Algemeen XBWRacing klets topic

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 7 mrt 2013.

1. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    OW even downen.. Wellicht een leuke game.

Demo WRC 5

B Tender vindt dit leuk.
  2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Goedemorgen allemaal!

Het is alweer bijna 2 jaar geleden dat ik competatief mee heb gedaan met XBW Racing (Eerst Forzaracing --> JCMAW --> 360Racing --> XBW Racing) met als laastste game Forza Motorsport 4.
    Omdat ik na meer dan 2 jaar GTA Online spelen, dat wel een beetje gezien had heb ik gisteren mijzelf een complete TX-setup gekocht en wil ik weer meer racespellen gaan spelen.

En als ik aan racespellen denk, dan denk ik aan jullie (insert: aaaaaaaahhhhhh publieksgeluid). Mijn "skills" zijn natuurlijk lekker roestig, maar ik wil graag weer beginnen met serieus racen/driften in FM6.

Een snelle blik op de lopende cups zegt mij dat jullie enkel nog actief zijn op PCars, klopt dit? ik heb zowel PCars als FM6 nog niet gekocht, maar heb eigenlijk al wel zin om binnenkort mee te racen (woensdagavond wellicht al). Hoe ziet het toekomstperspectief voor beide games eruit? en dan bedoel ik niet een meerjarenplan, maar de aankomende weken. Is de Wacky-woensdag-cup al bijna afgelopen? en wordt de vervolgcup ook in PCars gespeeld of in een ander spel?

Ik zou het namelijk zonde vinden om een game te kopen die na 2 weken door jullie niet meer gespeeld wordt.

Verder zal ik mijzelf ook even aanmelden met racenummer etc.. Tot op het circuit!

Racerblade01 vindt dit leuk.
  3. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Welkom! Vroegah ook nog meegedaan met 360 Racing, mooie tijd was dat.

De Wacky Wednesday Cup is bijna ten einde. Aanstaande woensdag is het laatste 'weekend' van het seizoen.
    De volgende cup lijkt inderdaad weer een PCarsje te worden: http://forum.xboxworld.nl/threads/op-welke-dagen-zijn-jullie-beschikbaar-om-te-racen.177844/ :)

Forza is geloof ik niet bijzonder geliefd onder de cup-racers (voor mij persoonlijk ook te arcade). Als we overstappen op een ander spel zal dat misschien eerder Assetto Corsa worden, maar die is nog niet uit.

HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  4. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Welkom Kimi NL! Leuk weer van je te horen! Mooie herinneringen aan onze races vroeger in Forza 2/3/ op jcmaw en 360racing :) Wat driften betreft was je destijds heer en meester herinner ik me :)

De wacky wednesday cup heeft komende woensdag zijn laatste race. Ik geloof dat er achter de schermen wordt nagedacht/gekeken naar de toekomst, maar ik heb zelf nog niet precies in beeld wat er allemaal al wel en niet onderhanden is (daarom is het ook achter de schermen haha).

Ik begrijp dat over enige maanden assetto corsa uitkomt voor de xbox. Ik sluit niet uit dat 'we' rond die tijd overstappen naar Assetto Corsa gaan!?

5. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Too slow Tender, too slow!

Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  6. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    ik moet nog ergens een mapje hebben met allerlei foto's van onze Clio V6'en die wij allemaal hadden geparkeerd op Mugello (Jij was toen mister photomodus, dus jij zult ze ongetwijfeld ook nog hebben :p) Waren leuke races destijds.

Driften was toen wel een beetje mijn ding (nu doe ik het enkel in de regen over rotondes en in- en afritten van de snelweg :p), maar ik wil eigenlijk weer meer gaan racen. Ik mistte aansluiting met de kopgroep en vechten achterin was niet helemaal mijn ding (ik verwacht nu niets anders hoor).

Jammer dat Forza zo "uit" is. Vond ik destijds verreweg de leukste racer, maar toen was er natuurlijk ook niet zoveel. Toch ook heel wat uren doorgebracht in de paintshop om ontwerpjes te maken voor op de auction house (maar ik heb begrepen dat de Auction House ook niet meer bestaat) om zo geld bij elkaar te rapen voor duurdere auto's.

ik scoor vanmiddag wel even PCars, dan zal ik kijken of ik er woensdag al bij kan zijn. lijkt mij wel leuk!

