1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Ironstar

    Ironstar Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    62
    Ja, ja en ja.

    Powerline adapters werken over ook over verschillende groepen in je woning.
    Optimaal, zelfde groep, geen storingsbronnen als trafo's, koelkasten en magnetrons op zelfde groep.
    Andere groep en storingsbronnen is minder snel.

    32 Powerline adapters review: stroomnetwerk vergelijkingstest

    9 600 Mbps powerline kits vergelijkingstest

    Ik had zelf vrij vroeg al een powerline adapter setje gekocht wat maar tot 80Mbps ging maar dat was nogal teleurstellend, 5 a 8Mbps resultaat. Begin dit jaar na een kabelbreuk toch maar weer geprobeerd met deze ZyXEL PLA4201 kit en het werkt voor mij goed nu. Enige is dat die set heeft onderling een hoge snelheid, 500Mbps, maar de LAN aansluitingen gaan maar tot 100Mbps, geen gigabit LAN. Nou maakt dat voor mij niet uit want ik zit met mn internet provider <100Mbps met mn abbo. Ik krijg wel vol erdoor 38Mbps dus slechts 2Mbps verlies.
     
    McSparkle vindt dit leuk.
  2. McSparkle

    McSparkle Well-Known Member

    Berichten:
    7.028
    Leuk Bevonden:
    1.189
    Super, bedankt voor je uitgebreide uitleg!

    Het is echt alleen bedoeld om achter in een tuin muziek te kunnen luisteren tijdens een feest. Dat moet er wel mee lukken :)
     
  3. Nukem 007

    Nukem 007 Tots units fem força

    Berichten:
    1.642
    Leuk Bevonden:
    453
    nvm
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2015
  4. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Vraagje: ik heb deze laptop met SSD. Ik wil hem graag upgraden want hij begint wat trager aan te voelen. Volgende stap is dan toch om RAM te vergroten? Kan er er bijvoorbeeld een 8GB 1600Mhz RAM module inzetten? Of moet ik nog ergens op letten?
     
  5. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Waar gebruik je je laptop voor? Wanneer ervaar je dat hij langzaam is? Tenzij je (meerdere) zware programma's draait gaat meer RAM weinig tot geen verschil maken.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  6. being-xboxed

    being-xboxed Peace here!

    Berichten:
    1.131
    Leuk Bevonden:
    85
    Ja dat dacht ik eigenlijk ook, maar ik vraag me dan wel af waarom hij zoveel langzamer is geworden. Merk soms al dat hij langzaam is met surfen.
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Kan iemand me adviseren? Zoek een 1080p scherm om op te gamen. Heb een UH2515H staan maar de resolutie (2560x1440) is te heavy voor m'n GTX 970. Moet het grafisch best terug schroeven om goeie FPS te houden. Wat logisch is. Wil er dus een ander scherm bij zetten om op te gamen :)

    Twijfel momenteel tussen deze twee:
    http://tweakers.net/pricewatch/349327/iiyama-prolite-xb2483hsu-zwart.html
    http://tweakers.net/pricewatch/362311/dell-ultrasharp-u2414h-(860-bbcw)-zilver-zwart.html

    Iemand toevallig in bezit van een van deze schermen?
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Mensen, heb een vraag over internet en televisie. Sinds vandaag heb ik een nieuwe woning in IJzendijke (Zeeuws-Vlaanderen).

    Is het mogelijk om TV van Ziggo af te nemen en internet van Zeelandnet (Delta)? Ik kies Ziggo omdat deze goedkoop is, en ZeelandNet omdat het de enige aanbieder is van internet over kabel (i.p.v. ADSL).

    Ik vraag dit omdat ik denk dat dit misschien niet kan, omdat je dan 2 providers over één kabel stuurt.
     
  9. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Nope kan niet. Regio's voor de kabel zijn vast verdeeld. Je kunt niet op ieder adres Ziggo krijgen. In jouw regio kom je dus automatisch bij Zeelandnet uit.
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb deze:

    http://tweakers.net/pricewatch/349150/iiyama-prolite-x2483hsu-b1-zwart.html

    Ben er erg tevreden over, alleen die speakers kun je net zo goed niet erbij nemen, scheelt weer een tientje. Ik fluister nog harder dan dat die speakers maximaal kunnen. Maar verder is het hele goede value for money. Al moet ik wel zeggen dat ik meer op m'n TV game dan op m'n monitor.

