1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 21 okt 2012.

  1. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Nouja, overclocken zorgt wel degelijk voor een verschil. Ik heb mijn i5 dus ook ge-OC'ed en ik denk wel dat het scheelt (of placebo effect :+). Maar dat moet iemand anders even zeggen, daar heb ik te weinig verstand van. Wat ik op internet heb gevonden is dat het meer voor professionelere dingen wordt gebruikt. Ik denk dat je er als normale gebruiker weinig van merkt (van een i7).
     
  2. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Ik vroeg aan iemand en die zei dat je dan beter voor die i7 kan gaan omdat overklokken tegenwoordig niet meer zoveel zin heeft, en het meer om de bandbreedte gaat these days.. Dat je dan een voordeel hebt met hyperthreading ofsoiets.
     
  3. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Daar heb ik nog nooit van gehoord :+

    En bandbreedte? Als in internet? 8)

    Anders zie ik het verband niet :+
     
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Die 750 watt voeding is nogal lomp. Volgens mij is 600 watt ook meer dan genoeg.
    Overigens heb je hier wel een veel dikkere PC voor minder geld:
    https://www.megekko.nl/product/2052...s-Best-Buy-Guide-High-end-gamesysteem-Januari

    Vooral de videokaart is echt een groot verschil i.v.m. de GTX970, maar voor een 1080P systeem zijn beide videokaarten de komende jaren gigantisch overkill. Deze bundel geeft je ook een PC die een lange tijd meegaat voor veel minder geld:
    https://www.megekko.nl/product/2052...Best-Buy-Guide-Mainstream-gamesysteem-Januari

    Maargoed, dan moet je hem wel zelf in elkaar zetten, of iemand vinden die je zou willen helpen.
     
  5. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Dat is al een oud lijstje. Heb nu deze op nr 1 staan: https://goo.gl/V20m88
    Ligt er alleen aan i7 3.4 of i5 3.5 (geen overclock of overclock mogelijkheid)

    Dat eerste setje van Megekko is ook niet verkeerd inderdaad. Maar inderdaad dan moet ik zelf weer kloten, en kost hetzelfde als mijn huidige nummer 1.

    Iemand verteld mij dat ik beter die waterkoeling kan pakken (Hydro H80i GT), betere koeling en verminderd stof inname. Overdreven?
     
  6. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ik zie overklokken meer als laatste redmiddel om je hardware nog een jaartje langer te kunnen gebruiken zonder extra investering. Net dat beetje extra uit je processor en videokaart trekken waardoor je toch nog net die 60fps komt bij die laatste nieuwe game... :p Wel met het risico dat het systeem minder stabiel kan worden, onnodig warm word en de levensduur van de componenten verkort.

    Natuurlijk zijn er ook mensen die het puur als hobby doen, maar als je nu een PC koopt en amper weet wat het doet gewoon lekker alles standaard laten. Minste kans op gezeik. :thumbs:

    Als je puur en alleen doet gamen is een i5 een prima keuze, scheelt ook behoorlijk in de kosten. Ben je van plan veel te multitasken of zware programma's te gaan gebruiken kan een i7 de betere keuze zijn. Hyperthreading word zover ik weet bij zeer weinig tot geen games gebruikt...

    Ik heb die koeling in mijn PC... Zeer tevreden over qua koelpresaties, maar met de standaard ventilatoren en zonder de juiste software-instelling kan dat ding een teringherrie maken!

    Koelprestaties vind ik top plus omdat het bijna geen ruimte inneemt in je kast bevorder het de overall airflow..

    Mijn systeem word onder maximale load nooit warmer dan 50 graden, wat volgens mij wel zeer netjes is. :)
    Tijdens normaal gerbruik 30 graden of lager, ligt aan de temperatuur in de kamer...
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  7. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Het is maar 60 euro verschil dus dan denk ik dat ik voor de i7 ga.
     
    Zumpelvelder vindt dit leuk.
  8. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Minder stof in de kast kan ook wel kloppen.. Al ligt dat een beetje eraan hoe de ventilatoren op de koelribben geplaatst worden. Weet dat mijn ventilatoren in tegengestelde richting op de koelribben in blazen wat zorgt dat er geen stof in de kast terecht komt maar de koelribben zelf wel langzaam vol gaan zitten.

