Gisteravond een kleine 4 uurtjes gespeeld.. Eerst twee quests uit de mainstory gespeeld, ben nu aangekomen bij "Hunter/Hunted". Daarna nog twee willekeurige locaties gaan ontdekken en met de loot nog even aan mijn settlement(s) gewerkt. Tijd vloog werkelijk voorbij en het lijkt alsof de game mij met het uur meer in zijn greep krijgt!
Moet wel zeggen dat zelf op pad gaan, 'je eigen missie en doel bedenken' leuker is dan welke quest tot nu toe! Ook het onderhouden en bouwen van je nederzetting vind ik vele malen leuker dan de verhalende missies. Voelt nu echt aan als een thuis, een stukje eigen gemaakte game! Ook heel tof om te zien hoe de inwoners (18 stuks nu) gebruik maken van alle faciliteiten. Na sluitingstijd van de winkeltjes zit het café, en dan vooral de barkrukken rondom de snookertafel gelijk bom vol. Geweldig!
Paar side-quests op unieke locaties voelden wel sterk aan, maar die vind je helaas maar sporadisch. Of je vind wel de locatie maar niet de opdrachtgever, en dan sta je voor gesloten deuren helaas...
De hoeveelheid 'radiant quests' word ik nu wel behoorlijk gek van, die worden bijna letterlijk door je strot geduwd door bepaalde personages. Constant dezelfde terugkerende missies als je er eenmaal eentje hebt geaccepteerd, lijkt geen einde meer aan te komen. Beetje overdreven, beetje te veel van het goede in mijn ogen...
Ben al armor stukken tegen gekomen die ver over de 10.000caps moeten kosten. Ben geneigd ooit zoiets bij elkaar te gaan kopen als het er tof uitziet.
Voorlopig laat ik de caps lekker binnen stromen, 'geld als water'...
Die settlements in goede banen leiden geeft mij tot nu toe echt super veel voldoening. Niet dat je er veel aan hebt, maar zelf iets creëren vind ik gewoon heel erg tof en kan ik urenlang mee bezig zijn en van genieten. Voelt bijna aan als vroeger, als kleine jongetje hout en zwerfafval verzamelen in het bos om een hut mee te bouwen. En zo'n hut is nooit klaar, want kan altijd groter, mooier en beter!
Laatst bewerkt: 4 dec 2015
Marcelinho_NL en Gakkie vinden dit leuk.