1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Street Fighter V

Discussie in 'Games' gestart door LocKuM, 12 jun 2015.

  1. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Rashid doet me denken als een mix tussen El Fuerte, Rolento en Thawk. Ik zie enkele command normals en specials overeen komen met de genoemde characters en de behoorlijk chaotische speelstijl dat doet denken aan fuerte en rolento. Wel geinig character.


    Karin haar outfit is genoeg veranderd dat het herkenbaar is maar ook passend voor een character dat niet meer een high school girl is. Spel speelt zich af namelijk tussen 3 en 4.
    Hoewel dat Sakura er neit van weerhield om zich zo te kleden in USFIV...

    Dat terzijde, ze heeft echt een hele interessante speelstijl, plus veel van haar moves doen me denken aan Ba Ji Quan, veel schouder stoten zoals Leo in Tekken, Yun in Street fighetr, Akira in virtua Fighter. Zal haar waarschijnlijk wel mainen.

    Nieuwe stage ziet er super uit.

    Enkele special moves van Necalli zijn veranderd van motion naar charge inouts, to mijn groot ongenoegen. Necalli zijn specials in combinatie met zijn normals passen niet, imo, bij een charge character. En persoonlijk vind ik dat charge inputs dingen onnodig irritant maken om te doen. Het maakt een speelstijl niet leuker, onprettig om op controller te spelen, minder vrijheid. Vind het een bizarre keuze.
     
    Laatst bewerkt: 17 sep 2015
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
  3. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Street Fighter 5-nieuwkomer Laura gelekt

    Een nieuwkomer in het Street Fighter 5-universum is gelekt. Het gaat om de Braziliaanse vechter Laura.

    Net als dat andere Braziliaanse personage, Blanka, gebruikt Laura onder andere stroomaanvallen. Verder heeft ze haar eigen vechtstijl, wat wel iets weg heeft van Braziliaanse jiu-jitsu. Ter vergelijking: Blanka beoefent capoeira, een kruising tussen dansen en vechten.

    Een ander personage is wel officieel onthuld met een trailer: Zangief. Dit is een bekend gezicht in de Street Fighter-wereld. De Russische worstelaar draagt de bijnaam 'Rode Cycloon' vanwege zijn speciale aanval waarbij hij met uitgestrekte vuisten rondtolt.

    Street Fighter 5 komt begin 2016 naar pc en PS4. Een Xbox One-versie is uitgesloten, volgens Capcom komt dit door 'gameplay- en ontwikkelredenen'.

    [​IMG]
     
    iMark 007 vindt dit leuk.
  4. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ze ziet er cool uit.

    Kunnen we in de volgende beta met alle aangekondigde characters spelen?
     
  5. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.900
    Leuk Bevonden:
    3.280
    Tweede Street Fighter V-bètafase test cross-platform

    De nieuwe bètafase voor Street Fighter V, die eind deze maand alweer van start gaat, biedt ondersteuning voor multiplatformspel tussen pc-spelers en PlayStation 4-spelers. De tweede bèta omvat verder het testen van nieuwe personages, ranked matchmaking, leaderboards en unlockables.

    Bij de start van de bèta behoren Ken, Necalli, Vega en R. Mika tot de beschikbare personages. Rashidwordt op de tweede dag nog toegevoegd. De vechtjassen uit deel een van de bèta kunnen niet gekozen worden. Mocht je je alsnog willen inschrijven voor de PlayStation 4-versie van de bèta dan kan dat hier. Als pc-gamer zal je een pre-order moeten plaatsen om toegang te krijgen. Houd er rekening mee dat eventuele prestaties zoals leaderboard ranking waarschijnlijk niet worden overgedragen naar de uiteindelijke versie.

    De bèta trapt af op 22 oktober op alle platformen, cross platform-functionaliteit zal op 24 en 25 oktober getest worden. De uiteindelijke game staat gepland voor release in het eerste kwartaal van 2016.
     
  6. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
  7. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    SFV Beta op PS4 is live.
     
