De game bevalt me eigenlijk prima. De gunplay is vrij simpel, maar ik stoor me er eigenlijk niet aan en speelt lekker weg. Echter hetgeen dat me doet blijven spelen is het vliegen. Wat is die shit awesome. Dogfights, at-st en turrets kapot schieten voor je teamgenoten en bij gebrek aan die dingen over het veld vliegen en poppetjes blasten. Als ik dat het hele potje kan doen is het voor mij al geslaagd, ook als de rest van je team geen reet doet en je dus weer eens dik verliest als rebel. Hoth als rebel is echt te moeilijk te winnen als niemand doet wat er van hem verwacht wordt.
De game heeft geen Blood and Gore, Intense Violence, Strong Language en Use of Drugs omdat het niet in het star wars universum past, niet om op een grotere doelgroep in te spelen en ik geloof er dan ook geen zak van dat ze daarom maar de gameplay simpeler hebben gemaakt zoals jij doet overkomen. Sowieso, alsof ze bij EA/Dice de illusie hebben dat battlefront door de Teen rating en meer casual gameplay ook maar 5% van de casual tieners die geen historie hebben met star wars doen switchen van cod naar battlefront. Misschien dat ze degenen waarbij de ouders actief in de gaten houden welke rating er op de games staan die hun kinderen spelen binnenhalen, maar dat is echt maar een heel klein gedeelte van de afzetmarkt.
Het ding is dat wat beelden en berichten van anderen een star wars fan niet zou weerhouden de beta te spelen die iedereen en z'n moeder gratis kan downloaden. Gast, je kan fucking Hoth naspelen in die graphics en sfeer. Moet toch een dream come true zijn voor een 'fan'. Ik weet dat het het voor mij is na die hoth missie van shadows of the empire op N64 helemaal kapot gespeeld te hebben en nog steeds soms op te starten.
Je typt een hoop, reageert verontwaardigd, maar je zegt helemaal niks. Je hebt nog steeds geen reden gegeven dat je de beta niet gespeeld hebt. Boeiend dat je de game in pre-order hebt staan, alsof dat de zaak verandert.
Laatst bewerkt: 9 okt 2015