1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Halo 5: Guardians

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 10 jun 2013.

  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Persoonlijk geloof ik daar niks van. Precies 500.000 in de eerste week. Is me iets teveel toeval. Is meer een marketing stunt dan echt puur alleen verdiend hebben.
    Ik zie het gewoon niet zover komen. We zullen het zien over 10 jaar ofzo. Ondertussen heb ik liever deze microtransacties dan season passes.


    ----



    "Small, Medium and Large. $29.99, $49.99 & $89.99. Free shipping until December 6th."
     
    Laatst bewerkt: 16 nov 2015
  2. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Lol, 10 jaar?
    Blijf jij maar lekker met je roze bril rondlopen.
    Op korte termijn is dit zo inderdaad beter, maar op lange termijn funest voor AAA games met dit soort sales.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Fucking microtransacties. In een fullpriced game. Het is gewoon zo achterlijk 8)
     
    Lethal AK47 en Pride vinden dit leuk.
  4. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Wat veel mensen vergeten is dat de prijzen van games het afgelopen decennia onveranderd zijn. De mensen die wel eens achter hun computer vandaan komen hebben ongetwijfeld opgemerkt dat dit bij veel andere producten niet het geval is. Ik vind het prima dat de ontwikkelaar op deze manier probeert wat extra geld binnen te harken. De paar gekochte REQ packs hebben volgens mij nauwelijks tot geen invloed op het spel. Je moet immers nog steeds levelen als je de kaarten in wilt zetten bij Warzone. Als je, zoals ik, gewoon pakjes haalt door te spelen krijg je de REQ kaarten sneller binnen dan dat je ze uit kan geven.

    Dat armor en helmets ook in die packs zitten vind ik niet per se iets slechts. Iedereen kiest nu items uit zijn eigen collectie die hij het mooiste vind. Er is niet 1 helm om naartoe te werken waar iedereen zo meteen mee loopt omdat het status (of het level) uitstraalt oid. Je ziet nu veel meer dat mensen hun eigen combinatie uitkiezen waardoor vrijwel elke spartan er anders uit ziet. Ik ben nu level 20 en heb al teveel items om uit te kiezen. Gebruik nog steeds de helm die ik een paar weken geleden uit een pakje haalde terwijl ik al 10 nieuwe heb gekregen.

    Als je wilt zeiken doe het dan lekker op de officiële fora, want hier schiet je er niets mee op.
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Tsja blijf jij maar doemdenken. :)
     
  6. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Moet overigens even terugkomen op wat ik eerder zei over mijn helm. Kies wel vaak dezelfde maar heb nu al teveel om uit te kiezen. Hier een paar van mijn favorieten.

    [​IMG][​IMG][​IMG][​IMG]
     
  7. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tja, ik noem het 'realistisch'.:)

    @Beltoni: idd, games zijn in al die jaren niet veel in prijs gestegen....maar de gameindustrie is dan wel weer enorm gegroeid.

    En zeiken doe ik hier zoveel ik wil. Als je niet tegen kritiek kan ga je zelf maar lekker weg.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  8. ThunderCrasH

    ThunderCrasH Ja toch?

    Berichten:
    945
    Leuk Bevonden:
    15
    Haha, heb één van deze beeldjes gekocht op Gamescom. Helaas kon je toen alleen kiezen uit een aantal presets in plaats van precies zoals jouw Spartan, ook geen visor kleuren helaas.
    Ik moest ook nog eens 25 euro afrekenen omdat mijn pakketje tegen werd gehouden bij de douane :mad:
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    The Battle of Shadow and Light Content Update, our first drop of free content goodness for Halo 5: Guardians, is now available. The next time you log in, you will be prompted to download this update.

    The following are included:

      • Added 48 new REQs, including new armors, helmets, weapon skins, weapon and vehicle variants, a new visor and assassination, and new emblems. See below for a breakdown of what’s included.
      • Added Big Team Battle playlist to Arena matchmaking
      • Added BTB (Big Team Battle) Capture the Flag, Strongholds, and Slayer to matchmaking and custom games. The mode details are as follows:
    For all BTB game types, the Motion Tracker is the same size as Warzone at 25m (larger than the Arena Motion Tracker), and match length is 16 minutes.

    • BTB CTF – Score to win: 3 Captures
    • BTB Strongholds – Score to win: 150 points
    • BTB Slayer – Score to win: 100 points

    • Added 4 new BTB maps, also available in both matchmaking and custom games:
      • Basin by the 343 Multiplayer team
      • Deadlock by Nokyard & the 343 Multiplayer Team
      • Guillotine by The Psycho Duck & the 343 Multiplayer Team
      • Recurve by The Fated Fire & the 343 Multiplayer Team
    • Fixed an aiming issue that could occur due to variance in controller hardware. Head here (Halo 5 Aiming & Controllers) for more details.
    • Made a variety of tuning tweaks to Warzone Assault, including the below. Head here (Warzone Assault Tuning Changes) for more details.
      • Faster REQ leveling
      • Decreased base capture time from 20 seconds to 16 seconds
      • Reduced starting grenade count to 1
    • Added the “deliver” nav point for vehicle drivers who have a friendly flag carrier as a passenger.
    • Fixed an issue where players were able to use the driver and gunner seats while holding the flag. Now, the flag carrier can only sit in the passenger seat.
    • Improved Post-Game-Carnage-Report consistency.

