1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Hoe worden die componenten van stroom voorzien? Mis de voeding. :p Maar leuke setup inderdaad voor dat geld. :)

    En vervolgens erachter komen dat het niet op de juiste schijf staat of geen rekening is gehouden met partities. Zeker als je met een SSD werkt als opstartschijf moet je toch net even wat meer opties juist instellen.

    Lukraak alles door klikken levert sowieso altijd een hoop software weer op waar je niet op zit te wachten, dat zie ik wel bij de systemen van bijv. familieleden, wat een zooi staat daar op en dan klagen dat hun systeem al na een half jaar traag loopt. :lol: W10 komt ook met teveel onnodige onzin!

    [EDIT] Zo ziet mijn MSI/Corsair setup er nu uit.. tweakers.net/gallery/656097/inventaris/
    (zit nog steeds de GTX960 2GB in maar vind het nu geen verstandig moment om deze te upgraden, SLI wilde ik eerst doen maar dat heeft met de 2GB versie weinig zin ben ik nu achter)
     
    Laatst bewerkt: 25 jan 2016
  2. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Welke onnodige rotzooi heeft W10 dan?
     
  3. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    O.a. zaken als Cortana en een shitload aan apps die ik toch nooit gebruik... Ik vond het zelfs na een custom-installatie nog steeds niet 'clean' genoeg in ieder geval.
    Het werkt overigens wel fijn en ben ook overall gezien nu ook een tevreden gebruiker van het besturingssysteem. (al hadden we tijdens de laatste LAN-party behoorlijk wat meer problemen met oudere games, iets wat bij W7 absoluut niet het geval was)
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Voor jou misschien maar mensen die W10 installaties al lastig vinden maken die extra apps echt niet uit. En ik heb geen Cortana op mijn Nederlandse W10.
     
  5. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
  6. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Geen SSD? Niet doen.
     
  7. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
  8. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Als je de keuze hebt uit desktop en laptop zou ik toch eerder voor desktop gaan.
     
  9. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Vanaf morgenavond 18:00uur hoef je geen BTW te betalen bij Mediamarkt.. Kan misschien ook leuk uitpakken voor de totaal prijs en je keuze. :)
     
    dinjooo vindt dit leuk.
  10. dinjooo

    dinjooo Active Member

    Berichten:
    540
    Leuk Bevonden:
    32
    Klopt! Vandaar dat ik ook ff tussen de laptops zat te neuzen haha... Het werken met een laptop vind ik gewoon iets fijner. En qua desktops staat daar niet zoveel tussen naar mijn idee. Zou jij een van die laptops aanbevelen qua specs?

    edit ;
    http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_acer-predator-g3-605-i8921-nl-1405234.html
    op zich lijkt mij als leek, deze pc wel oke?
    oh... geen ssd zie ik...
     
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik wil een fatsoenlijke gaming pc waarmee ik bijv. Battlefield(4) op minstens 1080p en 60+fps kan draaien (liefst ultra settings). Ik ben een noob wat betreft pc bouwen. Ik heb me al een beetje georiënteerd op Youtube, en het bouwen zelf ziet het er niet moeilijk uit. Echter zie ik door de bomen het bos niet meer als ik naar alle verschillende onderdelen kijk. Ik heb totaal geen ervaring met bijvoorbeeld welk onderdeel het beste bij een bepaald onderdeel past. Welk moederbord? Welke voeding hoort bij welke onderdelen? etc. etc.

    Daarom dacht ik, ik laat mijn pc bouwen. Zo kwam ik Gamepc.nl tegen. Geen idee of zij overpriced zijn, maar ze doen het werk iig voor me. Zo kunnen zij ook de pc overklokken, geen idee wat dit inhoud, maar volgens mij wordt ie dan weer nét iets beter?? :+

    Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om eens naar deze lijst te kijken? Heb ik dingen overdreven aangevinkt? Moet iets beter (zoals moederbord bijv.)?
    https://goo.gl/8XPI0r
    De volgende link bevat iets goedkopere componenten, maar wellicht is een i5 meer dan genoeg? prima voor 1080p 60+fps gamen op ultra settings?
    https://goo.gl/qH3eUO

    Ik hoorde van @Jorrie al dat een SSD misschien niet verkeerd is om erbij te nemen. Deze heb ik voor nu hierboven ook even aangevinkt, want dit lijkt me toch wel interessant. In dit topic kwam ik ook tegen dat je beter een 970 kunt nemen ipv een 960, etc. Zo wordt het wel een beetje duur allemaal, van de andere kant vind ik het wel oké als het totaalplaatje iets duurder uitvalt, als de pc dan langer meegaat. €1500 mag hij totaal opzich wel kosten, alleen als er echt (betere) onderdelen genoemd worden waarmee ik nóg meer plezier van heb wil ik wel tot max €1750 gaan, daar moet ik dan nog even over nadenken.
    Heel misschien kan ik Windows 10 via via krijgen, dit is nog niet zeker. Anders koop ik ergens wel een key, maar niet bij gamepc.nl.