Gebruiken jullie veel DLC auto's? want dan zal ik die ook even aanschaffen.

7. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Woo, meer 360Racing gasten! Al je vragen zijn hierboven geloof ik wel beantwoord, PCARS is voor nu even de place to be. Wat betreft de DLC, die proberen we niet te gebruiken voor de cups, maar soms racen we ook even in niet-competitieverband en dan komen de DLC tracks en auto's weleens voorbij. Het mooie is echter, als de host de DLC-packs heeft, kan de rest in de lobby ook gewoon in DLC-content rijden. Alleen in singleplayer is het dan niet beschikbaar.

@Dex Jij zat vroeger ook op 360Racing? Was dat dan toen het nog JCMAW heette of heb je je gamertag inmiddels veranderd?

8. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik speel PCars enkel voor de cup en heb nog nooit DLC aangeschaft :) Mocht er ooit een DLC auto of circuit inkomen zal ik dat wel doen, maar is tot nu toe niet nodig geweest.

@Racerblade01, ik heb m'n gamertag inmiddels veranderd ja (en Dex is ook niet de username van toen, iets met een ban enzo haha), maar volgens mij zat ik er vooral in voordat het z'n eigen site kreeg enzo. Weet wel dat Vincent Wielders toen bezig was lijpe shit te maken enzo, heb ook even op een 'extern' forum gezeten toen, maar het was vooral hier op xbw nog. JCMAW zegt me eerlijk gezegd niet zoveel :p

9. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik ben net even naar de winkel gerent op Project Cars aan te schaffen. Dus vanavond begin ik met oefenen en zal zondag proberen aanwezig te zijn.
    Als ik het goed begrijp is het met de Mercedes 190E op Hockenheim..

Hoe gaat dat met de weer-opties? worden die in-game bepaald of voor de tijd door de leiding?

(ook leuk dat ik op mijn Laptop allerlei meldingen nu krijg van mensen die mij toevoegen op xbox live)

10. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ah, vandaar. Dan ben ik er later bij gekomen, denk ik. Die snoodaard van een Vincent is inmiddels overgestapt naar PS4.

@Kimi NL Ik zal vandaag in het Wacky Wednesday topic nog even een racing briefing maken, daarin staat alle informatie die je nodig hebt.

11. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Ik zal eens de archieven van XBW induiken om te checken wanneer dat was :p

12. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Forzaracing was destijds een helemaal oranje forum met witte letters. Daar hadden wij 3 cups:
    - R32
    - Clio V6
    - en nog eentje, maar die ben ik vergeten

en we deden vaak Nascar, wat echt hilarisch was en toch nog veel mooie gevechten heeft opgeleverd.

Andere cups die ik mij herinner:
    - F355 Cup
    - M3 GTR Cup
    - Audi RS4 Cup
    - Clio 197 Cup
    - Peugeot S2000 Cup
    - Nascar
    - GT2 Cup

JCMAW stond voor: Just Call Me A Wanker, die site is toen helemaal verbouwd naar 360racing. Vanuit 360racing zijn ze toen naar dit gedeelte van XBW verhuist.

Vond dit filmpje van Head Ninja nog (en nog een andere van onze crash in de RS4 cup destijds, wat toen geresulteerd heeft in een hele felle discussie). van de Clio v6 cup op JCMAW.. Ik herken de "Zany" livery nog van B Tender, voor de rest niet zoveel..

Ook al die namen in de aftitelen waren destijds actieve leden.. leuke herinneringen

Laatst bewerkt: 25 jan 2016
    B Tender vindt dit leuk.
  13. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Vers bloed! Dat is wel lekker!

Er is volgens mij geen nieuwe cup aangekondigd maar die gaat er sowieso komen. Hopelijk heb ik dan mijn stuur terug van Thrustmaster. Volgens mij is dit niet het topic om nieuwe cups te bespreken maar dat doe ik lekker toch. Hoop wel dat tuning weer aanstaat, dat maakt het racen voor mij toch wel een stuk leuker. Merkte bij de laatste cup dat ik niet echt zin had om me voor te bereiden omdat ik toch niets aan de auto kon veranderen.