  8. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Gisteren even met R. Mika gespeeld, mwhoa...
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Mika niet leuk/goed/interessant/indrukwekeknd?

    Van wat ik heb gezien en gespeeld is R.Mika ontzettend goed, een hele mobiele grappler met erg enge resets. Ze heeft erg goede normale aanvallen en dikke damage. Ze zieter er een beeje maf uit maar is zeker geen joke character, gelukkig.

    Ik heb voornamelijk met Necalli gespeeld, veel plezier mee gehad. Necalli heeft heeft 2 grote zwakheden, zijn normale aanvallen zijn of traag of hebben weinig bereik, dus de neutral game spelen met z'n normale aanvallen bereik je niet zoveel mee ook door het feit dat je charge moet hebben voor z'n back-forward+punch special. of meter om te kunnen comboen in zijn EX axekick welke de tegenstander alsnog laat staan. Dus neutral spelen tegen Necalli met z'n normals is niet eng op 1 na. Necalli z'n staande heavy kick geeft een crush counter, dus zeg maar gedag tegen de helft van je leven wanneer necalli een Vtrigger heeft.

    Necalli kan goed omgaan met projectielen, hij heeft meerdere opties om er langs te komen and kan zelf ook redelijk iemand irriteren met zijn v-skil van half en fullscreen. Slsh special heeft projectile armour dus die gaat egwoond oor projectielen, super gat bijna fullscreen en erg snel dus op reatie doen tgen projectielen. Je kan ook zn light kick axekick gebruiken om projectielen te stoppen.

    Z'n combos doen veel damage en hebben lage executie, gecombineerd met de nieuwe input buffer kn iedereen ze wel na een paar dagen ene paar uurtjes oefenen.

    Necalli z'n uppercut werkt super goed tegen mensen die springen en ook als reversal optie wanneer je niet wilt dat mensen in je gezicht zitten. Natuurlijk erg onveilig.

    Hij heef took een command grab en een divekick. Command grba handig wanneer je hebt laten zien dat het gevaarlijk voor hun is om knoppen te drukken en je hun forceerd om te blokken, dan gebruik je de command grab. De divekick gebruik je tegen characters met slechte normale anti air aanvallen om hun timing in de war te brengen, je blijft even hangen in de lucht namelijk. Je gebruikt het ook als een mixup met een crossup jumping medium kick, de divekick blijft voor terwijl de medium kick een crossup is.

    Necalli is een erg goed beginner character imho.

    ---------------
    Ik heb ook met Chun-Li gespeeld, waarschijnlijk samen met Ryu de meest "eerlijke" characters, ze is behoorlijk goed maar vereist wel behoorlijk kennis van street fighter fundamentals.
    Je moet dus on point zijn met haar. Beste normale aanvallen in de game samen met Vega, kan vuurbal gebruiken om je offensief te starten, of te zonen en een reactie te dwingen van de tegenstander zoals springen. met instant air stomps(down+medium kick) kan je pointblank het leven moeilijk maken voor de tegenstander.

    --------------

    Online werkte ontzettend soepel, natuurlijk een enkele match gehad dat een lag fest was maar grote merendeel was erg soepel en voelde net als offline spelen.
    De game ziet er erg grafisch erg mooi uit, dus mensen die zich zorgen maakte dat er geen verschil zat tussen USFIV en SFV, wees gerust. Over deze vergelijking gesproken, SFV voelt echt als een eigen game. Gameplay is heel anders dan USFIV.

    De game voelt zwaarder, eerlijk, normals hebben meer impact, geen kloon characters, lage executie en links hebben een input buffer waardoor alles makkelijker te timen is tegenover USFIV om een voorbeeld te noemen. Minder focus op knockdowns en meer op de neutral game, dus het gebruiken van je normale aanvallen, anti airen, letten op je spacing, allemaal dingen waar executie en seup speelstijl NIET voorop staat. De game is fastpaced, in de eerdere gameplay trailers leek het traag, dit is compleet niet zo, de game is een stuk sneller dan USFIV. Muziek is erg goed, wederom beter dan USFIV, User Interface is minimalistisch maar erg schoon en efficiënt, hoewel het niet "Street Fighter" schreeuwt.

