Beide qualies verlengen lijkt me wel handig ja.. het is al een lange baan opzich en dat geeft nog een beetje de ruimte om je wagen voor race 2 weer een beetje goed te stellen Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Brieving SPA Weer: Verwachting; 1e heat lichte regen, heat 2 droog, bewolkt. Qualificatie: Tijdens je outlap laat je je lichten uit. Tijdens je vliegende rondes doe je je lichten aan zodat mensen die in hun outlap zitten eerder aan de kant kunnen gaan als ze lichtjes in hun achteruitkijkspiegel zien. Mochten jullie gelijktijdig in een vliegende ronde zitten is het GEEN verplichting om aan de kant te gaan. Heats: Heat 1: 9 ronden Heat 2: 14 ronden ( verplichte pit ronde 6 t/m 10) Start: Beide Heats staande start Pit entry: Oefen deze, je moet flink afremmen om de bocht naar links te kunnen maken. Pit exit: Let op achteropkomend verkeer. Achteropkomend verkeer heeft voorrang. Pas wel op, de game geeft je de controle over je auto weer terug op een vervelend punt, als je dan al vol gas geeft kom je ruim over de lijn uit. Track Limits: De Game geeft over het algemeen zelf goed de tracklimits aan. Echter mocht blijken dat men door een truckje deze weet te omzeilen is dat onreglementair. Safety Car: Vanwege de uitbreiding van de chat naar 12 personen is het wellicht weer mogelijk om safetycar weer in te roepen. Alleen als iedereen in 1 party zit dan kan men dit uitvoeren. De safetycar kan alleen ingeroepen worden door de wedstrijdleiding bij een ongeval waarbij meerdere auto’s betrokken zijn. Dit zal niet bij elk ongeval gebeuren. Bij inroepen safetycar worden posities gelokt en nr1 auto vangt veld op. Snelheid wordt terug gebracht naar 80 km/hr. Als het veld is aangesloten,wordt bij ingaan bus stop chicane wordt de snelheid terug gebracht naar 60 km/hr. Nr 1 bepaalt "start" bij uitkomen bocht la source t/m st/finish lijn. Tijdens safetycar periode mag er gepit worden indien dit binnen het verplichte pitstop window valt van heat 2. Bij terugkomst op de baan neem je de dan geldende positie in. Het veld "wacht" echter niet op auto's die de reguliere pitstop maken. Veel succes
Ik kreeg van Unitedart een bericht dat hij er misschien niet bij is.. hij wou voetbal kijken Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Voor de liefhebbers heb ik een party en een private lobby geopend met lichte regen Edit: Lobby afgesloten
Was weer leuk vanavond! Waren voor mij niet echt spannende races, zat steeds aardig wat ruimte tussen mij en de rest. Had helaas wat pech in de tweede race, anders had ik wel met Beltoon en Wiethok mee kunnen rijden om plek 2, dat was wel tof geweest. Had best veel geoefend dus ik baalde wel een beetje, maar ach dat kan nou eenmaal gebeuren. Vond de competitie in z'n geheel erg tof, en de kandidaten toffe sportieve kerels. Bedankt allemaal!
Toch nog Rossi ingehaald. Eerste ronde van de regenrace was drama, van P1 naar P10 teruggevallen in de 1e ronde. Daarna terug kunnen vechten naar P4. Had een kans om in de laatste ronde nog bij Cr00kk te komen, daardoor nam ik iets te veel risico in Eau Rouge. Uiteindelijk op P5 gefinished. Dit betekende dat ik in de laatste race 3 punten op Rossi moest goedmaken. Helaas werd het eigenlijk al bij de start beslist doordat Rossi te vroeg startte. Met 5 gemiste races toch nog op P4 gehaald. Ben niet ontevreden Bedankt voor het organiseren Loyal en Asjemenou! Heb zin in de volgende cup!
Ik had het zwaar gisteren... Paar weekjes geleden reed ik vaak nog net samen met Rossi maar die verdween nu al snel aan de horizon.
