PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Denk dat het oneerlijk zou zijn om UnitedArt te benadelen voor een fout van het spel. Voor zover ik begreep was Autogespot net van de baan geraakt en zat Nova daar nog wel een stukje achter op het moment dat de benzine op was, dan was de kans wel groot dat Art 9e was geworden. Misschien is Art gewoon de punten voor plek 9 geven zonder de coureurs die daar achter zaten punten in mindering te brengen een oplossing waar iedereen wel tevreden mee kan zijn. Maar dat moet de organisatie maar uitzoeken. :p

Volgens mij hadden we in de tweede race allemaal ongeveer evenveel gereden in de Warmup, omdat we toen de start gingen oefenen. Lijkt me niet dat dat het was.

B Tender vindt dit leuk.
  2. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Vandaar dat er staat onder voorbehoud. ;) Heb geen tijd/zin dat nu uit te gaan zoeken. :p

3. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Mee eens.
    Oja, daar heb je gelijk in. Niet aan gedacht :)

4. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Zo... ik word net wakker.
    Ik ben helemaal brak, gelukkig heb ik een vrije dag.
    Ik moet er niet aan denken dat ik een ochtenddienst had gehad.
    Man, ik heb gisteren wel moeten sleuren voor de punten.
    Nog ff replays gekeken.
    Wat een chaos. LOL. Ik heb een paar keer mazzel gehad en maar 1 keer een time penalty in heat 2.
    Ook nog een keer dat de auto wilde spinnen in een bocht en door een wonder dit niet gebeurde.
    In heat 1 was ik ff door de weggereden bordjes onzeker over mijn rempunt en was ik meer naar het bordje aan het zoeken en remde te vroeg.
    Jimmy maakte daar handig gebruik van en haalde mooi binnendoor in.
    Ik dacht nog laat hem maar dan het gat naar Racerblade dichtrijden.
    Dat gebeurde niet en toen werd ik ongeduldig en begon toen te prikken bij Jimmy.
    Hierdoor verloren wij tijd op racerblade.
    Ik denk dat Racerblade ff te vroeg aan de overwinning begon te denken en ff de focus kwijt was.
    Na zijn fout nog een paar keer mislukte inhaalpogingen bij Jimmy maar
    kwam na een paar keer licht kontakt tot de conclusie dat een geslaagde inhaalaktie alleen met nog meer risico zou moeten lukken.
    Bewust geen misbruik gemaakt van de onbalans bij Jimmy na tikjes.
    Vond nog meer risiko niet meer verantwoord.
    Er waren te weinig ronden over om geduldig een veilige poging te wagen.
    Ik ben wel dik tevreden.

Laatst bewerkt: 12 nov 2015
    Dex en Rossi46 vinden dit leuk.
  5. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Nou, ik ben niet tevreden...haha :D

Ik zat een beetje in de hoek waar de klappen vielen geloof ik. Zowel in race 1 als in race 2 zat ik halverwege het eerste rondje in de staart van het veld. In race 1 ook nog wat onbegrijpelijke foutjes gemaakt waardoor een schamele 11e plek mijn deel was. In race 2 wel met Tender ronde na ronde zitten knokken, dat maakte alles weer goed :)

Ik ben verder niet geheel tevreden over het rijgedrag van sommigen. Het is voor iedereen natuurlijk nog even wennen aan elkaar en/of de auto i.c.m. zo'n grote groep, maar ik vind dat er soms te weinig rekening met elkaar gehouden wordt. Je moet elkaar soms simpelweg de ruimte geven, i.p.v. domweg vol gas "jouw" lijn aan te houden. Maar goed, dat was in het begin van de M3 cup volgens mij ook zo, dus dat komt hopelijk wel goed.

B Tender vindt dit leuk.
  6. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Sowieso mijn excuses in eerste instantie aan Fuzzy voor het contact in bocht 4 van Race 1 ronde 1 wat tot chaos leide op het rechte stuk omdat ik ondoordacht de baan terug op kwam, excuses aan de mensen die daar door de pineut door waren.
    Race 2 was voor mij ook niet smetteloos, onder andere een incident in bocht 5 met iemand waardoor ik en asjemenou in bocht 6 er samen afgingen, hiervoor mijn excuses aan asjemenou.
    Ook mijn eigen een aantal keer benadeeld gevoeld maar ja als je zelf er een potje van maakt heb je niet echt recht tot klagen.
    Tot volgende week, hopelijk zonder errors van mij ;)

7. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Volgende week weer een race ;)

Rijden we eindelijk een keer in een volle lobby... Heb nog nooit zo lang alleen gereden.

