0:21 Hakinnen vs Schumacher? @B Tender https://account.xbox.com/nl-nl/game...ets&scid=73940100-ce28-4018-8964-96c471b05334
Brieving Imola Weer: Zonnig, af en toe een wolkje. Qualificatie: Tijdens je outlap laat je je lichten uit. Tijdens je vliegende rondes doe je je lichten aan zodat mensen die in hun outlap zitten eerder aan de kant kunnen gaan als ze lichtjes in hun achteruitkijkspiegel zien. Mochten jullie gelijktijdig in een vliegende ronde zitten is het GEEN verplichting om aan de kant te gaan. Heats: Heat 1: 12 ronden Heat 2: 18 ronden ( verplichte pit ronde 6 t/m 10) Start: Beide Heats staande start Pit entry: Geen bijzonderheden Pit exit: Geen bijzonderheden, ga alleen niet meteen naar de linkerkant van de baan, daar is de racelijn en men rijdt daar op volle snelheid Safety Car: Vanwege de uitbreiding van de chat naar 12 personen is het wellicht weer mogelijk om safetycar weer in te roepen. Alleen als iedereen in 1 party zit dan kan men dit uitvoeren. De safetycar kan alleen ingeroepen worden door de wedstrijdleiding bij een ongeval waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. Dit zal niet bij elk ongeval gebeuren. Bij inroepen safetycar worden posities gelokt en nr1 auto vangt veld op. Snelheid wordt terug gebracht naar 80 km/hr. Als het veld is aangesloten,wordt bij ingaan bocht 13 wordt de snelheid terug gebracht naar 60 km/hr. Nr 1 bepaalt "start" bij uitkomen bocht 16 t/m st/finish lijn. Tijdens safetycar periode mag er gepit worden indien dit binnen het verplichte pitstop window valt van heat 2. Bij terugkomst op de baan neem je de dan geldende positie in. Het veld "wacht" echter niet op auto's die de reguliere pitstop maken. Veel succes en sterkte!.
Blijf het raar vinden van dat lichten gebeuren tijdens de kwalificatie. Als je in je outlap zit ga je toch voor iedereen aan de kant, ongeacht of hij lichten aan of uit heeft?
Ach, zo is het officieel en kan iedereen het zien. Het voegt inderdaad niet zoveel toe maar nu kan in ieder geval niemand erover klagen. Als iemand tijdens de kwalificatie veel sneller is dan laat ik hem er gewoon langs, dat hoeft dus niet volgens de regels. Heb tijdens kwalificatie op Nurburgring GP mijn pole verloren omdat ik in de laatste bocht iemand tegenkwam die zoveel langzamer was, had die ronde al 3-4 seconden op hem goed gemaakt. Volgens mij is het niet meer dan redelijk dat je dan ruimte laat. Maar zoals ik al zei, met regels is het duidelijk. Zo kan je in je spiegel kijken en bepalen of je de persoon er langs laat of niet.
Potverdrie............. Breekt er eerst iets bij mijn rempedaal. Gelukkig had ik nog een tweede zelf provisorisch gerepareerde pedalenset , die ook een breuk in het rempedaal had. Die set hield het al een maand uit totdat ik mijn vervangende set kreeg. Na een uurtje racen brak helaas toch ook dit rempedaal. Gelukkig zijn de pedaalstangen van de rem en het gaspedaal volkomen identiek. Ik heb de onbeschadigde gaspedaalstang van de ene set op de positie van het rempedaal gemonteerd. Alleen bleek toen dat de potentiometers van zowel gas als rem niet meer correct werkten. Ik heb nu alleen 95% gasgeven. En remmen die op 5 procent geaktiveerd blijven tijden het rijden. Dat kost erg veel tijd per ronde. Ik had gisteravond geen tijd meer om de pedaalstangen op de basis van de andere set te monteren waarvan de potentiometers hopelijk wel nog in orde zijn. Ik hoop vanochtend de pedalenset nog 100% te krijgen, want anders zie ik het somber in voor de race van vanavond.
Als ik dus met groot licht aan rij moet je effe aan de kant gaan Ik hoop voor je dat je het voor elkaar krijgt want dit is gewoon klote!
Gisteren even met Cr00kk zitten oefenen, tune gevonden die redelijk bij het circuit past. Klein beetje aangepast en nu gaat die als een trein. Maak nog regelmatig fouten tijdens het hotlappen, hoop dat ik me tijdens de race kan inhouden anders sta ik een paar keer achterstevoren. Ook frustrerend dat het me steeds net niet lukt om een 1:41 te rijden @loyal, dat is wel echt irritant. Te hard op je pedalen zitten trappen of is het gewoon een bekend slijtage probleem? Hoop dat je vanavond gewoon kan meerijden. Misschien de deadzone van je pedalen wat hoger zetten?