Drivers' briefing 27-1-2016, Mercedes-Benz 190E Evolution2 DTM @ Hockenheimring GP
Weersverwachting:
We gaan racen op 1 januari, de eerste race start 's ochtends om 10:00, de tweede race vindt om 14:00 plaats. Zoals gewoonlijk bij de laatste race van een bepaalde auto zijn de weergoden onvoorspelbaar en gaan we beide racen rijden met één weather slot op random.
Wijziging regels:
Zoals gebruikelijk bij een race met random weer, doen we voor de practice van race 1 en race 2 een oefenrace van 1 ronde, om het weer te bepalen. Mocht het weer op Heavy Fog belanden, herhalen we dit proces tot het op een andere weersoort terecht komt.
De startprocedure:
Deelnemers krijgen vanaf de start tot bocht 7 de kans om hun juiste plaats te vinden, tot bocht 7 ben je vrij om te doen wat je wil, dus probeer je banden en remmen op te warmen. Vanaf bocht 7 verlaagt de leider het tempo een beetje (rijd ongeveer halfgas) en gaan we allemaal in een treintje in de juiste volgorde rijden. Het is nu nog toegestaan te zigzaggen om de banden op temperatuur te houden, maak echter geen onverwachte remacties die ervoor zorgen dat er gaten in de trein ontstaan. Vanaf de Südkurve (bocht 13 ) gaan we in formatie rijden, twee aan twee dus. De leider behoudt het tempo rond de 87 km/u, wat makkelijk bereikt kan worden door volgas te rijden in de eerste versnelling. De oneven startplekken rijden aan de rechterkant van de baan, de even startplekken rijden links. De start vindt NIET plaats op de start/finish lijn, maar na de Nordkurve. We rijden dat rechte stuk op, nog steeds rond de 87 km/u. De zone waarin de leider het tempo mag verhogen, en dus de race start, begint bij de witte lijn die het einde van de pituitgang indiceert. De zone eindigt bij het Panasonic reclamebord een paar tientallen meters verderop.
De stand:
Rondes en pit window:
In de sprintrace rijden we 12 ronden, de hoofdrace is 19 ronden lang. In de hoofdrace is een pitstop verplicht, de pitstraat opent aan het einde van ronde 7 en sluit na de 11e ronde.
Straffen:
N.v.t.
Let verder op:
- Zorg ervoor dat je een setup geladen hebt!
- Zoals altijd, respecteer de volledige witte lijn bij de pituitgang. Op Hockenheim is deze lijn behoorlijk lang, zorg er voor dat je hem echt voorbij bent voordat je de racelijn weer gebruikt.