PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Tempo zat er bij mij weer prima in, tot mijn verbazing weer van P1 gestart, maar deze keer zat het geluk niet mee. Race 1 verspeelde ik al in de eerste ronde door een eigen fout. Verloor daarna nog wat tijd (en twee plaatsen) door een erg enthousiaste actie van Ross1. Uiteindelijk teruggevochten naar het maximaal haalbare: P4. Ondertussen nog een incident gehad met Beltoon, die naar mijn mening vooral door het plakken wordt veroorzaakt en niet omdat ik onvoldoende ruimte gaf, op het moment dat we elkaar aantikken laat ik gewoon twee autobreedtes ruimte aan mijn linkerkant.

Race 2 was ik volgens mij ruim de snelste op de baan, maar weer zit er geen overwinning in. Had een redelijk goede start en had de beste positie voor de kanshebbers van de overwinning, totdat ik in de rondte getikt werd en weer achteraan kon beginnen. Na een paar rondjes weer teruggevochten naar het middenveld voordat ik zelf een fout maakte, kon mijn weg snel vervolgen maar kreeg in de bocht daarop een tik in mijn achterkant met als uiteindelijke gevolg dat ik weer het grind moest opzoeken en zo'n 6/7 seconden achterstand had op het hele veld. Ik had nog iets van 13 rondjes over om me terug te vechten, uiteindelijk na een leuke (maar frustrerende) inhaalrace maar 2,4 seconde achter de leider gefinished op P3. Maar dat maakt het wel extra zuur dat ik niet gewonnen heb.

Laatst bewerkt: 19 nov 2015
    loyallronin vindt dit leuk.
  2. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Zoals ik gisteren al zei ben ik het daar helemaal niet mee eens. Jij kiest ervoor om de verdedigende lijn te rijden in een lange bocht. Ik reed volgens mij heel netjes en kon niet verder naar de buitenkant, waar je die 2 autobreedtes vandaan haalt is mij een raadsel. Kan me moeilijk voorstellen dat je bedoelt dat we ook met 3 auto's door de bocht konden. Jij gaat immers nog steeds naar de buitenkant voordat we elkaar raken. Als je de auto zo kon houden dat we met 3 auto's door de bocht konden vraag ik me wel af waarom je dan toch zo ver naar buiten gaat. Voordat we elkaar raken zie je eigenlijk al aankomen dat er nauwelijks genoeg ruimte op de baan was voor mijn auto.

Was jammer dat ik in mijn eerste echte duel deze cup gelijk van de baan afgetikt wordt. P4 had ik waarschijnlijk niet kunnen houden maar ipv P5 eindig ik nu op P7. Aan de andere kant, het klassement interesseert me echt geen bal en Racer vindt dat volgens mij wel erg belangrijk. Vind het allemaal wel best alleen hoop ik niet dat dit nu een legitieme manier gaat worden om je van je tegenstander te ontdoen want dan is de lol er snel vanaf.

3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Rustig jongens... :F:

Crook en ik gaan er naar kijken. We gaan dat zorgvuldig doen, dus heb even geduld. Het lijkt mij goed om dit voorval, voor nu, even te laten rusten.

Voor de rest waren het voor mij wéér races om snel te vergeten :lol: Geen tempo, paar foutjes, beetje pech, etc. Aan de andere kant is het altijd wel gezellig stoeien in het midden- tot achterveld :D

Waardevolle vermelding is wel dat de start in race 2 volgens mij prima ging :thumbs: Al moet ik die nog wel even goed terugkijken in de replay.

4. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik denk dat Racer dit moment bedoelt:

Hier raken jullie elkaar en door het 'plakken' worden jullie beide naar links getrokken.
    Dat plakken is overigens wel echt iets om rekening mee te houden. Tegen elkaar aan leunen is echt onmogelijk in PCars. Ook op lage snelheden in bijvoorbeeld een hairpin iemand achterlangs kruisen kan al verkeerd aflopen als je hem net schramt. Tender en ik zaten in race 1 ook even aan elkaar vast en dat liep ook bijna in mineur uit.

B Tender vindt dit leuk.
  5. DutchOwnage

DutchOwnage Active Member

Leuk Bevonden:
    168
    De regenrace was toch wel een persoonlijk hoogtepuntje voor me hoor:D. Omdat ik weet dat ik "het podium" zéér waarschijnlijk toch nooit meer ga beklimmen heb ik er maar even extra van nagenoten8).

