We stellen de race gewoon naar volgende week uit dan. Misschien maar beter ook, misschien kunnen Jimmy, Rugnummer en Loyall dan ook weer meedoen.
Dus, volgende week, eerste practice start gewoon weer om 19.40 en de race briefing geldt gewoon nog steeds.
Drivers' briefing 20-1-2016, Mercedes-Benz 190E Evolution2 DTM @ Nürburgring GP
Weersverwachting:
We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's middags om 12:00, de tweede race vindt om 14:00 plaats. Voor de eerste race is de verwachting hevige bewolking, de tweede race zal bestaan uit een combinatie van lichte en medium regen.
Wijziging regels:
N.v.t.
De startprocedure:
Deelnemers krijgen vanaf de start tot de Dunlop-Kehre (bocht 8 ) de kans om hun juiste plaats te vinden, tot de Dunlop-Kehre ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf de Dunlop-Kehre verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf bocht 15 gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 87 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. We rijden in het start/finish rechte stuk op, nog steeds rond de 87 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de startlijn. De zone eindigt bij de tweede serie startlichten, verderop het rechte stuk.
De stand:
Rondes en pit window:
In de sprintrace rijden we 10 ronden, de hoofdrace is 16 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 6 en sluit na de 10e ronde.
Straffen:
N.v.t.
Let verder op:
- Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
- Zoals altijd, respecteer de witte lijn bij de pituitgang. Ik zag tijdens oefenraces en ook enkele eerdere races in het kampioenschap dat dit niet altijd het geval is bij iedereen. Let er dus op.
Laatst bewerkt: 13 jan 2016