1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Need for Speed

Discussie in 'Games' gestart door JJNL77, 21 mei 2015.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    Ik heb ook nog een PS4 code, PM even bij interesse :)

- weg

Laatst bewerkt: 2 okt 2015
    Tim en AnubisNefer vinden dit leuk.
  2. SoleSurvivorN7

SoleSurvivorN7 Active Member

Leuk Bevonden:
    [​IMG]

AnubisNefer vindt dit leuk.
  3. WorkingTitle

WorkingTitle ..

Leuk Bevonden:
    Mocht er toevallig nog iemand zijn met een ps4 Bèta code houd ik me aanbevolen. Niet geschoten... :)

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Wow het ziet er echt bizar goed uit. Die tussenfilmpjes, petje af.

Stuurt alleen echt voor geen ene kloot :')

Insane/Erret en Tim vinden dit leuk.
  5. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    Moet je je grip setings aanpassen.

6. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    Helemaal mee eens

7. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    Ik lees van meer mensen dat de besturing tegenvalt.. Hieronder beschrijft iemand z'n mening bij de beta vrij uitgebreid.
    I'm not sure how to say everything that is on my mind right now without coming off as some kind of hater who wants to see the game fail "because fuck EA" - I really, really want to like this game, but as a whole, I just can't. My passion have always been cars, and naturally in gaming it has always been car games. I've been playing car games since I was 7-8 years old, so for 15+ years now. My point is just that I'm not talking completely out my ass. You don't have to agree of course, but, hear me out please.

First of all, I know it's a BETA, but I also know that we are 1 month from release, and not a lot is going to change in that time. Bugs and glitches will most likely be fixed, but I couldn't care less about those to be honest - I'm talking about things that for me, are major flaws in gameplay. So much that pretty much all the hype is gone for me, and that I went from "instant buy" to a solid "nope".

To start off, I'm honestly a bit baffled by the driving mechanics and physics in this game. Obviously we can all agree that NFS is not a SIM (simulation) racer, which is the most serious kind of racing games you'll get, such as iRacing and possibly Project Cars. It's not a realistic semi-SIM either, such as Forza Motorsport, Gran Turismo etc. So what is NFS? - An arcade racer, as it's always been. And there's nothing wrong with it being in that genre.

However, the problem with that, again this is just my opinion, is that it's not actually fun to race and drive around in this game like it's supposed to be in an arcade racer. It's about fun, and just enjoying it, not constantly thinking about what would be the most realistic outcome. All the cars I have tried feel incredibly heavy and clunky, and I for the life of me cannot understand WHY that's the case. The same cars don't feel heavy and clunky in SIM racers, and having tried a few of the cars IRL that they have available in the game, I can say that they certainly don't feel heavy and clunky in real life either. The best way I can describe it, is that it feels like the cars drive on train tracks (rails) in this game, I have no real freedom or control over the car.

Summed up, it's an arcade game, and the first priority should be fun. And I'm not making this up to prove a point, but it is much more fun for me, to say, drive a jeep in Battlefield or just any car in GTA V, rather than any car in the dedicated car-game that is NFS 2015. And that is such a damn shame.

So, done with the mechanics, handling and physics - let's talk about the insane "rubberbanding" that is going on in this game (and in NFS games in general.)

Rubberbanding. Why would anyone want a race to deliberately be unfair? You've earned your 1st place in the race and gotten away from the opponents by being the better driver - and then you see, out of nowhere, the group of players that were easily 10 seconds behind you just a second ago, now gaining rapidly on you and even overtaking you, despite them ramming into every object in their way. Sounds great right?

That's what NFS 2015 racing is like, both online and offline. If you want a good example of "rubberbanding" and "scripted" AI, try and select a sprint race for example, and finish that race 5 or so times in a row (less will also do), and notice (pretty much impossible not to notice) when the AI are overtaking you, and when they are letting you overtake them. It's the exact same places, every, single, time, unless you actively obstruct/block their cars. It's like watching a movie 5 times, you know the plot, and what's going to happen, because it's scripted. It's outrageously boring. Of course this isn't only noticeable when doing the same race multiple times in a row, but it's most noticeable this way, so try it out for yourselves.

I can only speak for myself of course (and a couple friends that also have it) - but the game had so much potential, and as they won't change anything radically with a month from release, I can safely say that for me, it did not in any way live up to it's potential.

TL;DR

Pro's:

• Pretty graphics
    • Fantastic customisation
    Con's:

• Not fun to drive
    • Car physics/handling too heavy and unresponsive
    • Rubberbanding on- and offline.
    • AI scripting (offline)
    • Chromatic Aberration & motion blur
    • (Always online vs. EA servers)
    I'm not trying to piss anyone off here, I just wanted to hear if anyone else feel the same about the game. To sum things up, I just expected things like handling and AI to not be worse than that of UG1 and UG2 - which are approximately 12 years old now.

I realize that there are probably people who like this type of driving mechanics/physics. I like, or am content with the driving in games such as iRacing, pCars, Forza, GTurismo, DiRT, early NFS games, and so many others, but I honestly can't stand the driving in this game. Why did it have to be this game.. Been waiting for it since UG2. Fuck me.

Oh, and for those who are reading this and are yet to play the game, ignore everything and form your own opinions. Try the game before you buy it as always though, there will most likely be a demo sometime before or around release.

8. ExquisiteSteez

ExquisiteSteez Active Member

Leuk Bevonden:
    Ik vind het maar een schijt BETA eerlijk gezegd.

Rivals zag er veel beter uit en bestuurde ook veel lekkerder.

En ik vind die cutscenes maar onnodig. Misschien vinden sommige het leuk, maar ik krijg het gevoel dat ik naar een B-film aan het kijken ben.

