Wat het voor mij zo lastig maakt om in deze game te geraken is de leercurve van de gameplay en het juist toepassen van al je mogelijkheden. Doe je dit niet goed straft de game je keihard af.
Ik vergeet echt te vaak dat ik mijn wapens/armor moet repareren, potions en bommen kan/moet gebruiken of welke signs het beste werken tegen verschillende vijanden etc.. Pas op het moment dat het weer eens te laat is gaat er een 'lampje branden', wat helaas dan wel voor wat irritatie kan zorgen waardoor ik de game sneller afsluit dan eigenlijk de bedoeling is.
Als je het eenmaal door hebt en het een soort van automatisme word is de gameplay eigenlijk best geniaal, tenminste zo heb ik dan bij The Witcher 2 altijd ervaren en dat lijkt nu ook weer het geval te zijn... Genieten van de prachtige speelwereld en de verhalende content word dan ineens ook een stuk aangenamer.
Maar ik moet dus écht bezig blijven met de game, want leg ik hem amper een week aan de kant is het net alsof ik alles alweer 'vergeten' ben hoe het gespeeld dient te worden....
(dat zal bij een shooter of racegame nooit gebeuren
)
Klik om te vergroten...