1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Foutcode 0X800C0005 op Xbox One

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Brutal1tYz, 28 dec 2015.

  1. Brutal1tYz

    Brutal1tYz Active Member

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo nu en dan heb ik last van een rare foutcode op de xbox one, met als gevolg dat ik mijn internetverbinding enkele seconden verlies.
    Dit betekent dat als ik bijvoorbeeld COD multiplayer speel, dat ongeveer om het uur de internetverbinding eruit schiet en dan wordt ik natuurlijk uit het potje gegooid, super irritant dus.

    Het gaat om foutcode 0X800C0005 en daarnaast is mijn NAT type gewoon open, heb dus geen idee wat dit probleem veroorzaakt.

    Is er iemand die mij kan helpen met dit irritante probleem?
     
  2. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    toevallig ook muziek aan het afspelen tijdens het gamen?!?


    Error 800c0005 occurs when playing a song or music video on Xbox One

    You see the following error code and message when you try to play a song or music video on your Xbox One console:


    800c0005
    Make sure you're connected to the Internet, then try again. If you're definitely connected, make sure no firewalls or proxy servers are blocking access to Xbox services.

    This may mean that you're trying to play streaming content while your console is offline.


    Solutions


    To resolve this problem, try the following solutions:

    Solution 1: Check the Xbox Live service status

    If you see any alerts here, wait until the service is up and running and try again:
     
  3. Brutal1tYz

    Brutal1tYz Active Member

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is niet het geval. Hoelang heb je hier al last van?
     
  4. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Heb je je xbox via wifi aangesloten?
     
  5. dannygielen

    dannygielen Active Member

    Berichten:
    188
    Leuk Bevonden:
    137
    ik heb nergens last van...maar had de foutcode even opgezocht op de support site van xbox
     
  6. Stoempfel

    Stoempfel @Dyonko

    Berichten:
    404
    Leuk Bevonden:
    128
    Ik heb dit gezeik ook een tijdje gehad met mijn xbox. Ik kon er de klok op gelijk zetten dat ik er ongeveer ieder uur van Live werd afgegooid. Wat voor mij vreemd genoeg het probleem heeft opgelost is dat ik draadloos ben gaan spelen in plaats van via de kabel. En nee, er was niets mis met mijn kabel. Diezelfde kabel gebruik ik nog steeds voor mijn PS4. Misschien helpt dit voor jou ook: van kabel switchen naar draadloos of andersom.
     
  7. Brutal1tYz

    Brutal1tYz Active Member

    Berichten:
    214
    Leuk Bevonden:
    0
    Nope.

    Via de Wifi spelen vind ik geen optie aangezien met een kabel spelen een superieure connectie oplevert. Bovendien is mijn Wifi verbinding dramatisch slecht. Daarom ben ik nu wat aan het experimenteren met mijn ip- en dns instellingen om dit probleem te verhelpen. Hoorde gisteren dat de servers ongeveer om het uur het ip herschrijven en dat verklaart waarom hij ongeveer om het uur uitvalt. Dit zou op te lossen zijn met andere internetinstellingen en daar ben ik nu mee bezig.. Helaas ben ik zwaar onwetend wat betreft deze instellingen etc. Heeft iemand nog andere tips of suggesties?
     
  8. Reson

    Reson Active Member

    Berichten:
    770
    Leuk Bevonden:
    635
    Bel de klantenservice van je provider en dan hopen dat je net de juiste persoon krijgt
     

Deel Deze Pagina