*wast de champagne uit z'n haren*
Ik vond het wel vermakelijke races
Het Sonax AMG fabrieksteam gaat met een volle tas aan punten naar huis
Wel opvallend dat de gaten erg groot waren deze races. De top-3 was erg close en de rest eigenlijk ook, maar daartussen zat wel een gat van 2,5 à 3 seconden! Nou is Spa natuurlijk een erg lang circuit, dus dan lijken de gaten wat groter dan ze in werkelijkheid zijn, maar dan nog. Het kan ook niet het verschil tussen controller en stuur zijn, want Wiethok rijdt met stuur en Racer en ik met controller. Wel is het zo dat bijvoorbeeld Eau Rouge je ronde kan maken of breken. Dat kan aanzienlijk schelen. Maar goed, na twee lange races (plus practice sessies en een qualifing sessie) zijn het ook geen toevalstreffers meer. Ik vind het toch eigenaardig.
Toch verwacht ik dat het op de Nurburgring en zeker op Hockenheim het veld veel dichter op elkaar zal zitten. Dat zijn wat meer stop-and-go banen, waarbij je middels andere lijnen te rijden het elkaar erg moeilijk kan maken. Iets dat op Spa veel minder loont, omdat dat zo'n snelle en vloeiende baan is.
Ik hoop overigens wel dat de opkomst de volgende keer wat groter zal zijn! Niet dat het vandaag niet leuk was, maar kleiner moet het veld toch niet gaan worden.
Klik om te vergroten...