Mooie update @Daz ,
Inmiddels zit ik in seizoen 16/17 en heb er dus al 2 opzitten. Mijn eerste seizoen, waar ik jullie ook al een update over had gegeven eindigde alsnog erg slecht. Laatste 4 wedstrijden was ik op papier een stuk sterker maar toch werd er 4 maal verloren. Ik werd 5e en moest via de play-offs europees voetbal halen. Gelukkig heb ik dat destijds nog wel behaald.
Seizoen daarop eigenlijk erg wisselvallig. Kon geen mooie reeksen neerzetten en was al snel geen titelkandidaat meer. Het werd zelfs zo erg dat ik mij niet eens meer zou gaan kwalificeren voor de europese playoffs. Gelukkig won ik de beker en was ik dus alsnog zeker van Europees voetbal. Dit seizoen was ik Europees niet sterk en werd ik 3e in een middelmatige poule. (In dit seizoen zijn Vilhena, Toornstra en Kazim verkocht. Weinig % transferopbrengst kon ik alleen een speler van het kaliber Danny Verbeek halen die het erg sterk doet!)
Er moest dus voor het huidige seizoen wat gebeuren. Mijn team was erg wisselvallig en er was dus werk aan de winkel. Financieel ging het weer een stuk beter en we waren er weer helemaal bovenop, ik kon dus de transfermarkt op!
Uitgaand >
Lucas Woudenberg - Merkte dat hij zijn talent niet echt waar maakte, wou aan spelen toe komen en vroeg een transfer aan. Voor een klein bedrag van 50k verkocht aan Roda JC waar hij nu ook niet aan spelen toe komt.
Marko Vejinovic - Helaas, Vejinovic had de kans om naar de BPL te gaan en wou dat heel graag. Vond het jammer dat hij vertrok want was iemand die altijd wel een goede wedstrijd speelde. Verkocht voor 8,75 miljoen aan West Ham United waas hij nu ook weinig tot niet aan spelen toe komt.
Pelé van Aanholt - Had ook zijn zinnen gezet op een transfer en was niet meer te houden. Had nog maar een jaarcontract dus het was 'cashen' of ik had een ontevreden speler in mijn groep die eind van het jaar gratis de deur uit liep. Verkocht voor 1 miljoen aan Girondins Bordeaux.
Aron Johannsson - Had een sterk eerste seizoen maar kon het in het 2e seizoen totaal niet waarmaken. Kuyt werd toch boven hem verkozen als spits en was een te dure speler voor op de bank. Helaas wel op de verkoop verlies moeten maken, is verkocht voor 2 miljoen aan C, Rizespor.
Jean Paul Boetius - Speelt op dit moment nog voor Feyenoord maar word in de winterstop overgenomen door Inter voor 19 miljoen.
Daarnaast zijn nog een aantal talenten verhuurd.
Inkomend <
Simon Tibbling - Ik denk dat dit de moeilijkste onderhandelingen zijn geweest voor mij op Football Manager. Erg groot talent vind ik en zo dacht mijn scouting er ook over, maar Groningen vroeg absurde bedragen. Na lang "zeuren" en interesse tonen was ik op een punt dat Tibbling toch wel heel graag naar Feyenoord wou. De prijs viel hard naar beneden en uiteindelijk overgenomen voor een uitstekend bedrag van 4 miljoen.
Matias Johansson - Vervanger voor van Aanholt. Vind het altijd erg moeilijk om goede LB en RB te vinden binnen mijn plaatje. Overgenomen voor 1 miljoen van AZ.
John Guidetti - John is terug in Rotterdam, wie had dat nog gedacht! Was op zoek naar een nieuwe spits, jong maar wel al de enige ervaring en die het eens was dat hij niet elke wedstrijd spelen zal. Guidetti is natuurlijk een speler waar je als Feyenoorder altijd nog even naar kijkt en hij blijkt een goede versterking. Vooral europees heeft die dit seizoen met een aantal invalbeurten al weten te scoren. In de competitie staat die nu 5/3
Jonathan de Guzman - Zat op een zijspoor bij Napoli en vorig seizoen hadden we de Guzman al gehuurd en die verhuurperiode beviel goed. Een transferclausule afgedwongen en gekocht voor 1,4 miljoen euro. Naast Kuyt is dit natuurlijk ook een oude bekende voor Feyenoord met erg veel ervaring!
En nu ik 14 wedstrijden in het huidige seizoen verder ben kan ik zeggen dat het team erg volwassen oogt en niet meer het wisselvallige heeft van vorig seizoen. Uiteraard zijn er nog verbeterpunten in mijn team mogelijk, zo ben ik niet echt tevreden met Kenneth Vermeer. Ook de linkerflank moet beter nu het zeker is dat Boetius vertrekt. Danny Verbeek doet het erg goed maar zie ik meer als wisselspeler. Op dit moment ben ik nog niet zeker of ik Kuyt op de rechterflank wil laten spelen of in de spits.
Mijn opstelling op dit moment :
Vermeer
Johansson - v Beek - Kongolo - Nelom
Tibbling - De Guzman
Boetius - Immers - Basacikoglu
Kuyt
Maar vooral voorin word dus veel gerouleerd en Kongolo speelt ook wel eens voor Nelom waardoor er ruimte komt voor van der Meer (talent) als CV.
Europees gaat buitengewoon goed. Team draait erg goed en het lijkt wel of ze jaren ervaring hebben in Europa. Ik loot in Groep A : Rubin Kazan, Malmo FF en Olympiakos. Een poule met mogelijkheden dus. Hierbij de uitslagen :
Feyenoord 2 - 1 Malmo FF
Olympiakos 0 - 7 Feyenoord
Rubin Kazan 1 - 6 Feyenoord
Feyenoord 4 - 2 Rubin Kazan
En tot zover ben ik nu in de Europa League. Ben ook al geplaatst voor de volgende ronde.
In de competitie gaat het eigenlijk net zo goed. Sta nu gedeeld eerste samen met Ajax en PSV die één wedstrijd meer hebben gespeeld. Zit op een winreeks van 10 wedstrijden en hoop deze lijn dus voort te zetten.
Verwacht dat er wat spelers zullen vertrekken volgend seizoen, maar mijn doel is het team zo goed mogelijk bij elkaar te houden en mij vooral te versterken in de breedte. Er zijn wat spelers die op dit moment niet willen bijtekenen die ik er juist graag bij houd anders moeten die wel helaas vertrekken.
Eind van het seizoen zal ik nog een update maken.