Interessant interview met Erik Schuivens, de Nederlandse race-engineer van Marcus Ericsson (Sauber).
Hierover verbaasde ik me toch een beetje! Ik snap aan de ene kant de strijd tussen de 'linkerkant en de rechterkant' van de garage, maar gezien het algemeen belang, de teamprestatie, zou ik verwachten dat er meer openheid tussen de engineers van teamgenoten vereist zou worden door de leiden. Staat tegenover dat het erg lastig af te dwingen is voor de leiding om de engineers elk 'trucje' te laten openbaren.
Maar wanneer je zowel je eigen coureur als je teamgenoot vooruithelpt, verbetert de teamprestatie, wat goed is voor de ranking van Sauber, het prijzengeld, en het moraal, en daarmee het toekomstpotentieel. Vind het daarom niet echt een heel gezonde benadering zoals het hierboven beschreven wordt, hoewel ik het ook wel weer kan begrijpen..
http://www.gpupdate.net/nl/f1-nieuws/334389/we-kunnen-alles-van-elkaar-zien-maar-ik-zeg-niet-alles/
EDIT:
En nog een interessant interview over enkele innovaties die Schumacher bedacht en hem hielpen om zo hard te gaan als hij ging!
http://www.foxsports.com.au/motor-s...ears-at-benetton/story-e6frf3zl-1227687027409
Laatst bewerkt: 7 jan 2016
NovaCaine vindt dit leuk.