1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Overig] [Algemeen] Games

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 3 dec 2013.

  1. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
  2. Rienbu

    Rienbu Active Member

    Berichten:
    2.846
    Leuk Bevonden:
    711
    Knappe cijfers ja!
     
  3. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Grim Fandango blijft echt geweldig :D:lol:
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Heerlijke scores!
     
  5. SoleSurvivorN7

    SoleSurvivorN7 Active Member

    Berichten:
    1.802
    Leuk Bevonden:
    222
    Wow goede cijfers ja. Ik ga hem zeker wel een keer kopen, aangezien ik wel van puzzelgames houd op zijn tijd. Maar ik wacht ook nog even op een fysieke release.
     
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Een 10 vind ik wel echt hoog voor een op het oog puzzelgame... Ben benieuwd wat nou de argumentatie daarachter is.
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Only one way to find out. Lees een review zou ik zeggen :+
     
  8. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Vind em beetje aan de dure kant
     
  9. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ja had ik dus gedaan, maar serieus.. bijv:
    Klink wel erg subjectief :+
    Plus het is allemaal 1 type puzzel, en daar dan 700 van? Hoe lang blijft dat leuk?
     
  10. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Het is inderdaad 1 type puzzel, het type lijnen trekken op een bepaalde manier, maar er zit elke keer een andere logica achter de oplossing.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Twee uurtjes gespeeld en tot nu toe is het geniaal. Zoals vanDulken zegt is het inderdaad lijntjes trekken, maar toch heeft het iedere keer een andere logica. Hoewel je lijntjes trekt is het tot nu toe toch iedere keer net even anders. Bij de sectie die ik heb gespeeld was het in ieder geval erg tof gedaan!

    De game is misschien wel wat te minimalistisch voor de meesten: Geen intro of verhaal (al zal dat er vast wel impliciet in zitten) en geen muziek bijvoorbeeld.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  12. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Heb er nu 4,5 - 5 uurtjes opzitten, 3 lasers staan aan en ik heb 149 puzzels gehad. Blow is briljant, wat een awesome game. Het staat me bij dat hij dat eureka moment in een game wilde vatten en dat is hem echt heel goed gelukt.

    Je moet het zo zien: Het eiland is in verschillende regios opgedeeld en elke regio draait om een bepaalde variatie op de puzzels: de ene is bij wijze van spreken een kruiswoord en de ander een crypto: het zijn allebei puzzels met witte en zwarte vlakken waar je een woord op in moet vullen, maar hoe je bij het woord komt is tussen beide puzzels heel verschillend. Hoe bij het antwoord moet komen word je óf uitgelegd in een klein reeksje makkelijke tot steeds moeilijker wordende puzzeltjes, óf je wordt helemaal aan je lot over gelaten. Als je eenmaal de smaak te pakken hebt van de puzzels moet je alsnog goed nadenken bij de volgende omdat het net weer anders is, er weer een net iets andere manier van denken achter de puzzel zit, maar wel nog binnen dezelfde groep valt (zelfde denkwijze, maar je moet die denkwijze anders toepassen).
    Soms zie je het antwoord wat sneller, soms zit je een minuut of 5-10 te staren en de andere keer loop je maar gewoon verder over het (PRACHTIGE) eiland en stuit je weer op andere puzzels, maar het antwoord is altijd logisch en valt in de directe omgeving te vinden (dus geen gezoek naar een sleuteltje of een plaatje aan de andere kant van het eiland met een antwoord er op) of uit de directe omgeving herleiden en de puzzels zitten altijd fantastisch in elkaar. Ik heb al behoorlijk vaak hardop bewonderend zitten te lachen om hoe slim de puzzels waren.

    Game zit technisch goed in elkaar, de stijl is prachtig en de puzzels staan als een huis. Ik heb links en rechts al wat hints omtrent het verhaal meegekregen. De een is nog onverwachter dan de ander, maar als ik het goed inschat gaat het tot iets heel tofs leiden. Het enige dat ik mis is wat meer geluid. Ik hoopte stiekem dat er wat muziek in de stijl van die eerste trailer in zou zitten, want dat vond ik toen zo vet. Het geluid dat er is is goed en werkt de puzzels en sfeer fantastisch in de hand. Ander puntje is dat ik dacht even relaxed bij te komen na m'n werkdag met the Witness, maar dat ik nu helemaal voor pampus lig met een zwaar hoofd :+. Ook las ik dat sommige mensen motion sickness krijgen van de game, maar daar heb ik geen last van. Als je daar snel last van hebt zou ik me daar eerst over inlezen. Volgens mij is Blow er van op de hoogte en ging hij er ook naar kijken.

    MAAR, wat je ook doet, ga geen filmpjes kijken of antwoorden opzoeken. Dat eureka moment dat je doorhebt hoe een puzzel werkt is werkelijk fantastisch

    Wat mij betreft een dikke aanrader en de 37eu dubbel en dwars waard.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2016
    Modder-Eter en AnubisNefer vinden dit leuk.
  13. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Prijs is gewoon prima

    Maar ik wacht toch op een fysieke release.

    Ik wil elke dag aan het hoesje kunnen ruiken :cool:
     
  14. DennisM

    DennisM Active Member

    Berichten:
    54
    Leuk Bevonden:
    40
    Waarom zou een puzzelgame geen 10 kunnen scoren? Je hebt goede, middelmatige en slechte games in alle genres. Volgens mij gaat het om de kwaliteit van de game. The Witness is een topgame in het puzzel genre.
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Tja of je cijfers op basis van ranking in het genre moet geven is weer een andere discussie natuurlijk ;)
     
  16. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    En of het genre mee moet wegen bij het bepalen van een cijfer is helemaal geen discussie.
    Tot nu toe is de game gewoon écht zo goed. Een Journey kreeg ook tienen en daar is het nog veel minder de gameplay die de game dat deed verdienen, maar de uitzonderlijke sfeer en beleving. Hier heb je ook die sfeer, exploratie, non-lineairiteit, een flinke lengte en dus steengoede puzzels waar alles aan klopt.

    Waarom zou een puzzel game geen 10 moeten kunnen halen en een ander (welke?) wel? Wat doet die game dat The Witness nooit zou kunnen doen?
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Tot nu toe is de game echt puur geniaal inderdaad. Ben delen van het eiland aan het ontdekken, maar kom vaak toch soorten puzzels tegen waar ik totaal geen raad mee weet. Dan maar weer naar een ander deel van het eiland tot ik weer wat nieuws vind wat ik wel op kan lossen. Misschien zijn daar wel panels die me leren hoe ik de andere puzzels op kan lossen.

    De sfeer is perfect. Het eiland is mooi, de verschillende atmosferische geluiden werken mee en het is allemaal lekker mysterieus.
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik heb toch nergens gezegd dat deze game per definitie geen 10 zou moeten krijgen? :/
     
    Jorrie vindt dit leuk.
  19. vanDulken

    vanDulken Active Member

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    225
    Nee, je sluit het niet per definitie uit en ik zeg niet dat je dat doet.
     
    Laatst bewerkt: 27 jan 2016
  20. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik kan in ieder geval niet wachten tot ik de game weer kan spelen. Helaas kan dat pas weer vanavond laat. :mad:
     

Deel Deze Pagina