     
  10. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Ik keek erg, erg uit naar de BTB maps.

    BTB en SWAT zijn mijn meest gespeelde game-modi in alle Halo games......maar verdomme, wat vallen die vies tegen zeg.
    Ze zijn niet alleen lelijk, maar ook bijna onspeelbaar slecht gemaakt.:'-(

    Ze zijn eigenlijk te klein voor de voertuigen, en de balans lijkt ver te zoeken....
     
  11. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Die maps zijn bizar lelijk qua graphics idd. Die kleine slayer mappen zijn veel mooier.
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Is ook Forge natuurlijk. Volgens mij is dit ook niet onderdeel van de gratis DLC maar meer een begin van Forge die in December komt.
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik mag het echt hopen, want tot nu toe valt de MP qua maps echt vies tegen. Je merkt het meteen wanneer je een Forge map krijgt, fucking lelijk. Verder is MP echt top, maar ik vind dat Halo 4 aan alle kanten de betere maps heeft. Ik mis echt dat soort maps in Halo 5. Ik hoop dat de aankomende gratis maps gewoon normale non-Forge maps worden, want anders zou ik dat heel erg kut vinden. Ik geef 343 liever gewoon geld voor 'proper' maps dan, yep.

    Het zou heel spijtig zijn, zeker als je naar de maps kijkt uit de map packs in Halo 4. Die waren echt mooi en nice. Maar we gaan erachter komen.
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2015
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Boeie dat het Forge is.
    Had die er dan bijgedaan, maar je gaat een nieuwe (nou ja) gamemode toch niet op deze manier lanceren?:confused:

    Maar goed ik ben dan toch klaar met Halo dus het zal wel.
    Heb mn Xbone en games alweer verkocht.

    IMO hebben ze het goed verkloot, niet alleen de MP maar ook de SP is geen reet aan.
    Ik koop Halo voor de Masterchief, niet 1 of andere pipo die met een zware stem cool denkt te zijn.

    Voor een leuke en goede Halo ervaring sluit ik m'n 360 wel weer aan.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Heb je Halo 5 alleen voor de single player gekocht @MAD 1976?

    Valt ie een beetje tegen? Ik heb Halo nooit echt leuk gevonden, maar door de hype en co-op mode tot nu toe elke Halo gespeeld.

    Alleen ik haat echt de gun mechanics van Halo, de characters vind ik niks en het verhaal ook niet, maar toch ben ik wel een beetje benieuwd. ;-)

    Ach, wellicht pik ik hem op tijdens de gamemania uitverkoop
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Nee ook voor de MP, dat heb ik ook altijd veel gespeeld.

    SP (co-op) was altijd dikke fun, en de MP ook....maar met Halo 4 vond ik het al minder, maar nu ben ik er echt helemaal klaar mee.
     
  17. JJNL77

    JJNL77 Let's have fun

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    12
  18. Guilty 343

    Guilty 343 Active Member

    Berichten:
    782
    Leuk Bevonden:
    91
    Heb je toegevoegd voor wat games.
     
  19. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Paar dagen geleden ook de Halo 5 single player uitgespeeld op Legendary (solo) de uitdaging zat er sowieso wel in als je solo speelt maar de level settings en dat ik nauwelijks kon spelen met Master Chief vind ik toch wel erg slecht. Hopelijk gaan ze met Halo 6 een beetje back to basics met de grote open levels want Halo 5 voelde heel lineair aan :+
     
  20. Rossi46

    Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

    Berichten:
    924
    Leuk Bevonden:
    1.159
    Dat de games industrie gegroeid is, dat doet er niet toe. Feit is dat games tegenwoordig véél duurder zijn om te ontwikkelen dan "vroeger", terwijl de prijs omlaag is gegaan. Zowel wat absolute prijs betreft (vroeger kostte en game zomaar 150 à 200 gulden) als relatieve waarde (inflatie).

    Dit zorgt ervoor dat het risico voor een developer veel groter is geworden. Als zij hun sales target niet tot totaal niet halen, dan kan dat in één keer de toekomst van het bedrijf in gevaar brengen, omdat de kosten van de het ontwikkelen zo enorm zijn.

    Zo gezien zijn "microtransacties" en DLC goed te verdedigingen. Al baal ik er zelf ook van en koop ik niet tot nauwelijks DLC of andere add-on's.
     

Deel Deze Pagina