Hadden jullie nog op Zhuhai gereden? Hoe was dat? Lijkt volgens mij best wel op Dubai, breed circuit met een paar bottlenecks en een paar bochten waar de zon ongetwijfeld in onze ogen gaat schijnen :lol:

8. DutchOwnage

DutchOwnage Active Member

Leuk Bevonden:
    168
    Heb toch best 2 leuke races gehad. Weliswaar in het achterveld, maar daar valt genoeg te beleven om het zo maar even te zeggen. Wat betreft mijn benzineperikelen in race 2: ik laat dit liever aan de organisatie over. Het is wat Crook zei: Autogespot kwam de laatste 3 ronden met redelijk rappe schreden dichterbij, nadat hij zich volgens mij eerst had ontworsteld van Novacain. In een uiterste poging om mij nog te kunnen passeren verremde hij zich behoorlijk en schoot rechtdoor. Ik was behoorlijk opgelucht natuurlijk, echter enkele seconden later kwam ik stil te staan zonder benzine net voor de laatste bocht opkomen rechte stuk start/finisch.

In mijn optiek zijn er 2 mogelijkheden: Ik heb behoorlijk moeten pushen de laatste paar ronden, komt het bezineverbruik wellicht ook niet ten goede? Punt twee is dat ik natuurlijk nog automatisch schakel, misschien dat dat ook invloed heeft op het bezineverbruik?

Aan de andere kant was het natuurlijk wél een enorme kater om buiten mijn eigen fout om alsnog als laatste te eindigen=(.

Mijn voorstel is om het even kort te sluiten met de mensen die normaal gesproken nog achter mijn zouden zijn gefinisht. Als die er geen problemen mee hebben dat ik mijn puntjes voor plekkie 9 kan behouden, dan graag. Gaan zij niet akkoord dan ook geen probleem, zij hebben net zo hard gestreden voor hun plek.

9. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Dat pushen kan het ook niet zijn. Ik heb nergens rustig aan gedaan en kwam met zo'n 10 liter in de tank over de finish nog.
    Of gewoon een bugje (in PCars? Echt?) of inderdaad manual/automatic. De automaat zit vaak een versnelling lager (en dus meer toeren) bij het uitaccelereren volgens mij, maar dat zou dan 0,5 liter per ronde moeten zijn en dat klinkt ook weer erg extreem.

Qua rondetijd ongeveer gelijk (we reden 1.40:2 gisteren geloof ik) maar de baan is wat lastiger. In Dubai kan je hier en daar nog wijd, maar Zhuhai heeft overal gras of grind naast de baan liggen. Rempunt voor de 1ste bocht was moeilijk te zien inderdaad vanwege de zon.

10. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Zit nu even race 2 terug te kijken, heb helaas geen replay van race 1. Eerste 6/7 rondes had ik nodig om mijn plek te vinden, toen gebeurde nog wel het een en ander. Tot lap 12 kwam Rossi langzaam wat dichterbij maar daarna was het verschil te groot.

Hier even de start en eerste paar laps vanuit mijn perspectief. Start was een beetje een bende achterin, dat kwam volgens mij omdat Cr00kk aan de verkeerde kant van de baan stond. Tender reed daarom in het midden omdat hij nog probeerde de goede positie te kiezen. Maak zelf een flinke fout in lap 2 of 3, na het rechte stuk kom ik er te laat achter dat het bordje weg is gehaald. Daarna zelf ook wat tikjes gehad. Tegen het einde van de video gaf ik United nog even een zetje.

Volgende keer zal ik de muziek wat harder zetten :)

Haha ja zon in de ogen is een beetje Racer zijn trademark, daar moeten we maar aan wennen.

B Tender, Dex en Rossi46 vinden dit leuk.
  11. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Als we in de winter rijden staat de zon altijd laag, dus het valt niet te voorkomen dat die een keer recht in je gezicht staat. Wanneer we in de Palmer en Merc rijden kunnen we in wat hogere temperaturen rijden.

12. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Geinig filmpje... :)

13. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Beltoon is zó geinig... :whistle:

14. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Iedereen heeft er last van dus zo veel maakt het niet uit. Was nu gewoon irritant dat het in de beruchte bocht 8(?) was. Had ook alleen met de instellingen van de eerste race geoefend, tijdens practice nauwelijks rondje gereden omdat mijn FFB raar deed. Volgende keer gewoon even een andere manier vinden om mijn rempunten te herkennen.