    Zonder speakers was ik op deze uitgekomen: http://tweakers.net/pricewatch/349439/iiyama-prolite-e2483hs-b1-zwart.html

    Het enige verschil wat ik in de specs kan ontdekken is dat je die van jou wat meer kan verstellen. De mijne kan ik alleen achterover kantelen, en die van jou kan ook omhoog geschoven worden en rechtop gezet worden.
     
    WinterBase vindt dit leuk.
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Vergelijking ook al bekeken?
    http://tweakers.net/pricewatch/compare/listing/362311;349327/
    De Dell heeft een IPS scherm, de kleuren komen dus dichter bij de realiteit, of je dat voor games wat uit moet maken is een goede vraag ;) Daarnaast is de Dell wat slanker en verbruikt hij minder stroom. Hij heeft echter geen vga of dvi aansluiting, maar wel een displayport en mini displayport. De Iiyama heeft weer een betere responstijd, interessant als je heel veel FPS games speelt. Voor andere games niet echt boeiend. Contrast is wel een stuk beter, dat is zeker een dik pluspunt.

    Moeilijk kiezen, persoonlijk zou ik alsnog voor de Dell omdat ik het design echt heel strak vind. Maar puur voor games zou de Iiyama volgens mij de betere keus zijn. Je portemonnee zal het ook met me eens zijn :+
     
    WinterBase vindt dit leuk.
  12. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    De vergelijking heb ik niet gelezen. Ik ben verder ook niet zo thuis in monitors, ik had eerst altijd een iMac. Ik lees wel in veel reviews op Tweakers dat ze de kleuren van dit scherm zo goed vinden, dat is nooit weg. Het design va de Dell is wel wat beter, maar deze is ook niet lelijk ofzo. Alleen gewoon niet boeiend ofzo. Die aansluitingen zijn wel lastig, kun je weer allerlei rare kabels of verloopstukjes gaan kopen.
     
  13. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ach ja, de meeste videokaarten tegenwoordig hebben DVI, HDMI en DisplayPort. Macs hebben ook (mini) displayport, de Macbooks Pro's ook nog HDMI. Persoonlijk houd ik niet zo van die ouderwetse aansluitingen, altijd zo'n gepruts met aansluiten, doe mij maar Displayport of HDMI.
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Damn... vind dat zo lame. Maar het is niet anders.
     
  15. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
  16. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Best een dikke PC, goede onderdelen ook (vaak gooien ze er een veel te dure processor in met een zwakke videokaart).
    Natuurlijk ga je iets beters krijgen als je zelf iets bouwt maar het valt me nog posifief mee wat je voor het geld krijgt.
    Met deze videokaart ga je ook gewoon elke game op medium-high kunnen draaien.

    E: Net effe gekeken en als je zelf een pc bouwt, toestenbord + muis combi er bij koopt én een Windows licentie zit je zelfs nog wat boven de 700 euro.

    Prima monitor ook zo te zien maar dat is lastig te oordelen van alleen een plaatje met specificaties.
     
    Laatst bewerkt: 13 dec 2015
  17. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    Bedankt voor je reactie, het ziet er inderdaad netjes uit en zelf bouwen is voor mij geen optie.

    Waar moet ik bij die monitor op letten, alleen op de response tijd (wat is de max hiervoor?) Of zijn er meer dingen waar ik op moet letten?
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Durf ik niet te zeggen, inderdaad wel de responsetijd maar ik hoor ook dat dat soms onzin is en dat er nog veel meer dingen meespelen die de responstijd bepalen.
    Voor hetzelfde geld heb je ook een BenQ monitor, ziet er misschien iets minder flitsend uit maar die krijgt wel goede reviews.
    http://tweakers.net/pricewatch/366373/benq-gw2760he-zwart.html
     
  19. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Zou persoonlijk niet voor die bak gaan al zijn de specs niet raar!
    Vast een goedkoop standaard moederbord.
    GTX 960 is ok maar zal niet lang meer mee gaan. (games speel je met deze kaart redelijk als settings medium met een mix van high zijn.

    Waarom is zelf bouwen geen optie? Voor zelfde prijs kun je meer krijgen door zelf wat te bouwen! Is er niet iemand die je er bij kan helpen?
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Nope, in dit geval niet :9
    http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/825858
    En dat is ook nog met de goedkoopste onderdelen die ik kon vinden, en er staat ook niet bij dat er WIFI of Bluetooth om het moederbord zit wat de Medion PC wel heeft.

    960 is ook zat om nog de komende 4 a 5 jaar elke game te kunnen spelen met redelijke settings met een goede framerate, en de processor is ook pas net uit.
     

Deel Deze Pagina