Sticky [Film] Algemeen [Deel 30]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Fiasco, 9 nov 2013.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611

Haha ja ben benieuwd!
    Ik doe alles in spoiler:

Ok, ten eerste: ik ben geen Star Wars fan. Omdat ik wel eens wilde weten waar die hele hype overging en m'n vrienden per se naar deel 7 wilden, ben ik samen met hen halverwege novemer begonnen met de franchise in de volgorde 3,4,5,1,2,3. Ik vond alleen 3 met de turn van Anikin naar de Dark Side geslaagd. Rest was matig.

Ok, ten tweede: ik ben niet zo iemand die de originele Star Wars niet vet vond vanwege slechte effecten of vanwege de tijd. Kijk prima naar oudere films

Ok, ten derde: ik wil niet als een zeikerige hipster overkomen die enorm anti-block busters is en liever een Noorse arthouse film kijkt met een bakje muntthee. Ik ben als filmkijker best oppervlakkig.

In mijn ogen is Star Wars toendertijd revolutionair. In een tijd waar we Westerns keken kwam er een space movie die meer dan alleen een simpele schietfilm was. Het was raar (Wookies etc), vreemd en interessant. En vernieuwend.

Anno 2015 is de filmwereld veel meer risico mijdend. Men maakt liever een deel 5 dan iets nieuws vezinnen. En de mensen smullen er van, dus houd het zich in stand. Check de records. Jurrasic World, James Bond, Fast and Furious, The Hunger Games en Mission Impossible domineren de box charts. Deze titels gaan terug naar de 90's of zelfs de 60's. We weten wat we kunnen verwachten en dus vinden we het een veilige uitgave van het geld.

In die zin kun je het JJ niet eens kwalijk nemen om voor deze Star Wars te hebben gekozen. Hij is niet slecht, maar best goed, dat zeker. Veel beter dan The Phantom Menace bv.

Maar er gebeurt helemaal niks nieuws? Revolutionairs? Wordt er iemand geprikkeld door gebeurtenissen in deze film? Las ergens dat dit bijna een remake is van A New Hope. Weer een dark badguy, die is overgestapt naar de Dark Side en tevens familie blijkt. Wederom een massavernietigingswapen van het strenge regime. Weer een verdwaalde ziel die toevallig in het verhaal wordt gezogen en uiteindelijk The Force blijkt te bezitten. Ik zat me gewoon te ergeren aan bepaalde elementen die totaaaaaal niet vernieuwend waren. Maarja, de mensen willen het, blijkt wel dat er dus mensen dit voor de 2e keer willen zien. Waarom? Vanwege de vette airspace battles ofzo?

Dit is een beetje de ziekte van de huidige generatie. Daarom spelen we allemaal maar weer Call of Duty 18 en gaan we naar Star Wars 7.

Laatst bewerkt: 23 dec 2015
    Dex, UpInSmoke0611 en L.A. vinden dit leuk.
  2. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    The Jedi Returns?... Really xD

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    :'). Ik bedoelde A New Hope.

Ja dit bewijst wel mn punt.
    Kijk, ik vermaakte mij ook prima met Jurassic World, omdat ik de oude films zo tof vond. Maar Jurassic World is echt veel slechter dan The Force Awakens :)

UpInSmoke0611 vindt dit leuk.
  4. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Nog 9,5 uur, en ik kan weer onder mijn steen vandaan kruipen. Gelukkig ben ik ziek geworden. Dat wordt dus een paar paracetamolletjes snuiven.

Op zich grappig om The Revenant te kijken wanneer je een beetje ziek bent. Lig je vol zelfmedelijden onder je dekentje op de bank. Zie je wat die Philip Glass allemaal doorstaat. Tsja, dan is het moeilijk om nog zelfmedelijden te hebben met je koutje...

5. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Is er trouwens al een uitleg voor Kylo Ren's lightsaber?

6. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    google

7. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    En die heet ook Return of the Jedi :'D

Tyrant vindt dit leuk.
  8. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik heb hem nu twee keer gezien juist vanwege de fanservice.
    Han, Chewie en ook het kleine stukje met Luke zijn al genoeg voor mij om het slechte verhaal te negeren. Ik snap ook best wel dat voor het eerste deel deze veilige route gekozen is, maar de volgende delen moeten inderdaad echt iets nieuws gaan brengen. Je kunt wel haten op de prequels, maar Lucas heeft daar wel geprobeerd iets nieuws te maken en zijn wereld te vergroten. Daarom wil ik ook niet dat Rey de dochter van Luke is, dat zou het universum echt weer te klein maken en dan krijg je een trilogie die eigenlijk niks toevoegt.

9. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Weet je wat ik nou leuk vind? Dat ik het hier volledig mee eens bent. Het is absoluut een "product van zijn generatie", totaal niet revolutionair of verrassend. Maar je schrijft eigenlijk niks over wat je van de film zélf vond: acteerwerk, hoe het verhaal zich ontvouwt, design, geluid en muziek, enz. En dat vond ik nou allemaal heel goed!

Het verhaal is niet revolutionair, maar dat vond ik niet erg, omdat verhaal voor deze film er puur is om de oude en nieuwe personages met elkaar in contact te brengen. Ik heb het gevoel dat dit gedaan is om in het vervolg iets nieuws te gaan doen. (Of ik gelijk krijg, blijkt over 2 jaar).

Voor mij zat er genoeg in qua leuke actie, grapjes, drama, mooie muziek en fanservice (is dat belangrijk wanneer je een film objectief beoordeelt? geen idee?) om het een goede film te vinden.

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ja I know, het is ook technisch gezien een echte JJ Abrams: alles klopt (en klopt ook goed).

Dat maakt het oordelen ook wel lastig.
    Ik heb er daarom ook geen moeite mee dat iedereen hem zo vet vind want als Star Wars fan is dit wel genieten lijkt me.
    En toch hoop ik dat het volgende deel écht weer iets heel nieuws gaat zijn. Dat dit een overgang gaat zijn :)

11. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Het volgende deel gaat denk ik echt veel meer op de jedi focussen, wat ik toejuich.

Net zoals Empire deed bedenk ik me net

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Volgende ging toch The First Order Strikes Back heten?

Reckuuza vindt dit leuk.
  13. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee The Jedi Returns.

14. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik vond hem zelf wel komisch verzonnen.

15. Garrett

Garrett Active Member

Leuk Bevonden:
    8.977
    Nou, ik heb star wars 1 t/m 6 binnen.
    Ga er rond de kerst mee beginnen. Ben benieuwd

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Zijn kutfilms. Zou er geen seconde aan besteden.

L.A. vindt dit leuk.
  17. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  18. s4nd3r

s4nd3r Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    The Force Awakens <3

Arme Chewie :'-(

19. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Het enige wat ik zie bij The Mouth Awakens is die grote mond en dunne bovenlip. Gadverdamme wat stoor ik me eraan.

Alsof het een hoofd is met een mond die continu open is, net zoals die andere huppelk*'t. Keira Knightley.

Gadverdamme, ik zie en kan het niet meer niet zien. Hahahahahha

20. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    Waar heb je het in godsnaam over?

Deel Deze Pagina