Deze race was schadebeperking.
Ik had al vooraf zo'n voorgevoel dat het een moeilijke race ging worden.
Ik was al blij dat ik op het laatste moment mijn pedalenset weer had gerepareerd.
Alleen had ik geen tijd meer om de hardware goed af te stellen.
De pedaalastangen hebben aan een uiteinde een soort half tandwiel dat op een ander tandwieletje op de as van de sensor van de rem moet aangrijpen.
Het is alleen erg moeilijk om de juiste beginstand te vinden waarin de twee tandwielen moeten worden gemonteerd.
Komt nog bij dat de kunstof behuizing van de pedalen bij het vastschroeven enigzins meebuigt en de veerdruk van de pedalen de twee helften van de behuizing weer uit elkaar wil drukken tijdens het vastschroeven.
Ik was al blij dat ik een redelijk resultaat had.
Heat 1:
Middelmatige kwalificatie.
De gebruikelijke slechte start van mij, waardoor ik door het startveld werd opgeslokt nog voor de 1e bocht.
Ik breng mijzelf daardoor in de problemen.
In het gedrang bij de 1e bochten van de baan geraakt met tijd straffen erbij, ik leek wel een ping pong balletje.
Nou ja had ik maar een betere start moeten hebben dan voorkom ik deze problemen.
Daarna is het erg moeilijk om tijd en plaatsen in te halen op deze baan.
Te veel fouten gemaakt.
Heat 2.
Goede kwalifikatie.
Al wat meer gewend geraakt aan het gevoel van de pedalen.
Mijn start was wel iets beter, in ieder geval goed genoeg om niet gelijk al bij bocht 1 in de problemen te raken.
Lekker safe en relaxed de heat uitgereden in eigen tempo om geen fouten te maken.
Ik probeerde eerst dicht achter Beltoon te rijden maar dat zorgde juist voor fouten van mij.
Daarna van een afstandje gekeken wat Beltoon ging doen zonder de aansluiting te verliezen.
Ik weet dat ik zelf dan ook in mijn spiegels ga kijken of de tegenstander dichterbij komt en hoopte op een foutje.
Dat bleek de juiste taktiek . Beltoon maakte het fatale foutje dat ik nodig had om voorbij te glippen.
Daarna op safe naar de finish gereden.
Werd alleen nog nerveurs van enkele achterliggers in de laatste ronden, maar inhalen ging prima zonder al te veel tijd te verliezen.
Volgens mij had ik maar een enkele keer een misverstand met een achterligger dat resulteerde in een onschuldig tikje.
Volgende week: Belgie/Zolder
Laatst bewerkt: 15 okt 2015