Toch wel een beetje nare bijsmaak. Jimmy had mij zowiezo te pakken 2 rondjes voor de pitstop, maar doordat er dus bij mij ( en Tender ) niet werd bijgetankt pakte ik zomaar P1.Kwam dus ook behoorlijk gestresst met 0.4L over de streep. Dit gaat in het vervolg niet meer voorkomen heb ik begrepen, fuel usage gewoon uit of op slow.

Neemt niet weg dat de regen mij wel bevalt, mag van mij best nog wel een keertje ergens. Al heb ik het donkere vermoeden dat dit toch echt een eenmalige aangelegenheid was;)

6. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ja ik denk dat hij dat bedoelt maar dat is natuurlijk onzin. Als je ziet welke kant zijn auto op gaat blijft die ruimte er niet lang. Daarnaast kan je aan de donkere lijn goed zien hoe de bocht verloopt. Vind het en beetje raar om te zeggen dat de persoon aan de buitenkant maar een hele rare lijn moet nemen omdat de auto aan de binnenkant een verdedigende lijn rijdt maar wel met veel snelheid uit de bocht wilt komen.

Ach, volgens zijn Racer en ik het nog nooit eens geweest over een race incident. Kan me nog een GT3 race herinneren waar een soortgelijk incident plaats vond (in public lobby) alleen zat ik toen aan de binnenkant.

Kan er wel om lachen eigenlijk.

7. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Ik krijg steeds meer zin om weer mee te doen!!! ( pokke internet ) gezellig die chaos hahaha

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

8. DutchOwnage

DutchOwnage Active Member

Leuk Bevonden:
    168
    Ja hoop dat je er snel weer bij bent man!:thumbs::thumbs:

loyallronin en HRT WietHoK NL vinden dit leuk.
  9. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Hmmm dit is niet de eerste keer dat ik een bericht leuk vind maar dat de melding (dit keer onder het bericht van Wiethok) vanzelf verdwijnt.

10. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Dat viel mij idd ook op. Krijg wel een melding er van maar zie idd niets

11. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik heb nooit gezegd dat die ruimte voor twee auto's aan mijn linkerkant zou blijven bestaan. Maar die ruimte voor één auto had ik zeker wel bewaard als de game me dat toegelaten had. Volgens mij wil je niet helemaal inzien dat mijn stuurkunsten nutteloos zijn op het moment dat we elkaar raken, dus dat ik je vervolgens geen asfalt meer geef is totaal buiten mijn schuld om. Ik heb ook nooit gezegd dat jij de schuldige bent of iets dergelijks, ik wil alleen maar mijn onschuld bewijzen. In Dubai hebben we letterlijk tientallen soortgelijke incidenten gehad, waaronder eentje met Loyall waarbij ik slachtoffer was. Heb jij me daarover gehoord?

En ik kan me die andere discussie over GT3 ook nog herinneren. Dat was echter geen plak-incident en hoewel jij daar aan de binnenkant zat claimde je alsnog dat je er zelf uitgebeukt werd. Beetje selectief quoten dit, niet?

12. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Ik had ook last van plakken met Racerblade in heat 2.
    In dit geval was ik nu de binnenste auto in een rechtse bocht
    Terwijl ik ook twee autobreedtes links van mij overhield en mijn racelijn precies in de bocht #11 ONBEDOELD (echter ook iets onhandig !) werd geblokt door Rossi (ging opeens van het gas) die welgemanierd en als een gentleman op Racerblade wilde wachten omdat hij die net in de haakse bocht #11 naar rechts voor de pitstraat entry van het de baan had getikt. Ik werd verrast door de langzaamrijdende Rossi en kon nog maar net hem links ontwijken en inhalen maar kwam bijna klem te zitten tussen Rossi en RAcerblade die weer vanaf het gras de baan opreed.
    Volgens mij heb ik daar thuis een clipje van.
    Rossi stuurde wel ondertussen naar rechts van de racelijn af maar ik verkeek mij bijna op zijn vertraging door het slechte zicht in de regen. Wat een ramp die regen, wie verzint zoiets:+
    }:]

Laatst bewerkt: 19 nov 2015
  13. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Het ging ook niet over plakken maar over het ruimte laten voor de andere coureurs. Je kan wel zeggen: voordat we elkaar raakten was er niets aan de hand! Het is juist de kunst om elkaar niet te raken en ruimte over te laten voor elkaar, zeker als je zo'n verdedigende lijn rijdt en de tegenstander dus forceert om de bocht wijd te nemen. Voordat we elkaar raken zie je al dat ik de hele baan ga gebruiken (dus maximaal aan de linkerkant blijf) en als ik verder naar buiten zou gaan was ik sowieso met 2 banden naast de baan geëindigd.

