Gisteren tijdens en na Ep7 Had ik echt zoiets van "Damn... Geef me een open world RPG gebaseerd op deze film." nou gaat die game ook wel komen, maar hopelijk ook echt gebaseerd op de Ep7 stijl. Daarnaast wilde ik na de film de film gelijk alweer zien en dat is altijd een goed teken. Mooi om te mogen meemaken dat na zoveel jaar en zo'n crap trilogie we gewoon echt een top SW hebben gekregen. Ben ook benieuwd hoe Rogue One gaat uitpakken. Een deel van de cast is echt wel nice. Alleen de director achter Godzilla maakt hem, maar deze man maakte ook Monsters en die film vond ik zelf goed geslaagd. We gaan het zien. Wel jammer dat Ep8 en 9 door een andere director dan Abrams wordt gemaakt maar wel begrijpelijk.
Mwa... deel 1-2-3 brachten ook genoeg "leuks" met zich mee. Episode 1 - Podracing - Obi-Wan / Qui-Gon Jinn vs Darth-Maul Episode 2 - Geonosis (Droids vs Troopers) - Geonosis Arena - Obi-Wan / Anakin vs Dooku - Yoda vs Dooku Episode 3 - Darth-fucking-Vader - Obi-Wan vs Anakin (hoe stom sommige moves ook soms waren) - Sidious vs Yoda - Order 66 ... leuke fragementen. Het verhaal in 3 is tot nu toe (vind ik) de beste uit de Prequel Trilogy.
Het waren leuke scènes maar de trilogie is voor mij verziekt door triest slecht acteerwerk van zowel Christensen als Portman. Ik vond de hele stijl niet cool, veel te cleane CGI omgevingen. Ik bekommerde mij totaal niet om de personages ook. Vervelende geforceerde humor, stomme romance tussen de twee wat mij echt niet kon boeien, overdreven snelle transitie van Anakin die van Light naar Darkside gaat en ook echt meteen 100% etc. Darth Maul vond ik zelf totaal niet speciaal. Ventje in Ep1,Anakin dus, echt annoying. Zeker leuke scènes maar helaas in zwaar matige films. Daar kwam ik extra achter toen ik daarna de OT ging kijken. Absoluut verouderd maar qua alles gewoon zoveel boeiender dan de tweede tweede trilogie.
En de muziek, Duel of the Fates, is misschien ook wel de beste uit de serie. Echter, goede choreografie maakte die scène nog niet per sé heel spannend. Ik vond Episode 7 wat dat betreft veel spannender, daar zat ik echt op het puntje van mijn stoel.
Ja ik vind dat lastig te beoordelen, want toen ik ep1 zag was ik vrij klein. Als ik nu die scene terugzie dan weet ik al wat er gaat gebeuren, dus dat maakt het voor mij automatisch minder spannend.
Episode 1 was gewoon geweldig omdat je de oude gevechten gewent was uit de OT. Toen je ineens Jedi/Sith op LSD te zien kreeg had ik wel zoiets van : "Awesome!". Spoiler In TFA hadden de duels meer gewicht. Een beetje een mengelmoes van oud en nieuw. Pakte perfect uit Ben heel benieuwd hoe Rey/Finn/Ben het er vanaf gaan brengen met wat training. Goed, als Luke Skywalker de pijp uitgaat in deel 8 stap ik echt de bios uit.
The Hateful Eight Duurde te lang en was op bepaalde momenten nogal traag. Maja. Tarantino shit. Je digt het of je digt het niet. De helft van de zaal iig niet want die gingen weg gedurende de film. Je gaat naar een film van Tarantino. Wrm de fuck ga je er dan heen? Vond wel dat Samuel L Jackson die hele film droeg. Zonder hem was het een stuk minder dope denk ik. 6/10
Ik ben het hier gedeeltelijk mee een. Dit is vooral een dialogefilm, zoals meerdere Tarantino films. Hier moet je van houden en Tarantino is hier wel meester in vind ik persoonlijk. Samuel L. Jackson draagt inderdaad de film en Tim Roth wilde teveel op Christoffer Waltz lijken in deze film que dialogen. Maar heb mij prima vermaakt met deze film. 7,5/10