Debrieving Oschersleben;
Respect hoe iedereen de bottelneck (bocht 1) heeft genomen en iedereen elkaar daar ruimte heeft gegund.
Dan de pitstops: Als er een "rollende start" wordt aangegeven zoals in de brieving is het niet handig als jezelf een drive through veroorzaakt door te snel weg te rijden. Auto nr# 45 heeft dit getracht op te lossen door zijn drive through als pit stop te zien om vervolgens zijn directe tegenstanders en voorgangers (auto nr. #8 en auto nr #85 ) weer voorbij te laten gaan. Echter hij laat niet auto nr # 8 en #85, maar achterblijver auto nr# 56 voorbij, waarna hij weer aansluit en de race hervat.
In deze omdat gezien is dat auto nr. #45 gepoogd heeft zijn directe tegestanders weer voorbij te laten gaan, maar achter de verkeerde auto weer aansluit, wordt hij niet uit de uitslag geschrapt voor heat 2, maar zal hij 2 plaatsen (in deze van plek 3 naar plek 5) geclassificeerd worden, zodat auto nr # 8 en # 85) voor hem in de uitslag staan. Verder geen consequenties voor de aankomende race.
In het algemeen geldt wel vanaf heden: Als bij een vliegende start procedure, men een valse start veroorzaakt dan dien je zowel je drive trough en een reguliere pitstop te ondergaan. (Dit omdat er dan niet subjectief gemeten wordt hoeveel tijd er eventueel wordt gewonnen/verloren t.o.v. de voorgangers, maar ook omdat de game af en toe simuleert dat er bij pitstops ook wel eens iets fout kan gaan. Ikzelf had b.v. op Donnington de mededeling dat men problemen had met de "wheel nut" en dat de pitstop daardoor langer duurde dan normaal.
In algemeen, er zijn veel kleine, soms bewuste of met risico genomen, tikjes uitgedeeld, maar iig werd door de " veroorzaker" keurig gewacht waarna de race hervat werd. Dat is de spirit waarmee wij rijden, maar houdt wel rekening dat deze "tikjes" in een volgende cup zwaarder gesanctioneerd worden omdat men dan meer aan elkaar gewend is.
Laatst bewerkt: 9 okt 2015