1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Finished] - BMW M3 GT3 CUP [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 2 sep 2015.

  1. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik moet zeggen dat ik een hele goede start had, maar dit verschil is inderdaad wel erg groot. Maar het zal ook geen toeval zijn dat dit juist in race 1 gebeurd, aangezien die sowieso als laggy werd ervaren.
     
  2. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Jaaa, dus je blijft gewoon racen, toch??? :rolleyes:

    *grouphug*

    :D
     
  3. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Als die het gewoon blijft doen ben ik er bij. Wil eigenlijk nog wel een plekje stijgen in het klassement.
     
    Racerblade01 en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  4. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    After Race Report d.d. 22-10-2015
    ZOLDER

    HEAT 1

    Plaats: Zolder GP
    Datum: 21-10-2015
    Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
    Heat : Heat 1
    Ronde 1: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 25 (Cr00k)
    Bij start heat 1 verliest (lag?) auto 55 een aantal plaatsen. Auto nr 25 heeft goede start. Bij ingaan bocht 1 stuurt auto 55 op normale wijze het instuurpunt in. Auto 25 zit rechtsachter, door het wijdt gaan van auto 55 en/of te ver insturen van auto 25 raken beide elkaar en komen in de grindbak.

    Raceincident
    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


    Plaats: Zolder GP
    Datum: 21-10-2015
    Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
    Heat : Heat 1
    Ronde 3: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 85 (Racerblade) ? en Auto 26 (Beltoon)?
    3e Ronde Bij insturen bocht 11 liggen Auto 85 en Auto 26 ruim voor op Auto 55. 86 en 26 sturen normaal in. Auto 55 remt extreem laat. Mist rempunt en schiet door in grindbak. Hij raakt beide voorgangers niet.

    1eWaarschuwing zonder gevolgen heat 1 voor auto 55 ivm “alles of niets poging met happy ending “(ingame geen gevolgen voor auto’s, behalve veroorzaker).
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Plaats: Zolder GP
    Datum: 21-10-2015
    Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
    Heat : Heat 1
    Ronde 4: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 14 (Asjemenou)
    4e Ronde; auto 14 rijdt links op circuit. Auto 55 rijdt rechts op gelijke hoogte. Bij insturen bocht 4 komt auto op Auto 55 ruim naar links om bocht 4 in te sturen. Auto 14 belandt hierdoor in grindbak.

    2e Waarschuwing heat 1 met verlies van punten heat 1 auto 55.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    HEAT 2

    Plaats: Zolder GP
    Datum: 21-10-2015
    Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
    Heat : Heat 2
    Ronde 1: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 86 (United)
    Bij start heat 1 verliest auto 55 een aantal plaatsen. Bij insturen bocht 1 neemt auto 55 teveel snelheid mee waardoor hij te ver naar buiten komt. Hij raakt daarbij Auto nr 86 . Beiden raken elkaar en komen in de grindbak.

    1e Waarschuwing zonder gevolgen heat 2 voor Auto 55
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Plaats: Zolder GP
    Datum: 21-10-2015
    Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
    Heat : Heat 2
    Ronde 5: Auto nr 55 (Loyall) en Auto nr 14 (Asjemenou) Auto nr 56 (NovaCain NL), Auto nr 25 (Cr00k)
    5e Ronde. Bij insturen bocht 11 liggen Auto 14 en Auto 25 en Auto 56 voor op Auto Auto 55 remt extreem laat. Mist rempunt en schiet door raakt Auto 14.

    Direct verlies punten Heat 2 voor auto 55 ivm “alles of niets poging” waarbij er consequenties voor overige deelnemers zijn.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Plaats: Zolder GP
    Datum: 21-10-2015
    Competitie: PJCars, BMW GT3 cup.
    Heat : Heat 2
    Ronde 1: Auto nr 25 (Cr00K) en Auto nr 14 (Asjemenou)

    18e Ronde. Bij insturen bocht 11 ligt Auto 14 voor op Auto 25. Auto 25 neemt meer snelheid mee uit de bocht, maar toucheert daarbij auto 14 aan achterzijde. Auto nr 14 komt daardoor wijdt en verliest plek.

    Raceincident.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Uitspraak:

    Punten heat 1 en 2 worden ontnomen bij auto 55.

    Overige zaken:

    1.)
    Tijdens de warm-up werd er direct op de man gespeeld en gesuggereerd dat er afgesneden zou worden door iemand. Dit is niet correct. Als je vermoedens hebt of vragen hebt over het al dan niet reglementair afsnijden meld je dat rechtstreeks bij de wedstrijdleiding. Over het algemeen heeft PJCars dit beter voor elkaar dan bv FM5. In beginsel laat je de game zijn werk doen, tenzij er echte grensoverschrijdende voordelen te behalen vallen. Ga niet voor aanvang van de race iemand beschuldigen, c.q. toespelen rechtstreeks op de man. Er waren overigens ook tegengeluiden te horen, maar het is niet prettig en incorrect als er rechtstreeeks over je gesproken wordt.

    2.)
    Start; mocht je achter iemand staan die niet goed kan starten is dat het probleem van jezelf. Houdt rekening met dat iemand zijn start kan verprutsen, als achteropkomende partij ben jij verantwoordelijk.

    3.)
    Er schijnt bij de "controler-boys" een knopje aanwezig te zijn waardoor men meteen teruggeplaatst wordt op het circuit. Dit gebruik is verboden tijdens de kwalificatie en de heats. ALs je van de baan schiet moet je de tijd extra nemen om weer terug te komen op de baan, bovendien kan achteropkomend verkeer schrikken als iemand plots op de baan geplant wordt, ookal is hij dan " doorzichtig".


    Tegen deze uitspraak is geen bezwaar of beroep mogelijk.
     
  5. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Sorry maar ik hier moet ik toch even wat over zeggen. Ik heb op de racedag 2x gevraagd (bron & bron) hoe het zat met de tracklimits. Hier werd bewust niet op gereageerd, de berichten werden immers wel gelezen (in ieder geval door loyall, bron). Als ik dan de persoon die er over gaat constant de chicane af zie snijden dan kan ik het niet laten om dit niet te delen. Bij een eerlijke race hoort openheid. Als dat niet wordt gegeven dan pak ik een stok en ga ik even ergens in prikken. Zelfs toen ik het rechtstreeks op de man toespeelde kreeg ik nog geen reactie. Overigens was het geen beschuldiging maar een constatering.

    Een simpele reactie als: "Het gaat om de tracklimits van het spel, de witte lijnen bij chicanes mogen met alle vier de wielen overschreden worden"had volstaan.

    [​IMG]

    Volgens mij hanteren jullie deze regels al een tijdje. Is het echt zo raar om te vragen of deze regels tijdens de race worden gehanteerd?

    Toen ik het voor de 3e keer vroeg/meldde en weer geen reactie kreeg ben ik er maar vanuit gegaan dat de witte lijnen niet heilig zijn. In de replay's zie ik vrijwel iedereen constant de 2e chicane afsnijden dus ga ik er maar vanuit dat mijn pogingen om dit aan te kaarten hebben bijgedragen aan een eerlijke race. :lol:
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2015
    pim_smeets vindt dit leuk.
  6. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
  7. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Dat gaat nog heel spannend worden op Spa.. P1 ligt nog open
     
  8. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Tsja, ik kan ook niks anders doen dan hier een vraagteken bij plaatsen.

    Na heat 2 van Oschersleben werd ik twee plaatsen terug gezet door perikelen tijdens mijn pitstop/drivetrough. Dat er een sanctie volgende vond ik terecht (ik had het zelf verprutst, ondanks goede bedoelingen). Dat ik twee plekken terug werd gezet dan weer niet helemaal, en de basis waarop dat besloten werd ontging mij ook een beetje, maar goed, 'tis was niet anders. Ik ging van plek 3 naar 5, plek 4 ging naar plek 3 en plek 5 ging naar plek 4. Oftewel, ik verloor punten en anderen kregen er punten bij.

    Nu wordt Loyal bestraft door een verscheidenheid aan incidenten, zodanig dat hij volledig uit de uitslag wordt geschrapt van beide heats. Maar achterliggende finischers schuiven geen plekken op. Dat begrijp ik niet zo goed. Kortgezegd heeft Loyal zich door onreglementair gedrag door het veld heen kunnen werken (net zoals ik op Oschersleben met mijn pitstop onreglementair een plek op Fuzzy had goed gemaakt). Achterliggende finischers zijn daardoor punten ontnomen maar krijgen deze nu niet terug.
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  9. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Jongens wie gaat de volgende cup organiseren???
     
  10. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Beetje apparte reactie.. opzich heeft rossi wel gelijk.. iemand de punten afnemen is eigenlijk iemand laatste laten worden of een DSQ. Verder bemoei ik me er ook niet mee.
    Gelukkig volgende week de laatste races.
     
  11. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Nee in mijn ogen geen aparte reactie en natuurlijk niet alleen een reactie op die van Rossi. De 2e vraag is op zich nog wel logisch , maar datgene wat ervoor staat ben ik gewoon echt klaar ermee. Vandaar het verzoek aan de ""neiuwe jongens of een ander" een keer een cup op te starten en hun vrije tijd in te stoppen zodat ook anderen ervanren wat het is om voor anderen dingen te organiseren.
    Ik heb in de afglopen 5 jaar er (te) veel tijd in gestopt er is een tijd dat je er klaar mee bent.

