Spectre inmiddels gezien. Ik was aangenaam verrast, al had sommige flauwe humor niet gehoeven. Ze kunnen met deze film de serie wel een boost geven, want Spectre laat genoeg achter om nog iets goeds van te maken.
Ik vond de film naar het einde toe wel minder worden, zeker toen de bad guy echt bekend was. Het eerste stuk tussen hem en Bond was erg goed, maar werd daarna ook minder. Ik moet zeggen dat er ook te weinig uitleg was, maar aan de andere kant is dat ook wel de charme van een bondfilm. Trailer gaf ook een heel andere indruk en dat is misschien wel goed als de film over een geheim agent gaat.
Er lijkt trouwens wel een flinke sprong in de tijd te zijn gemaakt na het zien van een oud bekend gebouw wat Bond binnen loopt. De explosies tijdens de film waren niet persé zo nodig geweest, maar er waren voldoende rustmomenten. Ik zag ook meer een echte Bond, maar dan in een modern jasje. Q was tof, Ralph Fiennes had eindelijk een toffe rol in deze film.
Nee, ben totaal niet onaangenaam verrast door deze Bond, ook al hadden sommige dingen best anders gekund. Blij dat ze ook meer info gaven over het 00 programma. Ook blij om te zien dat ze MI 6 niet zo naïef neerzetten als in eerdere Bond films, in het bijzonder die met Craig in de hoofdrol. Had het idee dat MI 6 in deze film sterker werd neergezet dan in eerste instantie deed vermoeden.
Het is overal gewoon een goede actiefilm met flinke veel spionage elementen en voldoende verhaal. Dat mensen de bad guy en zijn verhaal niet kunnen waarderen komt door de trailers denk ik. Zelf vind ik het wel degelijk goed gedaan, want de misleiding van de trailers na het zien van Spectre hoort imo bij een film als Bond. Wat is nu één van de doelen van een geheim agent: Dingen geheim houden en je tegenstanders, in dit geval meer de kijker, op een dwaalspoor brengen.
7.5/10 zonder problemen!
Laatst bewerkt: 28 dec 2015