Ik kon er gisteren inderdaad niet bij zijn, maar dat was meer dan de moeite waard. Normaal neem ik leuke potjes wel op, maar Feyenoord-Ajax een avondwedstrijd in die geweldige Kuip moest ik toch echt live kijken. Bij deze wil ik de organisatie en mijn mede cup racers bedanken voor de afgelopen weken, het waren leuke race avondjes. Mocht er een vervolg cup georganiseerd worden, ben ik graag weer van de partij. Echter, ik had begrepen dat er wat instellingen veranderd zouden worden(meer richting sim), en aangezien ik met nogal wat hulpjes aanrijd weet ik niet of ik dan nog wel een beetje mee kan komen. Maar ik zou het allicht kunnen proberen natuurlijk. Wie weet tot ziens!
Moeten ff kijken. Iets meer sim is de bedoeling. Maar als er maar 2 of 3 deelnemers komen opdagen omdat het te hardcore sim is, dan heeft het ook geen nut. Dus wij bekijken nog ff de lobby instellingen. In princiepe wel meer sim, maar niet über sim. Ff de 2 a 3 komende weken sabatical van pCars-cup wedstrijden om de nieuwe lobby-instellingen te testen en de volgende cup-auto('s) te kiezen. Ik hoop dat er voor de volgende cup nog voldoende deelnemeres te vinden zijn. Mogelijk dat er nog een beetje out off the box format wordt toegepast met bv. een time-attack per circuit dat b.v extra punten oplevert. Voordeel is dat iedereen hierdoor al zijn auto moet afstellen. Is nog maar een pril idee. Of mogelijk een ander origineler idee. Tip: Als je nog jouw TX stuurwiel ter reparatie naar Thrustmaster moet sturen dan is dit het moment.
Kwa meer sim zal ik schade op performence impackt proberen en het weer gewoon random of idd met regenslots.. kwa hulp middel denk ik gewoon ieder voor zich.. afgelopen cup is me meer dan goed bevallen met mooie knokpartijen, waar voor dank iedereen en dikke duim voor de organisatie.. Gefeliciteerd Loyall met P1.. Hopelijk tot de volgende cup allemaal Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Het was een enerverend cupje! Met alle ups en downs die daar bij horen Uiteindelijk mix feelings over de eindstand, al is het eigenlijk wel waar ik thuis hoor. Toch heb ik te inconsistent gereden, zonde. Dat Beltoon mij uiteindelijk nipt voorbij schiet is meer dan verdiend, de helft van de races was hij er volgens mij niet eens bij Dat het gat in punten met Racerblade zó groot is, dat kan natuurlijk niet de bedoeling zijn Daarbij kwam Crook in de laatste races ineens als geduchte concurrent om de hoek kijken Die had een opzienbarende comeback in zijn bananen M3! En ook Tender had daar natuurlijk gewoon bij moeten zitten Op naar de volgende cup! Hoe-en-wat, daar gaan Racer en ik spoedig over brainstormen. Insteek is in ieder geval wel om het voor zoveel mogelijk rijders leuk te houden. Zo'n cup staat of valt bij voldoende veldvulling én competitiviteit onderling, wat mij betreft. Als afsluiter nog even toegift van het Oilzanol Racing Team. Welke als kersverse constructeurskampioen (Wiethok reed in het begin in de blauwe PVS kleuren, een sub-brand van Oilzanol ) op Spa gezellig saampjes de kampioen aan het opdrukken waren
Veel gereden op SPa in de de regen dus had er veel van verwacht. Aparte set up voor in de regen (Downforce 1-6, rain tyres) waarmee ik gem. 2.28 kon rijden. Ware het niet dat tijdens de race bleek dat mijn gear ratio’s totaal anders waren dan in mijn setup. Het e.e.a stond op acceleratie en dus kwam ik op de rechte stukken na Eaurouge en Blanchimont niet boven de 240 km/hr uit…….sitting duck. Ik had in de eerste ronde nog wel een momentje waarbij mijn wielen blokkeerden en ik bijna Loyal uit de baan tikte. Op het laaste moment naar links kunnen sturen…… Daarna aangesloten en op p7 geindigd, gefrustreerd door die aparte gear ratio. Ongetwijveld zal ik