    Na 10 maanden toen mijn stoffilters in het frontpaneel wel aardig vol stof zaten ook maar even de H80i gecheckt. Ja er zat stof in het koelblok, maar dit viel in tegenstelling tot het frontpaneel reuze mee. 1x per jaar stoffen is dus voldoende voor mijn kast. :) Heb een vrij open kast, Corsair 230T, waar ik wel meer stof in had verwacht.
     
  9. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Je kunt toch ook gewoon met een olie vrije luchtcompressor het stof eruit blazen niet? Die waterkoeling ziet er wel wat beter uit als je door het raampje naar binnen kijkt, maar denk dat ik gewoon voor de luchtkoeling ga en dan wat je zegt eens in de zoveel tijd eens uitblazen.
     
  10. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    Ik vertrouw ook geen waterkoeling. Ik heb die 412S koeler ook en die werkt prima, wordt niet warmer dan 40-45 graden.
     
    Alexknl vindt dit leuk.
  11. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Bedankt heren, hij is besteld :cool:
     
    Zumpelvelder en Jorrie vinden dit leuk.
  12. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.089
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Holy shit een SSD is snel :lol:
     
    Zumpelvelder en RemcoM vinden dit leuk.
  13. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ik heb mijn pc met een MSI Radeon R9 270X kaart op mijn 4K tv aangesloten.
    Deze kaart zou 4K aan moeten kunnen, maar ik krijg dit niet ingesteld.
    Hij blijft op 1920 bij 1080 staan.

    Ik heb Windows 10 en alle firmware is up to date.
    Iemand een idee waar dat aan kan liggen?
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2016
  14. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ic3DFire vindt dit leuk.
  15. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    1.4 hdmi heb ik.

    Ik denk dat het probleem is dat mijn videokaart alleen de oude TV herkend en daarom maar 1080P is.
    Hoe kan ik die softwarematig uitschakelen?
     
  16. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Ik denk niet dat dat het geval is, uitschakelen is in ieder geval waarschijnlijk niet mogelijk. Probeer het eens met een ander apparaat, mocht het dan nog steeds niet werken, probeer het dan eens met een andere kabel. Als het op één van de twee manieren wel werkt kan je uitsluiten wat het probleem is :)
     
  17. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Ik heb laatst een tweedehands pctje gekocht voor 200 euro met een 7750 en fx6200. Heb inmiddels een 770 op de kop getikt om het even te redden tot pascal, maar nu de processor. Is het aan te raden een ander mobo te nemen en voor Intel te gaan, of kan ik hem houden en gewoon een goede AM3+ processor kopen?
     
  18. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Een i5 + moederbord is zo'n 250 euro, een FX-6300 is 100.
    Als je het geld hebt dan is de i5 zeker de beter optie, stuk sneller dan een FX 6300/6350 of 8300/8350.
    FX-6300 is ook niet een enorme upgrade tov een FX-6200.
     
  19. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Nee, dat snap ik, maar je hebt ook bijv 8370e. Het gaat me er om dat hij ook de opvolger van gtx970 niet zal bottlenecken op het gebied van games, dus ik ben wel bereid wat neer te tellen. Heb me lang niet in hardware verdiept, het laatste dat ik weet is dat je cpu bijna niet je pc zal bottlenecken ten tijde van de 2500k, maar wat ik zo begrijp is die tijd voorbij.
     
  20. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    8730 is nog steeds aardig wat trager dan een i5, tenminste als het op gamen aankomt.

    Dat komt omdat de single-core performance van de huidige AMD processors zo beroerd is, zelf al zouden ze met 12 cores op 6GHz draaien dan nog zou een i5 beter zijn met gamen omdat de single-core performance zo veel beter is.
    Daar boven op verbruiken AMD processors ook nog aardig wat extra stroom door al die extra cores en hoge kloksnelheden.

    Bijna elke game (op bijvoorbeeld Arma 3 en Cities Skylines na) heeft meer dan genoeg aan 4 cores, dus daarom presenteren Intel processors zoveel beter met gamen.
    Een i3 dual-core van de huidige generatie doet het zelf in veel games nog beter dan een FX-6300 omdat de single-core performance beter is.

    Video-rendering etc. is dan weer een heel ander verhaal, daar gaat een 8350 (denk ik) wel beter in zijn omdat dat soort software veel beter alle cores benut.
     

Deel Deze Pagina