Dat hoor ik wel vaker. Voor welke opmerking heb ik deze keer de credits te danken?

15. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Voor deze natuurlijk:
    Werkelijk hilarisch!

Zoals je hier ziet kiest de nummer 1 positie aan de linkerkant van de formatie en zit de nummer 2 op rechts, door simpele logica aan te houden kan je de conclusie trekken dat de oneven nummers op links beginnen en de even nummers op rechts. Aangezien ik zesde was geworden moest ik bij deze start 5 mensen achter me laten en dus van plek 10/15 beginnen. Aan de rechterkant.
    Ga lekker iemand anders beschuldigen joh, Beuntoni! :lol:

Maargoed om zo'n start te coördineren terwijl niet iedereen in dezelfde party zit is niet makkelijk, gewoon in een treintje achter elkaar beginnen lijkt me een stuk makkelijker om te realiseren en dan is het gelijk wat minder proppen in het meest hectische gedeelte van de race.

Dit is trouwens wel een tof shot in dat filmpie die Beltoon plaatste, kijk dan joh, met z'n drieën naast elkaar de hairpin in! Wel een mooie beweging van die guy die hier in het midden rijdt, die steekt em er echt netjes langs.

Rossi46 vindt dit leuk.
  16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Bij mijn replay startte de nr. 1 aan de rechterkant, door simpele logica aan te houden kan je de conclusie trekken dat de even nummers op links beginnen en de oneven nummers op rechts. Aangezien jij zesde was geworden moest jij bij deze start 5 mensen achter je laten en dus van plek 10/15 beginnen. Aan de linkerkant.

Ik zat in dezelfde party als jij en bij mij was het ook onduidelijk vanaf welke kant de nummer 1 startte. Tender zat in de andere party en die zei dat jij aan de verkeerde kant stond.

Als we de volgende keer weer zo starten is het misschien een idee dat mensen die achter de nr 1 starten, dus alle oneven nummers, met de lichten aanrijden tijdens de startprocedure. Gewoon om het iets makkelijker te maken. Daarnaast moet de snelheid voor de laatste bocht eigenlijk terug naar 60 km/u. Treintje vormen was haast niet te doen.

17. Crookk

Crookk Active Member

Leuk Bevonden:
    189
    Die gozer op wie jij je camera daar hebt gemikt is de nummer 2, die de nummer 1 héél even voorbij was omdat die even het tempo eruit haalde. Dat is wel heel selectief je bewijs fabriceren, slecht hoor. :x

Rossi46 en Racerblade01 vinden dit leuk.
  18. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Is die ingame chat echt zo slecht dan? Als in: kutter dan 2 party's?
    En 115 km/h zij aan zij door de laatste bocht was net niet mogelijk hier, dat maakte het er ook niet echt makkelijker op. Zou in Zhuhai geen probleem moeten zijn.

19. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha ja jij doet precies hetzelfde. Dat heel even was overigens best wel lang. Ging mij meer om wat Tender had gezegd aangezien hij in de party zat met degene die van pole startte.

20. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Nog een keer de replays goed bekeken:
    Heat 1: Wat een heerlijk top 3 gevecht. met name lekker geknokt met Jimmy.
    En wat een rare spin was dat van Racerblade.
    Mijn taktische fout was dat ik niet snel genoeg mijn rempunten kon terugvinden na het platrijden van de bordjes en ik niet meteen mijn positie hard heb verdedigd en te lang het raceverloop vanuit een veilige 3e plek wilde afwachten.

heat 2: @ racerblade: Ik denk dat je pit-entry heel veel tijd heeft gekost en dat je pech hebt gehad met de inhaalaktie.
    Mijn eigen pech was alleen een 5 sec. penalty toen ik op jou aan het jagen was in 3e positie.
    En ik was erg opgelucht om zonder incidenten naar voren toe te kunnen rijden.

Volgende race wordt mijn taktiek: rempunten beter verkennen en meteen je plek hard verdedigen.
    Ik was een beetje onzeker of ik nog de scherpte en focus heb om best wel lang "close racing" te racen.
    Dat viel tijdens de race gelukkig mee. Maar de ochtend erna merkte ik wel dat ik gesloopt was.
    En van start to finish pedal to the metal, en geen onnodige penalties oplopen. Die zijn killing.

Deel Deze Pagina