Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Je moet ook zonder verwachting gaan en gewoon genieten, niet kritisch zijn en alles in je opnemen.

Dan wordt je minder snel teleurgesteld.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.105
    nvm, je had het niet tegen mij

3. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het is algemeen bedoeld hoor, ;-)

4. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.105
    Ok, maar je moet altijd kritisch zijn, misschien nemen ze het dan mee naar de volgende film :)

5. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Over punt 3. Dat met Finn vond ik inderdaad ook wel wat raar dat hij daar zo veel moeite mee had. Maar Rey loopt heel de film met zon stok rond en je ziet op Jakku dat ze daar wel mee om kan gaan. Nu is een zwaard niet hetzelfde als zo'n stok maar snap daar opzich wel waarom zij met een zwaard kan vechten.
    Maar dat Kylo Ren moeite heeft met hun te verslaan vind ik ook wat raar.

6. iNdie^

iNdie^ Team Pulp

Leuk Bevonden:
    79
    Foutje en weet niet hoe je een post verwijderd :F:

7. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Vooral aangezien hij Rey in het begin van het gevecht helemaal weg blaast.... Ook vond ik het slecht dat Kylo Ren's lightsaber niet werd toegelicht. Zijn Kristal is niet stabiel waardoor die lightsaber dit geluid maakt en niet strak is... werd niks over verteld?

8. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.105
    Dat kunnen alleen mods.

9. vanDulken

vanDulken Active Member

Leuk Bevonden:
    225
    Oh sick, dan al? Ik dacht eind 2017. Eind 2016 Rogue One en dan binnen een half jaar nog een starwars film?! _O_

10. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Star Wars : The Force Awakens

Zo, een nachtje kunnen slapen en alles kunnen laten bezinken. Blijft een geweldige Star-Wars film. Komt het in de buurt van de OT? Nee. Maar dat is puur om nostalgische waarde. Want, eerlijk is eerlijk, zo spectaculair zijn die nu ook weer niet. Althans, niet meer.

Om dan vragen van mensen hier te beantwoorden of toe te lichten;

Waarom Rey en Finn het uithouden tegen Kylo Ren/Ben Solo? Probeer jij maar is op je benen te blijven staan met een gapend gat in je zij. Je kan veel blokkeren maar niet van iets waar je geen weet van hebt. Dat niet alleen maar Ben Solo is ontzettend wisselvallig en vatbaar. Het ene moment is hij in "touch" met de Lightside en het andere moment gaat hij compleet door het lint omdat hij niet "goed" wil zijn .. Training zal hij ongetwijfeld gehad hebben maar zijn gevoelens zijn hem de baas. Prachtige scene aan het einde waar Rey rustig blijft en zich niet laat voedden door haat of angst.

Wie zegt dat Rey niet getraind is door bijvoorbeeld, Luke? Wie zegt dat haar geheugen niet gewist is? Of althans ... geblokkeerd? Volgens Kathleen Kennedy gaan we met 7-8-9 de verhaallijn van de Skywalkers verder. Zegt genoeg, toch? Ben Solo word Kylo Ren en vermoord elke Jedi Padawan van Luke. Wat doet Luke? Hij pakt de enige hoop ... de leerling met de meeste potentie en verstopt haar op Jakku.

The First Order zijn fanatiekelingen. Alles doen wat The Empire deed maar dan beter en meedogenlozer. Grote DeathStar/Starkiller? Check. Stormtroopers (maar dan de betere variant) check. Star-Destroyer? Check. Generaal die mensen hersenspoeld? Check. Hell, kijk even naar Ben Solo. Die WIL Darth Vader worden. Althans, net zo sterk als Darth Vader maar zonder zijn zwakheden. Vader ging ten onder vanwege zijn zoon ... die "redeemd" hem. Ben Solo maakt die fout niet en vermoord eigenhandig zijn vader. Ze maken wel even een statement. 3~4 planeten naar de neuk, triljoenen mensen dood. Wat ik me wel afvroeg ... was dat Coruscant? :eek:

Als je logisch na gaat denken klopt echt 99% van de film. Sure, Disney heeft het op safe gespeeld door hem meer op A New Hope te laten lijken... maar, is dat erg? Nee. Alles behalve.

Anyway, ik kan hier een heel verhaal posten of hoe de film is gegaan maar dat is niet nodig. Ieder heeft z'n eigen mening ... maar merendeel is toch echt muggenzifterij :+

Laatst bewerkt: 17 dec 2015
    bulletproof010 en Pride vinden dit leuk.
  11. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.958
    die trooper waar ie tegen vocht had toch ook een zwaardachtig iets. Die training had Finn toch ook gehad kunnen hebben? Whats dan the difference dat die saber er iets anders uitziet. T is iig verklaarbaar

Rampage vindt dit leuk.
  12. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Hou op man. Jullie zijn echt aan het reachen

Ze hebben geen training gehad. Kylo heeft alle andere Jedi leerlingen van Luke gekilled. Logischerwijs hoort hij sterker te zijn. Maar Rey is misschien een talent omdat ze voorbestemd is ofzo. Maar niet getraind door Luke. Sinds ze een klein kind is is ze alleen. Echt niet dat zij lightsaber training heeft gehad

13. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.958
    We hebben t over Finn. Niet over Rey

dat van Rey was wel gaar ja. Dat ze zo easy Kylo kon killen. Ok hij was gewond maar dan nog.

14. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.105
    Dan nog, dat ding wat die stormtrooper had zag er uit als een lomp ding, kwam totaal niet overeen met de lightsaber. Bovendien had ie geen combat ervaring, behalve dus die missie in het begin. Misschien is ie wel zo ervaren geraakt door altijd maar te dweilen :+

15. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    Reachen? Neem anders ff een glaasje azijn.

Heeft geen zak met reachen te maken. Jij wilt antwoorden op vragen die misschien (of niet) aan bod komen in deel 8 en 9. Lijkt erop dat je gefrustreerd bent/raakt omdat je geen antwoord krijgt? T'is geen 1-2-3 waarin je wist wat er ging gebeuren.

Als je het "reachen" noemt dat Ben Solo verdeeld is door emotie moet je de film misschien nog een keer gaan zien. Hij vermoord z'n vader om een dikke stap naar de Dark-Side te zetten. "I know what I have to do. But I don't know if I have the strenght to do it." Scene dat hij praat tegen Darth-Vader z'n masker. "I can feel the light..." Remember? Overigens heeft Finn zijn hele leven getraind. Op zeer jonge leeftijd weggehaald/ontvoerd en getraind om mensen te killen. Dit zijn niet de Stormtroopers uit 4-5-6. Nee, deze kwamen een keer professioneel over. Diezelfde training heeft Fin ook gehad. Ben Solo en Rey komen beide zeer onervaren over. Logisch, lijkt me. Rey heeft potentie om een zeer sterke Jedi te worden. Ik blijf erbij dat Luke Rey veilig op Jakku heeft gedropt. Want, stel je voor dat Kylo/Snoke haar vinden en naar de Dark-Side zetten? ;)

En dat Kylo het aflegt tegen Rey/Finn snap ik enigzins wel. Gozer is al half gesloopt, bloed leeg (zag je dat plasje bloed naast z'n voet?) ... slaat op z'n middel om de pijn tegen te gaan en is niet gefocust. @Reckuuza ... Kylo is niet dood. Snoke zegt niet voor niks dat ze hem moeten halen om z'n training af te maken ...

Anyway, alles is verklaarbaar ... en goed ook. Misschien zijn mensen toch gefrustreerd dat het niet gegaan is zoals ze hadden gehoopt.

bulletproof010 vindt dit leuk.
  16. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Lijkt er eerder op dat jij alleen naar excuusjes zoekt om alle flaws voor jezelf goed te praten

17. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329
    O nee hoor. Ik zoek niet naar excuusjes omdat ik gelukkig wel snugger ben om links tussen bepaalde gebeurtenissen te leggen ;) Dat jij teleurgesteld bent in de film (maar, toch even een 8/10 geven maar het is de hype niet waar) is geheel jou pakkie-an. Je hebt overal een verklaring voor ... en als je dan kijkt naar voorgaande films snap ik niet waarom jij daar zo'n moeite mee hebt :) Zeker gezien je punten van kritiek niet. Meerdere reviews die jij geeft over films komen gewoon een beetje azijn-zeikerig over. In de trant van : "meeeeeeeeeh! Ik wou dat het ZO ging! Maar dat ging het niet dus ga ik lopen stampvoeten". Weet niet hoe ik het anders moet zeggen? Vervolgens even melden dat "mensen" niet kritisch kunnen zijn op Star-Wars? Mja ...

C-3PO kut humor. Tja, dat is al 6 films.
    Death-Star 3.0. Tja, dat krijg je als je fanatiekelingen bent van The Empire en alles beter en groter wil doen. Lukte ze aardig.
    Weer een zandplaneet. Tja, dat lijkt me logisch als je zo'n groot universum hebt. Had je liever een bosplaneet gezien? O wacht. Dat is natuurlijk te Endor-achtig.
    Kylo verliest van Rey! Meh! Kan niet. Luke deed het aardig tegen Vader in ESB ;) Na amper/tot geen training.

... we krijgen nog 2 films. Daarin zal een hoop duidelijk worden. Ik kan d'r ook niet best tegen dat ik nu nog meer vragen heb dan antwoorden ;)

Laatst bewerkt: 17 dec 2015
    Reckuuza en bulletproof010 vinden dit leuk.
  18. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Ben erg benieuwd naar het vervolg.

Btw, Kylo Ren is de eerste Sith die ooit geraakt word door een blaster volgensmij... Narb :+

19. Rampage

Leuk Bevonden:
    3.329

Darth Vader ook ... maar da's zo'n bad-ass dat hij het met z'n hand stopt. Om vervolgens later in ESB in z'n schouder geraakt te worden. Sith Master my ass!

:+

Pride vindt dit leuk.
  20. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.958
    Waarop baseer je dan dat ie geen combat ervaring heeft.

Deel Deze Pagina