Die HP computer zou ik al wegstrepen, dat is een workstation en zeker de videokaart is niet optimaal voor games...
De Medion is voor nu best een leuke machine om te gamen. Heb zelf de GTX 960 2GB 8 maanden getest en kan je garanderen dan je alle games die nu uit zijn zeker op 'high' kunt spelen.
Resolutie 1080P en bijna altijd 60fps of heel dicht er tegenaan. (Project Cars, GTA V, The Witcher 3, Fallout 4 is geen probleem voor die kaart)
Nadeel, de hardware is zeker niet meer future proof en een aparte SSD schijf zou ook wel zo fijn zijn geweest. (al is het maar een 120GB puur voor je besturingssysteem)
Een GTX 960 4GB had ook wel netjes gestaan, de 2GB nu nog kopen is eigenlijk geen verstandige zet.
Al met al vind ik dus dat je nog een stevige prijs moet betalen voor hardware die op korte termijn al tegen haar limieten aan zit. Nog even rustig verder kijken zeg ik.
Zal ook eens rondkijken of ik wat leuke kant en klare systemen tegen kom voor rond de €900...
Komen enkele leuke configuratie voorbij.. Maar voor €1000 heb je dan inderdaad enkel de losse componenten die nog in elkaar gezet moet worden. Windows erbij kost ook nog geld.
Aangezien het kant en klaar moet zijn kom je dan toch gauw op €1200 totaal uit.Toch telekens de videokaart die hard doortikt in de prijs helaas... (naar mijn idee staan de prijzen van de hardware momenteel ook weer hoger dan een jaar geleden toen ikzelf een PC heb samengesteld, en toen vond ik de prijzen al hoog!)
Laatst bewerkt: 22 jan 2016