Ik wil een fatsoenlijke gaming pc waarmee ik bijv. Battlefield(4) op minstens 1080p en 60+fps kan draaien (liefst ultra settings). Ik ben een noob wat betreft pc bouwen. Ik heb me al een beetje georiënteerd op Youtube, en het bouwen zelf ziet het er niet moeilijk uit. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer als ik naar alle verschillende onderdelen kijk. Ik heb totaal geen ervaring met bijvoorbeeld welk onderdeel het beste bij een bepaald onderdeel past. Welk moederbord? Welke voeding hoort bij welke onderdelen? etc. etc.
Daarom dacht ik, ik laat mijn pc bouwen. Zo kwam ik Gamepc.nl tegen. Geen idee of zij overpriced zijn, maar ze doen het werk iig voor me. Zo kunnen zij ook de pc overklokken, geen idee wat dit inhoud, maar volgens mij wordt ie dan weer nét iets beter??
Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eens naar deze lijst te kijken? Heb ik dingen overdreven aangevinkt? Moet iets beter (zoals moederbord bijv.)?
https://goo.gl/8XPI0r
De volgende link bevat iets goedkopere componenten, maar wellicht is een i5 meer dan genoeg? prima voor 1080p 60+fps gamen op ultra settings?
https://goo.gl/qH3eUO
Ik hoorde van @Jorrie al dat een SSD misschien niet verkeerd is om erbij te nemen. Deze heb ik voor nu hierboven ook even aangevinkt, want dit lijkt me toch wel interessant. In dit topic kwam ik ook tegen dat je beter een 970 kunt nemen ipv een 960, etc. Zo wordt het wel een beetje duur allemaal, van de andere kant vind ik het wel oké als het totaalplaatje iets duurder uitvalt, als de pc dan langer meegaat. €1500 mag hij totaal opzich wel kosten, alleen als er echt (betere) onderdelen genoemd worden waarmee ik nóg meer plezier van heb wil ik wel tot max €1750 gaan, daar moet ik dan nog even over nadenken.
Heel misschien kan ik Windows 10 via via krijgen, dit is nog niet zeker. Anders koop ik ergens wel een key, maar niet bij gamepc.nl.
Gear wat ik momenteel i.c.m. laptop gebruik:
- Corsair K70 keyboard
- Logitech G502 spectrum
- LG IPS277L monitor
B.v.d.
Laatst bewerkt: 26 jan 2016