Star Wars: The Force Awakens
Fucking nice. Deze man begrijpt Star Wars, alles klopt gewoon. De sfeer, personages, gebieden, etc. De cast is ook gewoon echt top notch ook. Deze film walst op ziekelijke manieren over de tweede trilogie heen. Ik heb ze natuurlijk onlangs gekeken en wat valt het dan extra op. Maar ja...aan de andere kant kun je die films al gauw toppen.
Ik heb echt weinig op de film aan te merken....maar als ik heel kritisch moet zijn is dit het enige wat iets minder had gemogen en ik weet wel zeker dat jullie dit ook al besproken hebben:
De vele knipogen naar A new Hope. Eigenlijk zijn het meer dan knipogen. Verschillende scenes die eigenlijk bijna precies zo gingen als in A new Hope. Had iets minder gemogen van mij....maar dit is eigenlijk wel gelijk mijn enige kritiek.
De scene tussen Han Solo en Kylo Ren. Het leek er even op dat Kylo Ren meteen het licht zou zien alweer, net zo ziek snel zoals Anakin 100% evil werd, maar dat liep even heel anders af. Aan de andere kant jammer dat Solo nu dood is...maar ja, hoort erbij i guess. We gaan sowieso meer zien van Kylo Ren en dat is nice, want ik vind hem goed neergezet als villain. Ik was ook heel blij met de rol van Han Solo, niet even een kort stukje maar gewoon behoorlijk veel.
De film roept ook wat vragen op:
Rey is dus een Jedi en het kan gewoon een leerling zijn van Luke...of zijn dochter. Laatste zou mij niet verbazen uiteindelijk. Als dat zo is...wie is zijn vrouw dan? Gaan we dit zien in ep 8? Lijkt me wel, tenzij ze dus geen familie zijb. Sowieso hele gave scene waar Rey Luke's Lightsaber vindt. Veel meer duidelijkheid en uitleg over Snoke graag. Hij is eigenlijk gewoon een nieuwe Palpatine. En gaan we meer zien van hoe Ben uiteindelijk Kylo Ren is geworden?