PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wordt er vanavond nog geoefend of for fun geraced?
     
  2. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ga vanavond een lobby hosten op Zhuhai, UnitedArt zal er in ieder geval ook bij zijn.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ben er vanavond niet bij jongens, maar veel plezier gewenst!:)
     
  4. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Weet niet hoe laat het begint maar ik doe graag mee. Lekker botsen!

    Verstuurd vanaf mijn SM-N920C met Tapatalk
     
  5. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Hoe laat ongeveer?
     
  6. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben er vanavond ook even bij :)
     
  7. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Race review 11-11-2015, Aston Martin V8 Vantage GT4 @ Dubai International

    Helaas is de race afgelopen woensdag niet geheel incidentloos verlopen. Er werd hard geracet, maar ook clean en fair. Toch zijn er enkele incidenten geweest die volgens de race-organisatie over het randje waren. Het grootste incident vond plaats in de eerste heat in de eerste ronde, waar Dave 130R en FuzzySkittle contact hadden, samen de baan afvlogen. Wanneer Dave 130R weer terug de baan op rijdt komt hij in contact met onder andere asjemenou75. Een video hiervan is hieronder te vinden.

    De liveries kloppen overigens niet in deze replay. De opmerking die we hier vooral mee willen geven is dat er echt beter moet worden opgelet waar men de baan weer oprijdt. Dit was onbesuisd en levert veel tijdverlies op voor meerdere coureurs. Daarnaast wordt een groter ongeluk voorkomen door de snelle reactie van coureurs die hier nog achter rijden. Dit is niet het enige incident dat werd veroorzaakt door gehaast terugrijden op de baan, dus dit moet echt beter.

    Verder waren we blij om te zien dat vrijwel iedereen de pitstop correct uitvoerde. Niemand sneed de pitingang af en over het algemeen werd de witte lijn bij de pituitgang gerespecteerd, met één uitzondering. Dave 130R reed ruim over de witte lijn bij de uitgang, gelukkig was er geen verkeer op dat moment, maar er is duidelijk aangegeven voor de race dat dit niet de bedoeling is. Let er op bij de volgende races.

    Verder was er nog een incident tussen asjemenou75, Dave 130R en N0vaCain3 NL. Helaas was N0vaCain3 op alle replays die wij hebben bekeken onzichtbaar, waardoor dit incident lastig te beoordelen is. De video is hieronder te vinden.

    Het lijkt erop dat Dave een inhaalpoging waagde op N0vaCain3 en zij elkaar raakten. Hierdoor wordt Dave buiten de baan gedrukt, en bij de volgende knik raken asjemenou en Dave elkaar. Dat contact had voorkomen kunnen worden, hoewel Dave wel in een lastige positie is door het incident daarvoor. Het plakgedrag van de auto's doet de rest.

    Als laatste had UnitedArt nog last van een bug buiten zijn fout om. Met nog enkele honderden meters te gaan in race 2 viel zijn auto stil door gebrek aan benzine.

    Dus, de gevolgen. Ten eerste hebben we P9 toegekend aan UnitedArt. Hij reed op de 9e plaats tot twee bochten voor het einde en we zijn ervan overtuigd dat hij deze plaats zou behouden als zijn auto niet zou zijn stilgevallen. Alle coureurs die hebben 'geprofiteerd' van het uitvallen van UnitedArt worden een plaats teruggezet. Verder hebben we besloten de uitslagen van de race intact te houden. Met betrekking tot de volgende race in Zhuhai zal Dave 130R, door zijn betrokkenheid bij bovengenoemde incidenten, race 2 achteraan aanvangen. Verder hebben we kleine wijzigingen doorgevoerd voor de start van race 2, verdere details volgen in de briefing die snel volgt.

    Over het algemeen hadden we graag gewild dat er minder incidenten plaats hadden gevonden, ook buiten bovenstaande incidenten is er nog het één en ander gebeurd. We willen graag opmerken dat dit beter kan, dus let er bij de volgende races op om elkaar wat meer ruimte te geven. Mochten jullie elkaar onreglementair raken, zorg er dan ook voor dat jullie het racen hervatten in dezelfde volgorde. Dus geef de plaats terug als je iemand inhaalt dankzij contact.
     
    B Tender en Rossi46 vinden dit leuk.
  8. LapjeNL70

    LapjeNL70 Active Member

    Berichten:
    143
    Leuk Bevonden:
    120
    Mooi gesproken.


    Verstuurd vanaf mijn SM-N920C met Tapatalk
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Lekkere oefensessie gisteravond.
    Vooral bocht 1 is tricky tijdens de race omdat je op topsnelheid aan komt scheuren en je rempunt "spot on" moet zijn.
    Daar beter te vroeg dan te laat remmen.
    En er zit een raar bochtje waar je heel onverwacht kan spinnen.
    Oefenen was op deze baan wel ff nodig voor mij om veilig te kunnen close racen.
    Een paar keer een voorligger een zet gegeven door te laat remmen.
     
  10. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Jups zag een uitnodiging voorbij komen van Racerblade maar was druk met fallout.. :D. Kon mijn vriendje dogmeat niet alleen laten in deze post apocalyptische wereld... Sorry...
     
  11. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Drivers' briefing 18-11-2015, Aston Martin V8 Vantage GT4 @ Zhuhai International Circuit

    Weersverwachting:
    De practices op woensdag zullen wederom starten op 1 januari, deze keer om 9:00 en 15:00 (ingame tijd uiteraard). Tijdens de eerste race wordt bewolking verwacht, in race 2 zal het gaan regenen in de vorm van Rain, Storm en Light Rain, in die volgorde.