    Dan m.b.t. niet doorschuiven. Wij hebben nooit meer coureurs laten doorschuiven, bij Rossie is er echt uitzondering gemaakt omdat daar duidelijk was dat hij een inschattingsfout maakte bij de pitstop (eigenmlijk dirve through) waarbij hij niet achter zijn 2 voorgangers aangaat maar achter de verkeerde en daarmee 2 plaatsen wint. Los van het feit dat hij gewoon fout was. En dat er dan weer op terug wordt gekomen en weer wordt gemekkerd dat de sanctie terecht is maar 2 plekken weer niet, WAT WILLKEN JULLIE DAN???? Dit is ook gedaan omdat er al een voorgeschiedenis met hem was en wij wel het graag zou houden dat iedereen er plezier aan beleeft.

    Wij hebben nooit meer mensen laten doorschuiven nadat er incidenten zijn geweest waarbij teamgenoten/vriendjes de competiteleider eruit beukte, waardoor 1 teamgenoot gediskwalificeerd werd, maar de andere daardoor wel het kampioenschap won met 1 punt omdat er werd doorgeschoven.

    Inderdaad volgende week gelukkig laatste week en ik hoop echt dat er anderen zijn die dit oppakken want ikzelf vind het racen veels te leuk, alleen de randverschijnselen ben ik klaar mee. Ik ben erg benieuwd wie dit op zich neemt en hoe die het e.e.a. gaat ervaren. Ikzelf zal bij inschrijving me confirmeren aan de raceleiding ookal zijn er soms beslisisingen die jezelf misschien onterecht of anders ziet.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2015
  12. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Snap je best maar hier heeft niemand de competieleider er uit liggen de beuken.. maar was de leider zelf een beetje te agressief, mijn mening. En dat zal ook wel de druk ofzo zijn. En al zal iedereen dat puntje extra krijgen voor de stand zal het weing tot niets uithalen.. als ik loyall nog voorbij wil moet Spa wel weer heel kut gaan voor Loyall.. de Top 3 is wat dat betreft al wel gereden mits Loyall dus een kut dag heeft volgende week..wat ik niet verwacht als ik zijn 2.16.6 zie staan

    @Beltoni wat ik als reactie gaf over het feit dat iedereen zelf wel weet waar het asfalt is. Dat was een mening van mij ;) en dan idd als iedereen de chicane doet aansnijden waarom zal je het zelf dan niet doen.. wat ik zo zag was dat namelijk ook wel een beetje de racelijn bij de chicanes en is het meer hoe je elke ronde de chicane ingaat.. heb even me eigen replay terug gekeken en elke ronde ging ik weer anders door de chicanes


    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2015
  13. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Het enige waar naar gevraagd wordt is duidelijkheid. Volgens mij vragen Beltoon en ik daar (onafhankelijk van elkaar) netjes naar, inclusief een juiste onderbouwing.

    Ironisch genoeg is dat ook precies waar ik over viel toen ik een tijd terug (te) felle kritiek leverde. En een paar geleden over de exacte tijdsduur van de quali (en de inconsistentie in de communicatie daarvoor). Dan kun je wel alles op o.a. mij af gaan schuiven, maar het zou je sieren om zelf ook gedeeltelijke het boetekleed aan te trekken. Ik ben niet degene die de onduidelijkheid schept, ik ben enkel degene die om verduidelijking vraagt. Het enige argument dat ik daarop (weer) hoor is dat jij het organiseert en ik niet. Dat is toch geen argument?

    Verder opper ik mijn geval van Oschersleben blijkbaar toch terecht, want ik heb destijds niet twee plekken maar één plek onterecht gewonnen. De andere auto was een achterblijver, ook precies hetgeen waardoor ik in verwarring werd gebracht (ik dacht dat dat Fuzzy was, waarmee ik in gevecht zat). Daarom begreep ik de mate van bestraffing niet. Die onderliggende reden van de mate van bestraffing is ook niet uiteengezet.
     
    Beltoni vindt dit leuk.
  14. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
  15. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Guys, het kampioenschap is bijna voorbij, laten we het leuk houden. Zou wel graag willen dat we genoeg animo voor een volgende competitie hebben. :D

    Als het echt nodig is, wil ik de volgende competitie wel beheren hoor.
     
    asjemenou75 vindt dit leuk.
  16. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Grappig, jij was precies degene aan wie ik dat wilde vragen om dat met mij te gaan doen :thumbs:

    Nou, dat is snel geregeld dan :)
     
    Racerblade01 en asjemenou75 vinden dit leuk.
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Is dat toevallig een Halo 5 competitie? ;)

    Had al zo'n vermoeden dat het bij Racer aan het kriebelen was.
     
