De beta nu vanaf stipt 13:00uur non-stop gespeeld, PC versie high/ultra settings... Eerste indruk is alleen een beetje dubbel, geen wauw-gevoel maar ook zeker niet slecht.
Grafisch: Heel mooi en super veel oog voor detail in de speelwereld, I like! (zowel indoor als outdoor)
Gameplay/sfeer: Cover-based shooting blijft leuk, al vind ik de mogelijkheden qua bewegen vrij karig voor wat ik tot nu toe heb kunnen ontdekken. Zo'n grote stad maar toch voelt het erg beperkt aan waar je kunt gaan en waar niet. Dan de gun-play, dit was eigenlijk wel een beetje de domper van de beta voor mij. Op een of andere manier is de beleving vrij flets en steriel.
Geen gore, weinig tot geen destructie en het maakt nagenoeg geen verschil waar je de vijanden raakt heb ik het idee. Explosies en de impact daarvan had ook wel iets intenser gemogen.
Oftewel, ik kreeg nooit het gevoel onderdeel te zijn van een 'warzone', ook nog niet in de Darkzones terwijl daar de actie en spanning wel al een stuk beter was.
Tijdens de nacht en in de Darkzones is de sfeer goed neergezet, lekker duister en grimmig. Overdag daarentegen doet mij vrij weinig. Hoe mooi de game dan met vlagen ook uit mag zien.
Totale beleving van alle elementen in de speelwereld voelde ook nog niet echt natuurlijk of pakkend aan. Vijanden die constant in dezelfde formaties spawnen en volledig identiek ogen. Burgers die weinig boeiends toevoegen en niet eens neergeschoten kunnen worden?? Kans dat deze game hierdoor zeer snel repetitief gaat aanvoelen is zo wel heel sterk aanwezig.
Performance: Op Ultra haalde ik gemiddeld maar 41fps met geregeld drops naar 27/28. Opzich nog steeds prima speelbaar, want slow-paced gameplay, maar niet optimaal.
High settings met wat tweaks (naar beneden) leverde nagenoeg een constante framerate van 57/58 op. Prima performance dus voor een beta vind ik. (GTX 960 2GB kaart)
Spel leunt zwaar op de videokaart zag ik, processor gebruik viel mee. Aan RAM slokt de game ongeveer 5GB op en VRAM kwam uit op max. 1815MB...
Al met al blij dat ik de beta heb kunnen spelen en grote kans dat ik morgen nog een lange speelsessie maakt. Meer ontdekken en begrijpen van die Darkzones!
Maar of ik dit zou kopen, inclusief season-pass om de game volledig te krijgen, denk het niet...
Laatst bewerkt: 29 jan 2016