De grote mobiele telefoons thread [Deel 7]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door RemcoM, 28 apr 2012.

1. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    M'n iPhone 5 krijgt ook kuren. Trilmotortje die regelmatig niet werkt, batterij die soms niet goed wil opladen.
    Wellicht eens kijken voor een andere. Heb echter geen zin om meer dan 30 euro per maand te gaan dokken. Jammer genoeg wordt het elk jaar duurder en betaal je voor een 16GB model van vorig jaar nog 40 euro p/mnd...

2. Alexknl

Alexknl Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.604
    Als je max 30 wilt uitgeven kun je beter naar Android toestellen gaan kijken, want >iphone5 (en volgens mij de 5 zelf ook, als die nog te krijgen is) kosten nog altijd boven de 30 en vaak 40+. Licht natuurlijk ook aan de provider en maandelijks verbruik.
    Daarnaast is 16GB tegenwoordig met 4K etc. niet meer genoeg, en ben je al verplicht 64GB te pakken 8) Ben je nog wat duurder uit.

--

Ik heb besloten om eens voor een iPhone te kiezen. Heb tot nu toe altijd Android gehad maar vind het maar ene grote rotzooi.
    Twijfel zelf tussen iPhone 6S en iPhone 6S Plus. Ik heb grote handen en ik gebruik mijn S4 momenteel ook al vaak met 2 handen, omdat ik dan wat sneller kan navigeren. Ik gebruik mijn foon veel voor media.
    Alleen is de Plus misschien nét iets te groot. Vooral voor dagelijks gebruik onderweg. De ene keer in de winkel denk ik ja het kan wel, andere keer neeeeh veel te groot. Ook omdat de Plus veel betere batterijduur en (iets) betere camera heeft trekt me die wat meer aan.
    Heb zelfs 2 hoesjes van 0,50 per stuk gekocht (6s+6sPlus) van miniinthebox bij mijn laatste bestelling, om de grootte thuis eens rustig te beoordelen :+ Dan nog vind ik het moeilijk. Hadden ze maar ene wat ertussenin zat :p
    Hebben mensen van hier een soortgelijke beslissing gemaakt?

Laatst bewerkt: 9 dec 2015
  3. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Mja, m'n iPhone 4 had ik voor iets van 30 p/mnd (met bijbetalen). M'n 5 iets boven de 30 p/mnd (nog meer bijbetalen). Erna jaartje sim only genomen. Is afgelopen, maar verlengen kost meer...
    Nu is de stap naar een 6 of 6s wel flink qua maandelijkse prijs (al kan dat ook weer deels wegvallen ivm minder bijbetalen aan het begin voor je toestel).
    Ben zelf geen fan van Android, anders zaten daar hele leuke alternatieven tussen. Misschien toch maar eens kijken of een 6s voor ca 40 p/mnd te krijgen is, zonder al te veel bij te hoeven betalen. Vodafone verlengen is ook niet interessant overigens. Friends and family kan nog wel eens aardig zijn, al leek dat ook steeds minder te worden.

Had liever geld voor nieuw abo/toestel bespaard voor een iPad / Xbox One. :p

Laatst bewerkt: 9 dec 2015
  4. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Mijn God wat een prijzen.

Gelukkig betaal ik maar 12.50 bij KPN voor 4g, 300 min en 1g data.

Ik zit al jaren niet meer aan zo een contract vast, sim only is da shit.

Wel 1x geld uitgeven voor een toestel, maar goed.

Voor een iPhone kan ik het begrijpen, maar je betaalt je echt geen aan die dingen zeg, niet normaal.

Heb het jaren gedaan, maar echt niet dat ik dat nog een keer doe.

Killamonkey vindt dit leuk.
  5. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ik heb min. 5gb data nodig, sms/min doe ik niet veel. Wat zijn de mogelijkheden? Ik wil een beter toestel dan mijn crappy S4, en ben Android beetje zat. iPhone 5S vind ik te klein. iPhone 6 is minimaal formaat voor mij, en de iPhone 6S is maar een klein beetje duurder dan de gewone 6, en 3D touch lijkt me handig. Dus iPhone 6S zou ik dan het liefste willen.
    En 64GB want 16 is te weinig.

Echter is dit inderdaad best duur, maar ik denk dat ik het er wel voor over heb.
    Dus een passend abonnement zou dan 42,50 euro per maand kosten, alleen moet ik dan 250 euro bijbetalen :+
    En dan heb ik hem nog niet verzekerd..

Liefst zou ik dan Spotify erbij willen hebben, maar dan moet je persé het hoogste abonnement nemen, wat dan 60 euro per maand kost met bijbetaling van 139...

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.937
  7. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Nee, echt geen samsung meer.
    Die dingen gaan maar een dik jaartje mee that's it :+ één update als je hem koopt en daarna kun je fluiten naar toekomstige updates :lol: (om maar een van de dingen te noemen)

8. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.937
    Wat doe je er allemaal mee dan. :+ Heb S4 nu een jaar nooit problemen mee. Daarvoor 2+ jaar S3 gehad. Was er echt dik tevreden mee.

9. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    En als je updates wilt, gewoon een telefoon nemen die actief wordt ondersteund door de mod community.

10. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    S3 1,5jaar en S4 (in februari) 2,5 jaar (mocht eerder verlengen bij Hi). S3 was na die 1,5 jaar al echt een stuk slomer geworden en super laggy, en S4 is nu al een aantal maanden laggy. Vooral met openen van apps of als je wat snel dingen aanklikt tegelijkertijd duurt het een stuk langer voordat die alles heeft geladen.

Zou je nu zo weer een S(6) nemen dan? Build quality is er wel op vooruit gegaan maar Samsung heeft een beetje zijn eigen versie van Android toch.. Ding staat vol met bloatware en weet ik wat. Daarnaast verdwaal ik gewoon in het settings menu, wat een onzin staat er allemaal op :p

AnubisNefer vindt dit leuk.
  11. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Valt wel mee, de S6 is los van het ontbreken van een SD-slot een prima toestel. Sneller en stabieler dan m'n Note 4 (vaak laggy). En die bloatware valt echt wel mee. Bovendien is bijna alles uit te schakelen of te verwijderen.

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Settings menu vind ik crap. Wie heeft verzonnen om het te verdelen in verschillende tabbladen? Ik wil het gewoon allemaal onder elkaar hebben. Ach, gelukkig heb ik er niet een :+

13. Lethal AK47

Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.204
    Dat kan gewoon hoor, instelling zegmaar! :+

Jorrie vindt dit leuk.
  14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.099
    Ah nice 8)

Dan moet ik dat maar even instellen op mijn moeder haar telefoon :+

15. [2k]

Leuk Bevonden:
    207
    Kun je Spotify niet gewoon los nemen. 10e p/mnd.

Vaak met bijbetalen of hogere maandprijs kom je uiteindelijk toch wel dicht bij elkaar in de buurt qua kosten.

16. Alexknl

Leuk Bevonden:
    2.604
    Ja klopt, dan is Spotify los nemen nog altijd voordeliger. Bij Hi was het zo, als je Spotify in je abonnement had, kostte Spotify luisteren jou geen MB's. Bij KPN is dat volgens mij niet meer het geval, en zitten er naar mijn idee geen voordelen meer aan om Spotify bij KPN abbo te nemen.
    Dus dan zou een abbo van 42,50 per maand (i.v.m. familiekorting) met bijbetalen van 250 een optie kunnen zijn voor de iPhone6S.
    Ik wil bij KPN blijven i.v.m. uitstekend bereik hier in Zuid Limburg (meeste providers falen hier tegen de grens met België) en ook wel door de service. Ik zie dat Tele2 en Tmobile wat goedkoper zijn, maar vooral met Tmobile heb ik slechte ervaringen en ik hoor dat Tele2 ook niet geweldig is..

Trouwens;
    Waarom staat op Belsimpel.nl bij precies hetzelfde KPN abonnement en een iPhone 6S (64GB) dat ik 'maar' 144 hoef bij te betalen? Is ook 42,50 per maand. En dan zie ik nog niks van die familiekorting van KPN... :confused:

* KPN.nl;
    (van deze prijzen gaat dus nog eens extra €5 eraf door familiekorting, maar dan moet je ingelogd zijn om dat zichtbaar te maken)
    Abbo: Vooral internet Standaard
    https://mobiel.kpn.com/apple/apple-iphone-6s-64gb-space-gray

* Belsimpel.nl;
    https://www.belsimpel.nl/apple/apple-iphone-6s-64gb-black/abonnement#aanb_26910_26934

Laatst bewerkt: 10 dec 2015
  17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.937
    Heeft iemand ervaring met Hollands Nieuwe? Beetje ok provider? Ze zijn fking cheap

18. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    En fking crap. Service is om te huilen.

AnubisNefer vindt dit leuk.
  19. Exionche

Exionche Active Member

Leuk Bevonden:
    107
    en geen 4G :')

20. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Niet mee eens. Vriendin (& hele familie) heeft HollandsNieuwe. Nooit problemen mee gehad, enkele keren contact mee gehad en altijd goed geholpen. Bovendien is het principe dat je MB's/SMS'jes etc meeneemt naar volgende maand dikke prima, @Reckuuza.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb een vraagje:

Mijn telefoon (Samsung Galaxy S6) wilt ineens niet meer op internet in Eindhoven. Er is niets veranderd met de WiFi of iets dergelijks en vorige weekenden deed hij het ook steeds, maar dit weekend ineens niet meer. Wat er aan de hand is: ik kan prima verbinden, volle signaalsterkte ook, maar internetten lukt niet. Ik heb mijn telefoon al uit- en aangezet, WiFi uit- en aangezet, ons WiFi-netwerk 'vergeten', router uit- en aangezet.. maar niets helpt. Alle andere telefoons en computers doen het perfect, maar alleen mijn telefoon niet. Heb dit ook al eens eerder gehad met de iPhone. Iemand hier ervaring mee en enig idee hoe je dit kan oplossen?

Deel Deze Pagina