  18. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Racer Top!! Excellletje heb jij iig zo ingevuld:):), Heb er nu al zin in, althans als ik natuurlijk mag mee doen met al mijn gezeur :).

    Sorry jongens, misschien door de drukte, gezinsleven, gekkehuis op het werk en dan ondertussen nog bekijken van de replays en tijd stoppen in het schrijven van racereports, brievings en standen en dan ervan uitgaan dat het voor iedereen kant en klare koek is is misschien iets teveel gevraagd….. Niet zo bedoeld, mijn eigen frustratie is aan het zakken en ben blij met bovenstaande, komt helemaal goed!
    Dan nog even exclusief voor Beltoni en Rossi, maar ook voor iedereen, als er zaken zijn die niet duidelijk zijn en vlak voor race worden geconstateerd, gooi ze niet alleen op het forum, maar doe iig een cc naar ons/mij. Die krijg ik iig op mijn email binnen. Ik kan helaas niet de hele dag het forum in de gaten houden en zeker niet nog vlak voor de race. Het is dan al vaak racen naar huis en racen om te eten en racen om kids in bed te krijgen……

    @ Beltoni:
    Afsnijden: PJCars is “gelukkig” anders dan Forza; tracklimits worden hier eerder door de ingame engine goed bestraft, vandaar dat er gekozen wordt / is om dit vrij te laten. Tot op zekere hoogte zal altijd subjectief blijven. Want er zullen wellicht slimmerikken zijn die op zoek gaan naar de mazen en dus een afsnijdpunt vinden waar de game engine geen rekening mee houdt. Waardoor men ongeoorloofd (hoeveel dan, subjectief) voordeel heeft. Die moeten er dan nog uitgefilterd worden. Is dit zo duidelijk?

    @ Rossi
    Oschersleben (uit mijn hoofd) ronde 11 heat 2. Rossi #45 rijdt op plek 5, Fuzzy #8 op plek 4 en Racerblade#85 op plek3. Daarvoor rijdt nog Novacain #56 op plek 13 die bijna op een ronde door dit trio wordt gezet. Novacain, Fuzzy en Rossi rijden de pitstraat in. Racerblade rijdt nog 1 ronde door. Rossi verlaat de pit en wacht in bocht 5 op….NovaCain, laat NovaCain (ipv Fuzzy) voorgaan. (maar Nova rijdt even later van de baan af).

    Een ronde later gaat Racerblade de Pit in, die komt de baan op voor Fuzzy zoals voor de pitstop, daarvoor rijdt Rossi. Die positie staat hij niet meer af. Het treintje rijdt dan alsvolgt over de finish Rossi 3, Racerblade 4 en Fuzzy 5. Vandaar dat Rossi terug wordt gezet van plek 3 naar plek 5 zoals het voor de pitstop cyclus was. Dit ipv volledige ontneming van punten voor heat 2. Ik dacht dat dit helder was omschreven , met wellicht minder woorden, in het racereport van Oschersleben.

    Is dit zo duidelijk?

    Verder nog zaken?
    Grt A.
     
    Laatst bewerkt: 23 okt 2015
  19. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Bedankt dat je het wilt ophelderen. Feedback zal ik de volgende keer gebruiken. Excuses was niet echt nodig maar toch bedankt daarvoor. Vind Zolder wel een aardig circuit, de wedstrijden zijn alleen leuker als iedereen op 1 lijn zit. Nu zag ik de helft een korte route door de chicane pakken terwijl de mensen achterin nog hun best deden om tussen de witte lijnen te blijven.

    Rossi is gewoon een pussy en moet niet zo zeiken. :whistle:

    :lol:
     
  20. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Het kampioenschap is nét niet beslist, ondanks dat Loyall zijn complete Zolder 'weekend' nu wordt weggestreept. De stand is nu als volgt:
    Loyall - 176 (-4) = 172
    WietHok - 163 (-18 ) = 145.

    Een verschil van 27 punten dus. Het kan dus gebeuren dat WietHok beide races wint en daardoor op 177 komt. Als Loyall géén punten haalt worden zijn -4 punten kwijtgescholden en komt hij op 176. De spanning! :D

    In de praktijk betekent dit dat als WietHok beide races wint, Loyall voldoende heeft aan wel 1 punt. (Zelfs dan zou Loyall meer overwinningen hebben) WietHok moet dus hopen dat er volgende week meer dan 10 deelnemers meedoen, anders is het al beslist.
     

Deel Deze Pagina