WinterBase vindt dit leuk.
  9. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Als iemand nog een code heeft voor de PS4 zou ik deze graag willen hebben :p Alvast bedankt!

10. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Rivals vind je serieus mooier dan deze? Deze oogt soms fotorealistisch en dat deed Rivals niet echt. Absoluut niet qua lighting. Ik heb zelf Rivals nooit gehad, maar wel bij vrienden gezien.

Hoe dan ook vind ik de bèta echt wel gaaf zeg. Ik vind de auto's zeer fijn besturen. Ik begon met een Honda Civic en na een tijdje besloot ik voor het betere werk te gaan. Een Porsche 911 GT uit 2015. De Civic verkocht en van dat geld de beste onderdelen gehaald voor de Porsche. De boel op driften afgesteld en dan lekker die wegen onveilig maken. Wel merk ik dat er gek genoeg een beetje een gevoel van snelheid mist. In FH2 heb je echt het idee dat je ziek snel gaat.... Hier gek genoeg een stuk minder. Mijn vrienden zeiden hetzelfde en fora zie ik er ook over praten. Misschien kunnen ze dat nog veranderen.

Ik vind alleen dat always online een slecht idee. In de bèta is hij vandaag meer dan 5 keer eruit geflikkerd qua connection en ook vastlopers. Maar ok.... Bèta he. Ben benieuwd wat voor verschillende races er allemaal komen en challenges en deze gaat nog wel gehaald worden.

11. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    Idd, vanmiddag wou ik de beta even proberen, na 3 disconnects binnen een kleine 20 minuten had ik het wel gezien...

12. Doelie

Doelie Ballin'

Leuk Bevonden:
    Kan iemand mij een beta key pm'n? <3

13. Marcelinho_NL

Marcelinho_NL Active Member

Leuk Bevonden:
    Ik heb nou eindelijk ook flink is kunnen spelen in deze beta.

Het werkt allemaal wel prima.

Alleen de besturing van de auto's is om te janken!! Vooral het driften!!
    Als je de handrem intikt dan slaat dat ding nagenoeg om. En als je vol remt is de snelheid er al helemaal uit om hem de bocht in te rammen.

Ook is er niet volledig geluisterd naar de menigte!!

Zijn toch verschillende tuning/stylings mogelijkheden in de auto scene in amerika en rest van de wereld.

En dat gaat het om de performance tuning/look

Zoals op deze foto te zien is:

[​IMG]

En de tuning zoals hij nog steeds is:

[​IMG]

2 totaal verschillende stijlen en voor zover ik nu de beta heb gespeeld niet terug te vinden behalve de eerste foto.
    Niks mis mee want daar gaat mij voorkeur persoonlijk naar uit.

Had de magazine boekjes er terug ingestopt zoals in Underground 1/2 dat was een leuk om je mee bezig te houden.

Wat ik nu vooral mis en ben niet de enigste is:

Neon
    Motorruimte styling
    Audio kofferbak
    Magazines
    Vleugeldeuren

Een dag en nacht cyclus!!
    Overdags wat meer verkeer.

Savonds waar het echt tot leven komt de straatraces!!
    Verschillende groeperingen die de rivaliteit met elkaar aangaan.
    Nu zijn het een stel opgeschoten b acteurs die mij echt het gevoel niet geven wat heerst op de straatraces

Kortom er had zoveel meer in de game kunnen zitten!!!

14. Martijnn

Leuk Bevonden:
    Maarja, ik mis wel manual shifting. Why the fuck stoppen ze dat er niet in tegenwoordig..

Ic3DFire vindt dit leuk.
  15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    Die tweede auto/foto (neon/motorruimte stylen/audio/vleugeldeuren) heeft niets met performance te maken, het maakt de auto alleen maar langzamer (zwaarder). De enige overeenkomst tussen die twee foto's is dat ze beide een auto als startpunt hebben, maar ik denk dat de makers voor een racegame (wat NFS bottomline is) de performancekant op zijn gegaan.

16. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Ben ik nou zo stom of wat is dit. Ik wil de beta spelen maar kom niet verder dan het beginscherm. Wanneer ik op PLAY druk en een crew will joinen of zelf iets aanmaak gebeurt er niks en stuurt ie me terug naar het beginscherm waar ik weer op PLAY moet drukken. Lekker duidelijk dit..

17. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    Klinkt een beetje als een twijfelachtige game: niet geweldig, maar ook niet slecht. Veel potentie, maar ook een aantal belangrijke minpunten.

Tja, dan geeft dat Always Online gezeur bij mij in ieder geval de doorslag, dus lekker overslaan. Ik hou het qua racers voorlopig wel even lekker bij Driveclub, en straks wellicht aangevuld met een goede rally-game en dat Trackmania begin volgend jaar...

Ik twijfel nog een beetje of ik NFS Rivals goedkoop op zal pikken, omdat men destijds aangaf dat het wel leek op NFS Hot Pursuit (wat weer leek op Burnout :cool:

18. Martijnn

Leuk Bevonden:
    Rallygame? Ik zeg DIRT RALLY !!! Vooralsnog alleen op steam in de pre-fase maar wat is die tof zeg.

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    Krijg nu ook steeds connection errors...

20. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    Ik heb hem niet gespeeld, maar hoor er goede dingen over. Wel filmpjes van gezien en ziet er niet geweldig uit (beetje leeg en eentonig), en volgens mij zijn er nog niet veel lokaties, en ook geen erg lange tracks. Nog geen volwaardige game dus.

Ben benieuwd naar Loeb Rally en de nieuwe WRC. En hopelijk dat GT7 straks flink veel rally content krijgt.

Deel Deze Pagina