PCARS [Finished] Wacky Wednesday Cup [Woensdag]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Racerblade01, 1 nov 2015.

1. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Voor de derde keer op rij ben ik ontevreden met mijn resultaten, want voor de derde keer op rij heb ik het gevoel dat ik minstens één overwinning verloren heb. Race 1 kreeg ik al vrij vroeg een ongelukkige penalty, maar kon mijn race wel achter Tender (na een nette pole) vervolgen. Zo'n 5 rondjes gedaan om het gat te dichten en de aanval te plaatsen. Na een tijdje geprofiteerd van een fout van Tender en de leiding gepakt. Inmiddels waren de achterbanden zo'n 130 graden waardoor uitaccelereren erg moeilijk werd. Ondervond dat ongeveer halverwege de race en crashte, met als gevolg dat ik vanaf P3 verder kon, met WietHok vlak voor me en Jimmy vlak achter me. Ons tempo was ongeveer gelijk, dus om er middenin te zitten was zenuwslopend. Tender leek makkelijk op weg naar de overwinning, maar had een incident in de één na laatste ronde en WietHok moest daardoor op de rem trappen, waardoor ik en Jimmy direct konden aansluiten. In een hele spannende laatste ronde nog WietHok voorbij gereden en ik kwam nog heel dichtbij om een aanval op Tender te plaatsen, maar de race was te kort. De top 4 uiteindelijk binnen twee seconden van elkaar gefinished.

Race 2 dus één na laatste starten, had geen uitstekende start maar kon me wel naar voren vechten en zat redelijk snel op P3 achter Rugnummer en Tender. Kreeg toen een penalty na een fout van mezelf en kon weer opnieuw beginnen, maar voor de pitstops had ik P3 weer en zat ik zo'n 1,5 seconde achter Tender, terwijl WietHok inmiddels de leiding had gepakt. WietHok verloor jammer genoeg erg veel tijd tijdens de pitstops, waardoor het tussen mij en Tender zou gaan. Na de pitstops verloor ik ook zo'n 2 seconden, maar ik kon het gat weer dichten, daarna een enorm gevecht gehad met Tender, wonder boven wonder hebben we elkaar niet geraakt ondanks dat we vaak naast elkaar zaten op deze smalle baan. Met nog zo'n 4 ronden te gaan dacht ik het gevecht in mijn voordeel beslist te hebben, tot ik achter achterblijver Rugnummer kwam. Hij zat niet enorm in de weg, maar hield me wel een beetje op in een snelle bocht, waardoor ik ondersturend het gras op ging en de leiding weer verloor. Daarna opnieuw het gevecht aangegaan met Tender en kreeg tijdens dat gevecht een volledig onterechte time penalty waardoor ik moest opgeven. In tegenstelling tot Dubai en Zhuhai heb ik deze keer wel de schade beperkt gehouden en kan dus wel leven met twee keer P2, maar na in alle races op de eerste startrij gekwalificeerd te hebben en bij de snelsten te horen en dan geen overwinning boeken in de Aston... Dat is gewoon kut. Hopelijk kan ik bij de Palmer ook goed meekomen.

Desondanks waren vandaag veruit de leukste races die ik heb gehad in competitieverband.

HRT WietHoK NL en B Tender vinden dit leuk.
  2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik ga komende tijd een paar vette filmpjes maken van de oulton park races!

om te beginnen deze!

zonder een krasje op te lopen (met wat gelukjes) in twee rondjes van p10 naar p1, vanuit twee camerastandpunten.

Laatst bewerkt: 10 dec 2015
    Dex, HRT WietHoK NL en Racerblade01 vinden dit leuk.
  3. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Hoe doe je die twee camerastandpunten in één? Kan dat gewoon met Upload Studio?

4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja.
    als je zegt in de uploadstudio 'start from scratch' en daarna kies je als type video voor gamedvr+gamedvr (naar rechts scrollen).

5. LapjeNL70

LapjeNL70 Active Member

Leuk Bevonden:
    120
    Leuke beelden! Ik kwam er helaas niet in. Zie wel de namen van iedereen maar auto type onder de naam staat er niet bij. Ook na opnieuw opstarten game werkte het niet. Zo instabiel dat hele online gebeuren.

6. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Ik heb kennelijk een probleem met mijn Xbox live, als ik via de internetbrowser op de One een speedtest draai heb ik een ping van 6ms en mijn volledige down/up van 200 Mbps.
    Als ik dus een network test op de one uitvoer heb ik een ping van 154ms en een download snelheid van 30Mbps.
    Kennelijk verbind mijn One met een live server in de US of ergens anders ver weg maar de gewone internetbrowser gaat via Nederland.
    Vreemd probleem en ik heb werkelijk geen idee wat ik hier aan kan doen :mad:

7. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Voor zover ik nu zie zijn er ook problemen bij xboxlive [​IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

8. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Wat je schrijft zette me aan het denken... Ik heb namelijk hetzelfde als wat jij hier beschrijft, wat betreft Ping e.d. als ik 'test connection' doe. Het leidt bij mij vooralsnog doorgaans niet door problematische lag tijdens races, maar optimaal is anders natuurlijk.

Zou het ermee te maken kunnen hebben dat je als locatie/marketplace wellicht US hebt ingesteld, en daardoor al het verkeer 'via Amerika' laat lopen? Ik ga eens proberen hoe m'n ping is met m'n eigen Nederlandse locatie.

9. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Als je in de lobby geen auto type ziet, betekend het dat de race bezig is of de kwalificatie nog slechts 2 minuten (of korter) duurt.

En haha die bandenstapel op 0:55. Ben ik ff blij dat schade uit staat :lol:

10. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Zal proberen om volgende week weer even wat scherper aan de start te verschijnen. Merkte nu dat ik na 3 rondjes free practice eigenlijk al geen zin meer had. Toen ging ik maar een beetje driften waardoor ik, zonder er bij stil te staan, alle bordjes van de baan reed. Iets waar ik zelf ook een gruwelijke hekel aan heb als dat gebeurt. Misschien komt het omdat ik niet zoveel meer race maar sinds 6.0 vind ik er eigenlijk niet zoveel meer aan. Het spel voelt gewoon niet zo lekker aan als daarvoor.

11. LapjeNL70

LapjeNL70 Active Member

Leuk Bevonden:
    120
    Speel jij met controller of stuur? Sinds 6.0 heb ik hetzelfde gevoel bij gebruik controller. Veel minder controle over de auto.

12. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Met stuur. Kan ook goed zijn dat het gewoon komt omdat ik bijna geen pCARS meer speel. Vooral bij het insturen heb ik het idee dat ik grip of controle mis oid. Geen idee of dat op te lossen is dmv tuning maar dat is bij deze cup sowieso niet relevant.

Overigens zuur voor Wiethok dat hij weer tijd verliest bij de pitstop. Met schade uit, tire wear op low en fuel usage uit is de pit stop er eigenlijk alleen voor de lol. Jammer dat het dan toch invloed heeft op de uitslag.

13. Dave 130R

Dave 130R Active Member

Leuk Bevonden:
    133
    Dat heb ik al uitgesloten, bij mij stond de Xbox op Ierland ingesteld en ik ben geswitched naar Nederland maar helaas dezelfde latency.

@ Wiethok

Gisteren heb ik met testen geen melding gezien.

B Tender vindt dit leuk.
  14. ruud_p

ruud_p Autogespot

Leuk Bevonden:
    94
    Heeft iedereen zijn NAT Type op OPEN staan? Het instellen van de dns servers van google 8.8.8.8 en 4.4.4.4 op je xbox schijnt ook wel eens te helpen. Daarnaast is WiFi natuurlijk uit den boze en heeft een kabel altijd de voorkeur.

B Tender vindt dit leuk.
  15. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905

Bij de 1-ronde-race had ik Rugnummer plots op m'n motorkap :)

16. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Nog ff vol houden allemaal hahahaha[​IMG]

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

17. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Als dat geen gave cupcar is dan weet ik het niet meer :)

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  18. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Van de helft weet ik niet eens wat het betekent, maar mooi dat ze de banden weer minder gevoelig maken voor oververhitten. Wel kut dat ze dat maar blijven tweaken. Race timer gaat ook weer omhoog, hadden we gisteren ook last van, dus prima. Voor de rest niets interessants.

Is de Renault Megane Trophy, zit in de DLC van deze maand, samen met de Formula Renault 3.5, Renault R.S.01, Renault Megane road-car (wel track day gericht, is de snelste FWD roadcar die de Nordschleife is rond gegaan, na de Honda Civic Type R) en de Renault Alpine A442B. De gratis auto wordt een nieuwe Radical.

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  19. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
  20. Beltoni

Leuk Bevonden:
    1.117
    Ben ook maar eens met mijn DNS gaan kloten, kwam er 1 uit de benchmark die bijna 200% sneller zou zijn. Heb eigenlijk geen problemen maar het kan altijd sneller :D

Is het secundaire DNS van google overigens niet 8.8.4.4?

Deel Deze Pagina