die ergens per ongeluk toch veranderd hebben. http://xboxclips.com/asjemenou75/e474814b-7052-42e8-9d46-352fd0a337b3 http://xboxclips.com/asjemenou75/8a42ff34-1c2b-4e95-ad66-5deb7ddf5960 Heat 2 met die droog weer setup was ik minder “snel”. Geluk bij de start waardoor ik van p7 naar p4 doorging. Bij ingaan 2e ronde moest ik liften in eaurouge anders kwam ik te veel op de curbs en een mogelijke penalty. Ik zag toen wel Crook en Fuzzy in mijn achteruitkijkspiegel snel dichterbij komen. Ik ben toen rechts blijven rijden waarbij Crook mij links voorbij kwam en Fuzzy achter mij “moest” blijven. Crook was voor mij ook geen concurent die was veels te snel en kon ik dus gewoon laten gaan. Helaas ging het daar een beetje fout. Waarbij ik zeker niet de schuld bij Crook neerleg, maar de replay vanuit mijn camera is in mijn beleving iets anders/minder heftig. Crook rijdt clean en leuke gave gevechten met hem gehad als hij een mindere en ik een snelle dag had, maar lachende 3e was nu Fuzzy. Kan me wel voorstellen dat men ervan baalt als er veel tijd in gestopt is..... Wat ik niet vond kunnen is hoe wij (herstel ik) weer echter terugkomen op de baan, dat moet beter, gelukkig is daar niemand geraakt . Crook "voorbij" laten gaan en daarna rondes rijden om Fuzzy weer bij te halen. Die had volgens mij een paar penalties teveel ontvangen. Daarna nog even met Racerblade in gevecht. Hij pitte eerder dan ik, snel doorrijden en hotlappen achter Wiethok die vlak voor mij de pit uitkwam. Na mij pitstop zat ik danook voor Racerblade…… alleen niet lang. Uiteindleijk P6. Dank aan allen die meereden! Loyall Gefeliciteerd! Statler and Waldorf Hammertime !!
Had wel een leuke dag gisteren. Race 1 was mijn enige echte kans om nog een overwinning te pakken, reed van ronde 1 tot 7 ofzo aan de leiding. Moest helaas WietHok door een knullige penalty voorbij laten gaan. Uiteindelijk wel de terechte winnaar natuurlijk, WietHok was veruit de snelste. Ronde 1 was wel gelijk leuk met Wiethok, waar we van Les Combes tot Pouhon naast elkaar reden. Race 2 nipt een valse start. Ik had zelf pas bij Eau Rouge door dat die vals was. Helaas gleed mijn achterkant weg bij de eerste knik bij Les Combes, verloor daardoor snelheid waardoor Cr00kk achter me me helaas niet meer kon ontwijken. Nog even een klein gevechtje gehad met Beltoon voordat ik me drivethrough deed. Kwam precies achter een groep met asjemenou, Fuzzy en Nova. Die laatste twee redelijk snel voorbij gereden, na de pitstops nog een leuk gevechtje gehad met asjemenou en P5 geëindigd. Uiteindelijk toch het maximaal haalbare, had goed mogelijk geweest dat ik ook P5 had geworden als ik geen drivethrough had. Nu nog een leuke inhaalrace gehad.
Mijn dank aan de organisatoren van deze cup, @loyallronin en @asjemenou75 voor het organiseren van deze cup, de vele uren die hierin zijn gaan zitten, en voor het blussen van de vele (soms vervelende) brandjes de afgelopen weken! Daarnaast natuurlijk hartelijke felicitaties voor @loyallronin voor de overtuigende manier waarop hij deze cup heeft gewonnen De onbetwiste nummer 1 Vanuit een competitief perspectief was de cup voor mijzelf geen doorslaand succes. Op goede dagen een middenmotor met genoeg leuke tegenstanders voor en achter me en supergave gevechten (moet nog weleens terugdenken aan die rondenlange battle met @Rossi46 op Monza), op slechte dagen helaas ook de nodige DNS (Le Mans 0-pitstop-tacktiek ;( , Imola, Zolder) en DNF (Spa... ik zat afgelopen race met een flink slaaptekort, geen enkel raceritme want Imola en Zolder moeten missen en nul voorbereiding en zwalkte over de baan) Eindstand in de competitite dus niet denderend, maar belangrijker is dat ik me tijdens de races wel heel erg vermaakt heb!