    Wijziging regels:
    We hebben wederom de regels voor de startprocedure een klein beetje aangepast. Voorheen was het zo dat de leider de kant mocht kiezen waar die wil starten, deze keer maken mij die keuze: de binnenkant. In dit geval rechts dus. Nu weet iedere coureur van tevoren aan welke kant hij moet rijden in formatie, daarmee hopen we dat de formatie sneller gevormd kan worden en er minder misverstanden ontstaan. Dus, start je met een oneven nummer? Blijf rechts. Even nummers blijven links.

    Ook zijn de snelheden aangepast. Voorheen reden we rond de 115 km/u tijdens de formatie, dit wordt nu tussen 70-75 km/u. Voor de handmatige schakelaars betekent dit volgas in de eerste versnelling. De laatste bocht kan gemakkelijk gehaald worden met deze snelheid.

    [​IMG]

    De startprocedure:
    Afgezien van de snelheid en keuze van de leider blijft de startprocedure identiek. We willen de formatieronde in race 2 met een aardig tempo doorvoeren zodat de banden zo warm mogelijk blijven. Deelnemers krijgen vanaf de start tot bocht 7 de kans om hun juiste plaats te vinden, in de eerste 7 bochten ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Zorg er wel voor dat er niet te grote gaten ontstaan. Vanaf bocht 7 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf bocht 12 gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 75 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. We rijden in formatie het start/finish rechte stuk op , nog steeds rond de 75 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint op het punt op het rechte stuk waar de gestreepte bandenstapels stoppen en vervangen worden door een betonnen muur. De zone eindigt wanneer de witte lijn van de pituitgang stopt, deze wordt ook extra gekenmerkt door een witte lijn die haaks over de baan loopt.

    De stand:

    [​IMG]

    Rondes en pit window:

    In de sprintrace rijden we 12 ronden, de hoofdrace is 20 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 8, en sluit na de 12e ronde.

    Straffen:
    - In race 2 zal Dave 130R de race achteraan starten.

    Let verder op:

    - Zorg ervoor dat je een setup opgeslagen hebt!
    - Oefen de ingang van de pitstraat! De pitingang zit voor de laatste bocht, daarnaast zit er ook nog een chicane met een listig geplaatste bandenstapel in.
    - Blijf bij het uitgaan van de pit altijd aan de rechterkant van de witte lijn, ongeacht of er verkeer is of niet.
    - Tijdens oefenraces is gebleken dat vooral de eerste bocht problemen oplevert. Wees hier voorzichtig, zeker in de eerste ronde van beide races.
     
    Laatst bewerkt: 17 nov 2015
    Beltoni, B Tender, asjemenou75 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    En wederom geldt: als je de laatste drivers' briefing wil lezen maar je kan hem niet vinden, bijvoorbeeld omdat je niet weet op welke pagina die staat, de laatste briefing wordt ook geplaatst in de eerste post, zoals nu ook het geval is.
     
    Rossi46 vindt dit leuk.
  13. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    De default car set up kiest op zeker de regenbanden in heat 2 en practice 2?

    "In de hoofdrace is een pitstop verplicht, dit pitstraat opent na acht voltooide rondes, en sluit weer na twaalf rondes."

    Dat is dus pas in ronde 9 pas pitten. Want in ronde 8 de pit inrijden is niet een volledige ronde afleggen. Interpreteer ik dit juist?
    In O.P. staat echter in tegenspraak pitwindow 8 - 12.

    "de pitstraat opent aan het einde van ronde 8, en sluit na de 12e ronde"
    Wat is aan het einde? Is dit passeren finishlijn of voor de finishlijn de pitstraat inrijden in ronde 8?

    Wat is juist?

    P.s. geniaal regen in 2e race. Dat gaat een onvoorspelbaar podium worden.
    Op een droge baan ga ik al lekker. Voor de natte race moet ik nog ff oefenen.
    Wordt er vanmiddag of vanavond nog geoefend door deelnemers?
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
  14. Racerblade01

    Racerblade01 Active Member

    Berichten:
    947
    Leuk Bevonden:
    1.046
    Klopt.

    Over de pit had ik de formulering al veranderd.
     
    loyallronin vindt dit leuk.
  15. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik vind vooral de bochten 5, 8 en 13 altijd érg uitdagend.... :lol:
     
    Racerblade01 vindt dit leuk.
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Wordt er vanavond nog geoefend met REGEN of for fun geraced?
     
    Laatst bewerkt: 15 nov 2015
  17. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Ga proberen om er vanavond nog even bij te zijn.
     
  18. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Ik ben er niet bij vanavond
     
  19. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik bedoel een regenrace oefenen.
    Wat zijn de wetherslots in de 2e heat en progression ivm belangrijke keuze full wets of intermediates.
    Edit: stom van mij er valt niets te kiezen.:+
    Is het een enkele regensoort of bijv. Ligt rain naar medium rain? En hoe snel komt de overgang dan.
     
  20. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Mogelijk een idee om tijdverlies en onnodig bijpraten tijdens free practice te voorkomen.
    Om iedere deelnemer de briefing te "liken"
    als bevestiging van lezen briefing zodat er tijdens de raceday niet geroepen kan worden : hoe zit dit en hoe moet dat?
     
    Racerblade01, asjemenou75 en Rossi46 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina