1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Vraagje, ik heb 3 monitoren aangesloten op mijn PC, die een Nvivia Geforce GTX-650 videokaart heeft, een is aangesloten met HDMI, een is aangesloten met DVI en een is aangesloten met VGA. Nu wil ik uiteraard graag dat alle monitoren werken maar dat wil niet lukken. Als ik naar beeldscherminstellingen ga of Nvidia configuratiescherm dan ziet hij wel dat er 3 monitoren zijn, maar het beeld is altijd zwart van 1 van de 3.

    Hebben jullie enig idee hoe ik dit op moet lossen? Alvast bedankt. :D
     
  2. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Heb je gekeken bij de Nvidia driver onder Configure Surround?

    Zo even uit mijn hoofd is het volgens mij niet mogelijk om 3 schermen te gebruiken als er VGA gebruikt wordt. Volgens mij is de eis minimaal DVI of HDMI.

    Je videokaart ondersteund 4 schermen dus dat zou het probleem niet kunnen zijn.
     
  3. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Oke, nee dat heb ik niet gedaan, weet jij zo hoe je daar komt dan? Dan kan ik dat nog even proberen. :eek:
     
  4. iTz FaRiiD x

    iTz FaRiiD x Hoppaaaaa

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    6
    Rechter muis op je bureaublad en dan de nvidia configuratie. Google anders even op nvidia surround. Zit nu niet op m'n pc dus doe t atm uit mn kop

    Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
     
  5. Head Ninja

    Head Ninja Ronald Cage

    Berichten:
    967
    Leuk Bevonden:
    259
    Haha oke thanks, zal het ff proberen. :)
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    In mijn nieuwe woning heb ik van ZeelandNet een crappy router gekregen. Op zolder vaak geen bereik en 1e verdieping matig.

    Nu wel ik een ander, sterker router aanschaffen.

    Suggesties?
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
  8. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Ik gebruik nu al jaren een Macbook, maar heb ook een verouderde pc liggen waar ik zo af en toe CS:GO en LoL op speel. CS:GO draait ie echt dramatisch slecht, zelfs met alles op low. Nu wil ik geen hele nieuwe pc bouwen en vroeg me af of ik mijn huidige pc kan kan upgraden. Het gaat om een pc met de volgende specs:

    -Windows 10
    -Intel Pentium Dual Core E5700
    -Intel G41
    -3 gb ram (ga ik sowieso upgraden naar 4 gb)
    -ATI Radeon hd 5450 512 mb
    -Merk en type van de voeding weet ik niet uit mijn hoofd. Wel een van 250w

    Zat een beetje rond te kijken voor een nieuwe videokaart en de Nvidia GTX 750 Ti blijkt populair te zijn voor budget pc's, maar is deze compatible met mijn pc? En heb ik een nieuwe power supply nodig? Wil mijn pc eigenlijk alleen maar upgraden zodat ik cs:go op high settings kan spelen op min 60 fps.

    Iemand die me kan helpen?:)
     
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    RAM upgrade lijkt me niet echt nodig. Als je het graag wilt kan je dat doen, maar zal denk ik weinig tot geen merkbaar verschil maken voor CS:GO. Denk dat de rest van de componenten met uitzondering van de GPU ook wel goed genoeg zijn.
    Ik denk dat de GTX750 qua energieverbruik net te hoog gegrepen is, zeker als je PC al wat ouder is, de voeding gaat dan al wat langer mee en zal wat minder goed om kunnen gaan met een flinke energievraag van die GPU. Ik zou eens naar de GT730 kijken, is vrij goedkoop te krijgen en biedt toch een nette verbetering over je oude videokaart. Of hij echt 60FPS op high kan draaien durf ik niet met zekerheid te zeggen, vooral omdat dat ook sterk afhankelijk is van de resolutie van je beeldscherm, maar als je online besteld kan je je nieuwe kaart natuurlijk altijd nog binnen 14 dagen terugsturen.
    Mocht je toch graag voor de GTX750 willen gaan zou ik de voeding ook vervangen voor een 300W variant. Maar het kostenplaatje wordt dan wel heel anders.

    Overigens werkt CS:GO ook op de Mac, ik weet natuurlijk niet wat voor Macbook je hebt, maar je zou het eens kunnen proberen ;)
     
    Lijpe Mocro en AnubisNefer vinden dit leuk.
  10. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Voor twee tientjes wil ik de ram wel vergroten ;)

    Heb eigenlijk geen 200 euro over voor een upgrade (GTX750+voeding) waarbij ik voornamelijk cs:go wil spelen, dus denk dat ik voor de GT 730 ga. Kaart kost rond de 70 euro nieuw en dat is te doen. Ben wel benieuwd hoe de game dan gaat draaien.

    Op tweakers vind ik er een aantal

    http://tweakers.net/pricewatch/404746/msi-n730k-2gd3-oc/specificaties/
    http://tweakers.net/pricewatch/417774/asus-gt730-2gd3/specificaties/
    http://tweakers.net/pricewatch/428559/msi-n730-2gd3v1/specificaties/

    Denk dat ik voor de eerste moet gaan..?

    Heb nu een Macbook Air mid 2014, maar gamen op een laptop vind ik echt niks haha
     
  11. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Yep, die eerste zou ik nemen. Zijn nog leuke bedragen voor een upgrade :)

    Macbook Air zal niet gaan lukken gok ik zo, mijn MBP Retina 13" heeft ook nogal wat moeite met de meest simpele games :+

    Heb trouwens onlangs voor mezelf een nieuwe monitor aangeschaft als uitbreiding op mijn vorige R9 290 GPU upgrade:

    [​IMG]

    Kan geen afbeelding vinden die hem echt tot zijn recht brengt, in het echt is het een hoogstandje qua design en afwerking. Beeld is ook top met 1440P en een IPS paneel. Erg blij mee :thumbs:
     
    RemcoM en Lijpe Mocro vinden dit leuk.
  12. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    De MSI it is! Thanks voor je advies man
     
  13. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Wie o wie kan en heeft zin om me te helpen een redelijk tot goede gaming pc te vinden? Budget niet heel belangrijk, al zat ik te denken aan een prijs rond de 1000 euro ofzo, mag ook absoluut minder zijn natuurlijk haha. De games die ik wil spelen moeten wel een beetje van deze tijd zijn, dus niet dat ik fifa 13 voluit kan spelen maar fifa 16. En games als de nieuwste battlefield enzo. Moet gewoon een lekker soepele pc zijn die de hedendaagse pc's op een acceptabele manier kan af doen spelen. Als ik bij bepaalde sites een "eigen pc samen stel" kom ik toch al snel rond de 1600 euro uit, vind ik teveel, want heb er verder ook zeer weinig verstand van, dus pak van alles zon beetje de duurste onderdelen uit.
     
  14. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    De sites waar je PC's zelf kunt samenstellen komen meestal op een bedrag uit waar je makkelijk 200 tot 300euro (waarschijnlijk nog meer als je echt goed gaat zoeken naar de laagste prijzen) onder kunt gaan zitten wanneer je de componenten zelf besteld en in elkaar zet... Maar is zelfbouw een optie? (misschien met hulp van een vriend die er ervaring mee heeft)

    Post anders ook eens wat specificaties hier die je hebt samengesteld. Simpelweg voor de duurste opties kiezen is nou niet bepaald de beste methode om een evenwichtige en betaalbare PC te krijgen. ;)
     
  15. WOUW5

    WOUW5 Cpt. Censorshades!

    Berichten:
    2.588
    Leuk Bevonden:
    13
    Wat je moet doen is de specificaties opzoeken van de meest recente, zwaarste game en op welke settings je die in ieder geval wilt draaien en daar de systeem eisen bij zoeken en dan op pcpartpicker.com een lijstje samenstellen die aan die eisen voldoet. Als je dat lijstje hebt moet je ieder onderdeel eigenlijk nog gaan googlen en vergelijken met gelijkwaardige onderdelen van de competitie (gewoon googlen op onderdeelnaam+comparison en dan vind je resultaten waarbij dat onderdeel vergeleken wordt met anderen). Als je dat gedaan hebt kun je hier misschien de lijst plaatsen en misschien dat ik en anderen je dan kunnen helpen. Daarna zal je een goede lijst onderdelen hebben en kun je via tweakers.net opzoeken waar ze het goedkoopst zijn, dan gaat er vaak nog een paar honderd af van de prijs die pcpartpicker opgeeft.
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Kijk hier eens, ik denk dat je dan al een heel eind bent:
    http://tweakers.net/reviews/4300/3/desktop-best-buy-guide-januari-2016-mainstreamgamesysteem.html

    Let op, bij 1000 euro gaan ze dus uit van alleen het systeem zelf, geen randapparatuur. Mocht je daar wat op willen besparen zou je eventueel een wat kleinere SSD kunnen kopen, of zelfs geen SSD. Het in elkaar zetten is met een heel klein beetje technisch inzicht en wat voorzichtigheid erg simpel. In dit topic zijn ook al een aantal keer guides gepost, ik kan ze zo snel even niet vinden maar een paar pagina's terug zul je hem vast tegen komen.
     
  17. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Wow, thnx voor alle reacties tot dusver :)... Ik heb beetje zitten neuzen tussen het miljoenen aanbod van pc's, pfff wat een keuze....
    Het zelf in elkaar zetten van een pc gaat absoluut niet lukken, dus het moet een kant-en klaar systeem zijn. Maar bij een aantal sites bouwen die mensen het voor je en sturen dan de pc geheel op.
    Maar heb nu een al een kant en klaar systeem gevonden, misschien dat jullie ernaar willen kijken of dat iets is..

    http://www.computerstore.nl/product...38/medion-p5282-e.html#product_specifications

    Alleen zit de twijfelen over het feit dat er maar een 2gb videokaart inzit. Weet niet of dat wel genoeg is..

    http://www.computerstore.nl/product/654737/category-122622/hp-pavilion-550-104nd.html ; of deze
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2016
  18. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Die HP computer zou ik al wegstrepen, dat is een workstation en zeker de videokaart is niet optimaal voor games...

    De Medion is voor nu best een leuke machine om te gamen. Heb zelf de GTX 960 2GB 8 maanden getest en kan je garanderen dan je alle games die nu uit zijn zeker op 'high' kunt spelen.
    Resolutie 1080P en bijna altijd 60fps of heel dicht er tegenaan. (Project Cars, GTA V, The Witcher 3, Fallout 4 is geen probleem voor die kaart)
    Nadeel, de hardware is zeker niet meer future proof en een aparte SSD schijf zou ook wel zo fijn zijn geweest. (al is het maar een 120GB puur voor je besturingssysteem)
    Een GTX 960 4GB had ook wel netjes gestaan, de 2GB nu nog kopen is eigenlijk geen verstandige zet.

    Al met al vind ik dus dat je nog een stevige prijs moet betalen voor hardware die op korte termijn al tegen haar limieten aan zit. Nog even rustig verder kijken zeg ik.

    Zal ook eens rondkijken of ik wat leuke kant en klare systemen tegen kom voor rond de €900... :thumbs:

    Komen enkele leuke configuratie voorbij.. Maar voor €1000 heb je dan inderdaad enkel de losse componenten die nog in elkaar gezet moet worden. Windows erbij kost ook nog geld.
    Aangezien het kant en klaar moet zijn kom je dan toch gauw op €1200 totaal uit.Toch telekens de videokaart die hard doortikt in de prijs helaas... (naar mijn idee staan de prijzen van de hardware momenteel ook weer hoger dan een jaar geleden toen ikzelf een PC heb samengesteld, en toen vond ik de prijzen al hoog!)
     
    Laatst bewerkt: 22 jan 2016
  19. iNdie^

    iNdie^ Team Pulp

    Berichten:
    727
    Leuk Bevonden:
    79
    Gisteravond werd windows 10 bij mij geupdate en nu heb is Windows Defender in eens geactiveerd.
    Ik heb ook al AVG wat ik een fijn programma vind. Kan ik Windows Defender gewoon uitschakelen of is dat geen goed idee?
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Kan prima als je andere software gebruikt die dezelfde features heeft.
    Ik gebruik zowel Malwarebytes als Windows Defender wat prima samen werkt, soms vangt Windows Defender nog iets op wat Malwarebytes niet ziet dus het kan geen kwaad om af en toe ook Windows Defender te draaien maar hij kan ook best uit.
     

Deel Deze Pagina