Ben in ieder geval benieuwd naar de auto en naar de tracks. Ik zie wel wat het is geworden als ik terugkom uit Bali :). Zijn nog genoeg leuke auto's om uit te kiezen, 1 van de Ginetta's is sowieso een goede keuze :D

14. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Juni 2007 zie ik nu... fucking 9 jaar geleden alweer haha.

Oke dat JCMAW me niks meer zei komt waarschijnlijk door de alcohol.... Ik zit gewoon in dat filmpje namelijk :lol:

15. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Aha!, 1 van de 2 snelle DRC jongens.. Dan reserveer ik vast een plekje achter jou :p

Dex vindt dit leuk.
  16. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046
    F355, M3 GTR en Peugeot S2000 heb ik ook nog meegedaan. :D NASCAR in Forza 3 kan ik ook nog goed herinneren, vooral omdat ik geband werd door Turn 10 door mijn roze Viper die vol met beertjes stond die wel iets weghadden van pedobear. We hadden op een gegeven moment ook 3 cups tegelijk lopen, met name omdat Head Ninja het heel belangrijk vond dat we een cup in R1 auto's hadden. Bleek uiteindelijk de saaiste cup ooit te zijn.

Overigens is snelheid in Forza helemaal geen garantie! Op 360Racing in Forza reed ik achteraan/middenveld en was jij, B Tender en vele anderen veel sneller dan ik. In de huidige cup ben ik inmiddels kampioen, dus het kan heel anders lopen. ;)

B Tender, Kimi NL en Dex vinden dit leuk.
  17. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    Nascar was hilarisch toen. Die laatste bocht voor het rechte stuk op Sunset was altijd raak. Was het enigste punt waar je moest remmen met die vipers en dus altijd totale carnage, of mensen die op de pitsmuur knalden :p

Klopt precies wat je zegt. HN had al een hele tijd gezeurd op zijn R1 cup (want daar was hij wel goed in) en toen hij er eindelijk was, was er geen zak aan.

Ik geloof sowieso niet dat ik voorin mee kom in het begin. Ik ben sinds GTA 5 (al bijna 2,5 jaar dus) bijna niet meer met Forza motorsport bezig geweest en het racen op GTA Online is nou niet wat je noemt realistisch (los van het feit dat ik daar positief sta qua overwinningen/verliezen). Ik heb vooral weer zin om het op te pakken en weer te gaan prutsen met tuning etc. Daar was ik destijds wel redelijk goed in.

Ik heb net de briefing van Hockenheim doorgelezen en het gevoel begint al terug te komen! heb er zin in!

even offtopic: is het trouwens mogelijk om een headset aan te sluiten op de TX? of wordt er tijdens races niet meer gepraat? ik heb mijne nog niet eens uit de doos gehaald, vandaar dat ik het even vraag.

Racerblade01 vindt dit leuk.
  18. Racerblade01

Leuk Bevonden:
    1.046

Op je kanaal kwam ik dit filmpje ook nog tegen, NASCAR was blijkbaar in FM2 dus. :+ Van 2:50 tot 3:20 ben ik, je kan ook nog de beer zien op de achterkant van mijn Zonda. :D De VW Bora cup was ook zo veel fun, van die makkelijke, langzame autootjes zodat heel het veld altijd dicht bij elkaar ligt. En dan op die Mickey Mouse banen als Tsukuba rijden. Heerlijke herinneringen. :D

Ik heb er eigenlijk zin in FM2/FM3 weer op te starten om al die auto's weer te zien.

B Tender en Kimi NL vinden dit leuk.
  19. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Volgens mij was ik na die Clio Cup pleite. De rest van die cups zegt met niet zoveel namelijk. Volgens mij ben ik toen naar de PC geswitched met GTR2 e.d.

@Kimi NL, er wordt tijdens de training aardig wat gepraat, tijdens de races is men ieeeets serieuzer, maar een headset is redelijk noodzakelijk ja.

20. Kimi NL

Leuk Bevonden:
    3.360
    De Bora Cup was ik alweer vergeten en die Vipers op Sunset was echt leuk (volgens mij is het ook mijn grijze viper die crashed)

@Dex ik heb geen idee hoe het zit met TX en Headset, maar volgens mij kun je deze niet aansluiten op elkaar (de originele headset).

Deel Deze Pagina