    Gear wat ik momenteel i.c.m. laptop gebruik:
    - Corsair K70 keyboard
    - Logitech G502 spectrum
    - LG IPS277L monitor

    B.v.d.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2016
  12. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Understatement.

    Processoren, grafische kaarten, RAM... alles is beetje bij beetje sneller geworden in de loop der jaren, maar de grootste sprong is gemaakt toen we van HDD naar SSD gingen. Zonder dat voelt je PC alsnog aan als een 4 jaar oud ding, hoe snel je processor ook is.
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  13. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Een SSD is een must voor een nieuwe PC! ..al is het maar een kleintje puur en alleen voor je besturingssysteem.

    i5 processor is voldoende voor gaming. Meeste games halen geen voordeel uit de mogelijkheden van een i7.
    Misschien kun je ook nog bezuinigen op de nu gemaakte keuze van 16GB DDR4-2400. Naar mijn idee is 8GB DDR4 op het moment ook nog voldoende voor gaming, wat al snel €70 scheelt.
    Kunt later als de tijd erom vraagt nog altijd bij prikken. :)

    Denk dat die setup met i5 processor het meest in verhouding is gezien de prijs... (blijft hoe dan ook veel geld voor de hardware)
    €1740 voor een systeem met dan maar een GTX970 erin en zonder Windows is wel heel erg duur vind ik!
     
  14. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Thanks, dan ga ik voor de 240 GB SSD als 1e schijf, heel misschien 480 (nog effe bedenken). En 2TB HDD als 2e schijf.
    Heb nog beetje navraag gedaan, denk dat dit hem waarschijnlijk gaat worden: https://goo.gl/YVwVBB

    Raden jullie mij aan om deze setup te laten overklokken voor die €20 of niet?
    Na het installeren van Windows 10, moet ik dan nog specifieke drivers downloaden of gaat dit allemaal automatisch via Windows update?

    :D

    Als ik alles los koop kost het afgerond 1300, maar dan zit er geen rode verlichting in de kast, en moet ik alles zelf inbouwen (waar ik al nerveus van wordt als ik eraan denk :+), en geen service.
     
    Laatst bewerkt: 26 jan 2016
  15. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik heb de voorloper van die kast van jou (topding) en ik heb een blauwe verlichting ipv rood, maar aan doe ik het nooit, vind het er niet echt uitzien :+
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ja dat gevoel had ik ook al eigenlijk. Die Corsair Obsidian 450D kan ook, maar vind 'm erg hoekig uitzien. Deze heeft wel makkelijk afneembare (magnetische) dustfilters en zo'n raampje aan zijkant :p
    Die Window Green versie van de Cooler Master CM 690 III ziet er ook wel geinig uit. Heeft ook een raampje aan de zijkant.

    [​IMG]
     
  17. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Het is gewoon een prima kast hoor, licht kan je uit doen.

    Overclock weet ik trouwens niet, ik laat het liever normaal :+

    En ik bespaar liever 80 euro op een W10 key, kan je daar eventueel weer een component mee upgraden.
     
  18. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Wat heeft overclock dan voor nadelen?
    Die W10 key ga ik voor zorgen.

    Trouwens voor 60 euro meer heb ik een i7-6700 3,4GHz. Heb nu i5-6600K 3,50GHz aangevinkt.. Die i7 voor 60 euro meer waard?
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Tsja, toen ik mijn PC kocht was het niet zo nodig (ik twijfelde tussen i5 2500k of i7 2600k), maar ja. Geen idee wat nu precies het verschil is :+

    Iets met hyperthreading geloof ik.
     
  20. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dus beter die i7 nemen zonder overclock mogelijkheid, dan een i5 mét overclock (wat eigenlijk helemaal niet nodig is, dat overklokken). Dan is die i7 beter toch?
     

Deel Deze Pagina