[Multi] Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 4 sep 2012.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Haha, toch weer een poging gedaan? :)

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Weet niet voelt gewoon vreemd aan op een of andere manier. De camera voelt ook heel claustrofobisch aan en ben ik geen van de slomo schieten in een MGS game.
    Misschien is dit totaal anders in Phantom Pain natuurlijk. Dat weet ik niet.

Raar hoe het gelopen is voor mij deze game. Game werd aangekondigd rond de tijd dat ik de HD collectie aan het spelen was en daarna weer eens MGS 4 aan het spelen.
    Hyped als een gek. Toen kwam GZ. Maar zelfs als fan vertikte ik het om geld daarvoor neer te leggen dus toen nooit gespeeld. Daarna kwam in info train een beetje opgang voor deel 5 en hoe meer er kwam hoe minder enthousiast ik er over werd. Nog steeds geen fan van de open wereld en de Fulton mbt base bouwen etc en toen GZ bij GWG kwam maakte het er ook niet beter op. Vanaf de eerste minuut voelde het al niet lekker aan. Wil toch wel eens een keer MGS 5 proberen omdat het toch MGS is. En misschien kan het me toch verrassen. Maar voor een mooi laag prijsje.

Lees ook vaak btw op verschillende sites dan mensen het wel een goede game vinden, Maar het vooral een goede stealth game vinden maar geen goede MGS game. Hebben jullie dat ook?

Laatst bewerkt: 24 dec 2015
  3. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ja en nee. Leg morgen wel uit waarom. Die slowmo (reflex) kun je uit zetten overigens.

Hybrid vindt dit leuk.
  4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.714
    Dit is een van de eerste keren dat ik iemand zie klagen over de gameplay van MGS5 (In Phantom Pain is het dan wel iets uitgebreider, maar de basisgameplay blijft hetzelfde). :eek:

5. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Toegegeven in het begin vond ik het maar niets, en heb ik de game aan de kant gelegd.
    Sinds vorige week begonnen en echt een leuke game, ik vermaak me hier prima mee.

Zelf ben ik pas bij missie 7,
    where do the bees sleep hiervoor gecompleet, maar damn wat is deze missie vet zeg! had hiervoor een A rank, ging voornamelijk nog erg rommelig.

6. Matrix

Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.471
    Nee, ik vind het gewoon een konings-game.

Als iemand klaagt dat het geen goede MGS is, dan refereert diegene naar de cutscenes en storyline, niet naar de gameplay (die is perfect). Cutscenes in MGS5 zijn vooral korter, maar de kwaliteit van de cutscenes is ongelofelijk. Dit is het cinematische niveau dat Kojima altijd al geprobeerd heeft te bereiken. Wat betreft cinematische ervaring vind ik het dus wel een goede MGS.
    De enige kritiek die ik heb is dat Chapter 2 hét deel van de game moest zijn waar de storyline echt uitgediept had moeten worden, maar dat is allemaal gesneuveld in die ruzie tussen Kojima en Konami. De storyline is niet slecht, maar laat vooral heel veel kansen liggen. Dat is zonde, maar op dat punt heb je al 40 uur lang een fenomenale game gespeeld. Ja, eigenlijk kan ik dan niet meer klagen.

Zifnap, Daz en allstyles vinden dit leuk.
  7. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Net missie 23 gedaan.

Top om Liquid te zien, was ook een leuke missie om te spelen en erg makkelijk, Quiet heeft voornamelijk het meeste gedaan met haar sniper.

Game blijft top, echter denk ik na het uitspelen dat ik niet meer de behoefte heb om alles op S rank te halen.

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Dacht ik ook; maar sinds een weekje (na 2 maanden) toch opgestart omdat ik nog een 'geheime' missie moest doen....en nu staat ie weer elke dag aan mede ook omdat ik al best veel op S rank had, en de Platinum erg goed te doen is nu, ga ik er toch maar voor.:+
    Vermaak me toch weer met de game, gameplay-wise is het echt geweldig.:cool:

Wel geluk trouwens dat ik al heel veel resources had en ze niet over de balk gesmeten heb.
    Konami heeft namelijk het farmen van resources gepatched zodat gamers $$$ in FOBs zouden gaan steken. Ik had meer dan genoeg voor het maken van een
    nuke
    en Motherbase was al volledig ontwikkeld, maar het is wel kut als je dat nu moet doen...

Mallakai vindt dit leuk.
  9. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ben nu bij het gedeelte
    dat je hele bemanning geïnfecteerd is door een virus
    Heel de ochtend lopen peinzen wat het was:p maar het filmpje van Quiet heeft me toch geholpen hiermee.

Echt een super mooie game, niet verwacht toen ik de game maanden geleden na paar uur spelen aan de kant lag.

10. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.098
    Luister je ook de audio tapes? Zijn ook wel interessant om te horen.

Mallakai vindt dit leuk.
  11. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Wat @Jorrie zegt, voegen ook veel toe aan het verhaal imo. Zometeen wordt het nog gruwelijker Mallakai, echt tof was dat.

Mallakai vindt dit leuk.
  12. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Denk dat ik ongeveer 75:% van de tapes heb geluisterd, meestal wil ik gelijk door met de volgende side opp of missie :p, maar ik ga dit naar 100 % brengen,

Ben erg benieuwd, ben nu al echt verrast door de game:)
    Heb btw take on me als tune als de helicopter aankomt :p te slecht gewoon.

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.098
    Kids of America dan :cool:

Mallakai vindt dit leuk.
  14. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Slecht? Stuk voor stuk lekkere 80's klassiekers!:cool:

Heb alles in de game nu gedaan, hoef 'alleen nog maar' alle mission tasks te doen. :+
    Veel heb ik er al, maar hier en daar moet ik nog wat.
    Maar nu lekker relaxed, alle tijd ervoor, alle high tech snufjes beschikbaar...ik ga er nog lekker een keer van genieten op weg naar de Platinum.:cool:

Daz vindt dit leuk.
  15. Mallakai

Mallakai Active Member

Leuk Bevonden:
    1.570
    Ik bedoelde fout, excuses! :p er is wel een nummer die ik geweldig vind The man who sold the world, maar die is dacht ik eerder dan de jaren 80.

Game maakt echt onwijs veel indruk op me, net chapter 1 afgerond,
    Sahelanthropus gevecht vond ik eigenlijk niet zo heel erg moeilijk, volgens mij de missie ervoor met de 4 skull snipers vond ik erg gaaf gedaan!
    Ongelofelijk mooi wat er allemaal in die brein van Hideo zit.

Morgen aan chapter 2 beginnen.

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik zou je er niet teveel op verheugen ... o_O

17. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    Nou... aardig wat intensiteit hoor in chapter 2

18. Jorrie