Waarom Rey en Finn het uithouden tegen Kylo Ren/Ben Solo? Probeer jij maar is op je benen te blijven staan met een gapend gat in je zij. Je kan veel blokkeren maar niet van iets waar je geen weet van hebt. Dat niet alleen maar Ben Solo is ontzettend wisselvallig en vatbaar. Het ene moment is hij in "touch" met de Lightside en het andere moment gaat hij compleet door het lint omdat hij niet "goed" wil zijn .. Training zal hij ongetwijfeld gehad hebben maar zijn gevoelens zijn hem de baas. Prachtige scene aan het einde waar Rey rustig blijft en zich niet laat voedden door haat of angst.
Wie zegt dat Rey niet getraind is door bijvoorbeeld, Luke? Wie zegt dat haar geheugen niet gewist is? Of althans ... geblokkeerd? Volgens Kathleen Kennedy gaan we met 7-8-9 de verhaallijn van de Skywalkers verder. Zegt genoeg, toch? Ben Solo word Kylo Ren en vermoord elke Jedi Padawan van Luke. Wat doet Luke? Hij pakt de enige hoop ... de leerling met de meeste potentie en verstopt haar op Jakku.
The First Order zijn fanatiekelingen. Alles doen wat The Empire deed maar dan beter en meedogenlozer. Grote DeathStar/Starkiller? Check. Stormtroopers (maar dan de betere variant) check. Star-Destroyer? Check. Generaal die mensen hersenspoeld? Check. Hell, kijk even naar Ben Solo. Die WIL Darth Vader worden. Althans, net zo sterk als Darth Vader maar
zonder zijn zwakheden. Vader ging ten onder vanwege zijn zoon ... die "redeemd" hem. Ben Solo maakt die fout niet en vermoord eigenhandig zijn vader. Ze maken wel even een statement. 3~4 planeten naar de neuk, triljoenen mensen dood. Wat ik me wel afvroeg ... was dat Coruscant?
Als je logisch na gaat denken klopt echt 99% van de film. Sure, Disney heeft het op safe gespeeld door hem meer op A New Hope te laten lijken... maar, is dat erg? Nee. Alles behalve.
Anyway, ik kan hier een heel verhaal posten of hoe de film is gegaan maar dat is niet nodig. Ieder heeft z'n eigen mening ... maar merendeel is toch echt muggenzifterij