Ik heb er 2 voor je:
1. Gewoon niet meteen happen, dan raken 9 van de 10 mensen die dat doen in paniek want dat zijn ze gewoon niet gewend, en dan tackle je ze heel simpel bij de eerste doorzichtige zigzag beweging. De tegenstanders die dat vaak doen zijn namelijk gewend dat iedereen als een hond op hun af duikt en dan kunnen ze je met de kleinste dribbel beweging al passeren.
2. Met 1 speler je dribbelende tegenstander van een klein afstandje dekken door gewoon met hem mee te lopen en
ingedrukt te houden en terwijl je dat doet dan ook nog effe
ingedrukt houden en je teammate pakt de bal. Simple as shit. Afhankelijk van waar je staat kun je
er ook bij inhouden, bijvoorbeeld als de tegenstander het toch voor elkaar krijgt om bij de 16 te komen en je zijn schot wilt blocken. De knoppen
en
heb je natuurlijk ook nog, maar die zijn er eigenlijk alleen voor nood situaties, over het algemeen heb je ze echt nauwelijks nodig, erg he? daarom wordt deze methode ook wel auto defending genoemd. Het enige wat je namelijk doet is 2 of 3 knopjes ingedrukt houden en de AI doet de rest.
De eerste methode gebruik ik meestal en die werkt vaak, de 2e werkt vrijwel altijd maar dat vind ik zo suf, dat is gewoon echt totaal niet leuk om te doen, maar als je daar eenmaal aan went is het echt super effectief en dan is super nog zacht uitgedrukt.
In divisie 1 en 2 verdedigt dan ook vrijwel iedereen op deze manier, en dan niet alleen om de zigzaggers aan te pakken maar gewoon letterlijk hele wedstrijd, dat is altijd echt zo makkelijk om te zien en natuurlijk echt super hinderlijk, en dan spelen ze ook nog is allemaal op High Pressure en Ultra Defending...
Als kers op de taart durven ze dan ook nog is effe stoer te doen met hun 8-0-0 in divisie 1... echt super triest maarja wat doe je er tegen.
Klik om te vergroten...