen?

Rossi46 en Racerblade01 vinden dit leuk.
  14. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Goede punten. Het is wat je zegt, het is waar je naar zoekt in F1. Punt A en B boeien mij persoonlijk niet zo veel, zeker het uiterlijk niet. Ik kijk naar F1 voor het racen, niet hoe het eruit ziet. Van het geluid merk je bar weinig tijdens een race op tv, maar het is wel een reden voor mij om niet zo snel meer naar een F1-race te gaan. Ik ben blij dat ik bij races ben geweest in 2006 en 2009, dus ik heb in ieder geval de V8's meegemaakt, helaas net de V10's gemist. Ben het wel met je eens dat de betrouwbaarheid doorgeslagen is. De tijden dat auto's ontworpen zijn om precies een raceafstand te kunnen afleggen (en geen kilometer meer) zijn helaas voorbij. Of een Sato die de neiging had iedere drie races zijn motor spectaculair op te blazen. Regelgeving ben ik ook wel gedeeltelijk met je eens, zeker wat betreft regen. Eigenlijk heeft Formule 1 helemaal geen full wet banden nodig, want elke keer als ze nodig zijn, wordt er achter de SC gereden. Belachelijk.

Maar! Ja, er wordt meer ingehaald door DRS, maar inhaalacties zijn ook buiten DRS-zones de afgelopen jaren sterk toegenomen. Afgelopen race op Suzuka hebben we inhaalacties gezien in de eerste bocht (DRS-zone), maar ook bij de hairpin, 130R, de chicane na 130R en er waren zelfs twee idioten die in de Degner curve inhaalde. Dat was 10 jaar geleden ongehoord. En dan was Suzuka zelfs één van de saaiere races dit seizoen. Als die race in 2003 had plaatsgevonden zou het de beste race van het seizoen zijn.

Ik ben in ieder geval blij dat je niet het argument gebruikt dat de F1 vroeger meer 'rivaliteit' had ofzo. Alsof Senna vs. Prost en Lauda vs. Hunt beter waren dan Hamilton vs. Massa of Alonso vs. Vettel vs. Hamilton of Alonso vs. Vettel vs. Webber. Het is jammer van de Vettel en Mercedes-tijdperken die we de afgelopen jaren hebben gehad, want daarvoor was de F1 spannender dan ooit. Wat mij betreft een teken dat de F1 niet zo zeer de verkeerde kant op gaat.

Daarnaast ben ik op zich wel blij dat stewards wat strenger zijn om bijvoorbeeld te voorkomen dat we een herhaling krijgen van wat Senna op Prost deed in Suzuka 1990. Een actie waarvoor die vandaag de dag nog steeds als held voor wordt beschouwd. Ik heb er persoonlijk 0,0 respect voor.

Goede keuzes voor alternatieve klasses overigens. V8 Supercars is inderdaad een prachtige klasse, en NASCAR is de meest ondergewaardeerde vorm van autosport in Europa.

B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  15. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja en nee... :+

Dat van dat inhalen op Suzuka, dat gebeurde altijd al wel toch? Nu inderdaad veel na start/finish, door DRS. Maar de andere punten wist men altijd al wel te vinden. Goed voorbeeld daarvan in het bovenstaande filmpje van Schumi en Häkkinen. Het is dat hij net na 2:41 heel lichtjes moet inhouden - en daardoor waardevol momentum verliest - maar anders had hij hem er absoluut langs gezet na start/finish. En inhalen voor/in de 130R, dat kon vroeger ook al. Vraag maar aan Alonso :) En toen was het nog écht de 130R. Want die bocht hebben ze iets ruimer gemaakt.

En wat betreft Senna en Prost op Suzuka, als je enkel naar dat beeld kijkt dan geef ik je zeker gelijk (al helemaal omdat ik nooit Senna fan ben geweest). Maar het verhaal zit iets gecompliceerder in elkaar :) Feitelijk is Senna twee keer hard genaaid, om Prost het voordeel te geven.
    Eerst tijdens de race op Suzuka het jaar daarvoor. Prost reed Senna en zichzelf eraf in de Casio Triangle (toen waren ze nog teamgenoten bij McLaren). Prost stapt uit, race klaar. Senna laat zich aanduwen (toegestaan), rijdt een bloedstollende inhaalrace en wint. Om uiteindelijk gediskwalificeerd te worden; omdat hij na het aanduwen niet via de juiste route weer op de baan kwam en daardoor feitelijk afgesneden zou hebben... Laritoek natuurlijk, maar ja, de toenmalige FIA baas was Jean-Marie Balestre, een Fransman. En heel toevallig was het zo dat die diskwalificatie er voor zorgde dat Senna Prost niet meer achterhalen in de WK-stand :x
    En de tweede keer was tijdens het weekend van de Suzuka crash. Om onverklaarbare reden werd ineens de pole-plek verplaatst naar de binnenkant (de vuile kant). Senna was daar furieus over! Daarom had hij zich ook voorgenomen om, als Prost voor zou liggen na de start, hem eraf te rossen. Om in één klap twee keer wraak te nemen. En zo geschiedde.

Mooi om te lezen dat je net zo'n race-nerd bent als ik trouwens :cool: Al ligt jouw focus net anders, maar dat is juist goed.

B Tender vindt dit leuk.
  16. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Racen op twee wielen is trouwen minstens even gaaf. Waarbij ik de World Superbikes veel gaver vind dan de MotoGP!

B Tender en Racerblade01 vinden dit leuk.
  17. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik kan trouwens ook helemaal week worden van dat echte snerpend inlaatgeluid, dat klinkt zo fantastisch! :eek:

Zo, en nu mag iemand anders leuke filmpjes gaan posten :+

B Tender vindt dit leuk.
  18. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Handjes boven de tafel heren.

19. Divimus

Divimus Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    305

Rossi46 vindt dit leuk.