Met zo'n wellus nietus discussie schieten we niets op. Het is een race incident en consequenties zijn niet nodig. Het race incident wordt wel door jou opgezocht omdat jij tot de limiet (en volgens mij dus iets daarover) gaat om je plek te verdedigen.

@loyallronin je hebt in de post hierboven een hoop dubbel staan.

14. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Als je zo'n aanval plaatst maak je een compromis: degene aan de buitenkant zorgt ervoor dat hij een autobreedte ruimte aan de binnenkant laat op de apex. Degene aan de binnenkant zorgt ervoor dat hij een autobreedte ruimte laat aan de buitenkant tijdens de uitgang van de bocht. Dat ziet er dus zo uit:
    Groen is waar ik recht op heb en rood waar jij recht op hebt. We zoeken allebei de limiet op van waar we 'mogen' rijden. Overschrijdt jij die limiet? Nee. Overschrijd ik hem? Nee. Zitten we allebei op de limiet? Absoluut, maar ga dan niet zeggen dat ik het incident opzoek, want dat doen we allebei.

Ik heb de indruk dat sommigen denken dat het zoals hieronder in elkaar zit, maar dat slaat natuurlijk nergens op.

15. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Dikke paint skills

Racerblade01 vindt dit leuk.
  16. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Haha inderdaad mooi paint skills. Je legt het goed uit. Het enige waar ik om vraag is de ruimte die je in het eerste plaatje aangeeft. Jij bent er van overtuigd dat je die ruimte wel geeft maar tegelijkertijd wordt ik toch echt naast de baan geduwd.

Misschien ben ik op het circuit gewoon te lief. Ga vanaf nu ook tot het uiterste om mijn plek te verdedigen.

17. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Wooooo ik zou er t-shirts van maken!

NovaCaine, FuzzySkittle, B Tender en 6 anderen vinden dit leuk.
  18. HRT WietHoK NL

Leuk Bevonden:
    608
    Ik wil ook mee doen!!! Hahaha

19. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik ben blij dat je het in ieder geval eens ben met mijn uitleg. :+ Dat ik je uiteindelijk van de baan duw is ook duidelijk, maar dat is naar mijn mening veroorzaakt door de tekortkomingen van de game. Dat ik verantwoordelijk ben voor het korte contact dat het plakken veroorzaakt, waag ik te betwijfelen.

Misschien beoordelen anderen het dus dat ik te agressief rijdt, maar dit soort acties zijn voor mij juist de reden dat ik racen zo mooi vindt (de limiet opzoeken tijdens het aanvallen/verdedigen dan, niet het elkaar van de baan af rijden :+). Als dit als té agressief wordt bevonden, ben ik bang dat er voor mij niet zo veel plezier meer valt te halen tijdens de races omdat ik dan het gevoel heb dat ik niet meer 100% kan aanvallen/verdedigen.

20. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Je hebt gelijk. Zo racen is super leuk. Althans voor jou. De tegenstander heeft dan gewoon maar pech. Op het circuit ligt nog genoeg rubber waar je de ideale lijn aan kan herkennen. Ik zou zeggen dat beide partijen allebei een kant pakken. Zodra we het eerste knikje hebben gepakt ga jij echter al vol op je gas en ga je op het midden van de lijn rijden. Vanaf dat moment is het eigenlijk al gedoemd om fout te gaan. Het plakken helpt niet mee maar ik zou sowieso al moeten uitwijken naar de curb en waarschijnlijk met 2 wielen van de baan.

Bij andere vertrouw ik erop dat ze rekening houden met de auto's om zich heen. Bij jou moet ik voortaan de duels dan maar anders benaderen. Misschien minder ruimte geven door de bocht veel strakker aan te sturen zodat jij duidelijk kan zien dat je nog niet op je gas kan. Dan maar het risico lopen dat we er allebei aan het begin van de bocht uitvliegen. Door jou ruimte te geven ben ik nu de sjaak.

Ben wel een beetje klaar met die discussie. Hier schieten we niets mee op.

Deel Deze Pagina