Ok jongens. Ik zal dan maar kritisch zijn, want ik geloof dat ze dat hierboven niet echt kunnen.
Spoiler free of het de hype waar maakt:
NEE, absoluut niet, verre van.
Echte spoilers:
Aktiescenes tof. 3d tof. Acteerwerk tof. BB8 tof. Rey FUCKING AWESOME. Finn FUCKING AWESOME. Poe tof. De eerste helft van de film was echt geweldig, maar niveau kelderde halverwege.
Voorspelbaarheid is mijn grootste probleem. Het is weeeeeer een death star gewoon, die weeeeer op dezelfde manier kapot gaat. Dan laten ze ook nog eens even het verschil in grootte zien tussen de death star en starkiller base. Maar toch weer zelfde gewoon. Weeeeeer een hidden message in een droid. Weeeeeer een zandplaneet. Weer een I-am-your-father scenario.
En Kylo die voor Vader zn masker aan het knielen is, prima. Maar waarom nog even duidelijk maken dat het zn opa is, ik ben niet dom ofzo. Tijdens de film wordt ook nog eens 5x gezegd dat het de zoon is van Han en Leia. Ja, nu weet ik het wel. Daarnaast die gare bar scene, gare Captain Phasma wiens rol gewoon 0,0 is. Alleen maar om action figures te verkopen joh. C3P0, wat een onzin zeg. Mislukte grappen.
Nu is mn lijstje met negatieve dingen wel groot. Maar neemt niet weg dat ik het echt een toffe film vond, alleen de hype was te groot en als ik gewoon kritisch ben maakt het de hype echt niet waard.
8/10