    In USFIV moest je vaak 1 of 2 frame links leren waardoor beginner moeite hadden met de game, onzin zoals crouchtechen om te verdedigen tegen throws, grote focus op setup speelstijl dus elke knockdown kon het begin van het einde betekenen, option selects, focus mechanic die de neutral game compleet verpestte etc etc.

    Als je een vechtgame wilt leren die lage executie heeft, geen grote focus op ellenlange combos, dat je tools hebt zoals de v-reversal om om te gaan met pressure, waar niets een har knockdown is. waar de slimmere speler wint en niet diegene met de betere executie, dan kan deze titel wel iets voor je zijn.

    Ik heb maar 1 klacht, het combosysteem is behoorlijk gelimiteerd, dit ligt ook aan de character die je pakt natuurlijk maar je creativiteit kan je er niet helemaal in kwijt.
    Als ze dat verbeteren dan flikker ik USFIV gelijk aan de kant.

    Paar users op Twitch die erg goed zijn mits je wilt zien hoe SFV wordt gespeelt:
    Infiltration85, JuiceboxAbel, Tampa_Bison, CrossCounterTV, Maximilian_DOOD, floe, AmirXL
     
    Laatst bewerkt: 27 okt 2015
  10. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Zet het hier maar even neer, voor wie USFIV heeft, de volledige Halloween/horror costume pack (44 karakters) is maar 25 cent in de store.
     
  11. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik zie dat ze 17,99 zijn. Misschine was het vanmorgen dan zo?
    Overigens meende ik ook dat mensen die de SFV beta hadden gespeeld de horror pack gratis ontvingen, of dat was alleen voor de aziatische regio...

    Tijdens Paris Games Week is Dhalsim aangekondigd voor SFV


    IK ben nooit een fan van hem geweest maar moet toegeven dat ze zijn moveset behoorljl hebben aangepast. Z'n uiterlijk is nieuw genoeg maar nogsteeds erg herkenbaar, best onder de indruk van hem.
     
  12. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Oh misschien dan toch een foutje, ik heb ze nog wel kunnen kopen maar misschien dat dit nog wordt rechtgetrokken.
     
  13. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    In de afgelopen weken sinds de Beta was geweest zijn er mensen druk bezig geweest om de PC versie te data-minen. En er zijn behoorlijk wat leaks hierdoor gekomen.
    De laatste character genaamd "Fan" die zich zal toevoegen aan de andere 15 characters op de launch, en de 6 DLC characters die in om de 2 maanden zullen worden uitgebracht tijdens 2016.
    Om het even op een rijtje te zetten, dit zijn de characters:
    • Fan(Core roster, nieuw character)
    • Balrog
    • Guile
    • Ibuki
    • Urien
    • Juri
    • Alex
    Ik ben absoluut geen fan van de klassieke characters, ze mogen dan wel iconisch zijn, maar daarentegen ook ontzettend saai. Dhalsim hebben ze wonderbaarlijk genoeg interessant kunnen maken dus ik neem aan dat Balrog ook een overhaul zal krijgen en Guile tenminste één nieuwe special. Al sinds SF2 heeft hij maar twee special aanvallen gehad, Sonic Boom en Flashkick, tijd voor iets nieuws.

    Ibuki was de eerste character die ik had opgepakt in SSFIV, helaas had ik destijds niet de vaardigheden om haar fatsoenlijk te spelen, nu wel.
    Verwacht dat ze in SFV minder hoeft te vertrouwen op haar kunai mixups. Ben benieuwd wat z emet haar gaan doen, hopelijk wordt ze een flashy character dat offensief kan spelen met interessante combos/resets en goede pokes om neutral te kunnen spelen.

    Juri is veruit de beste nieuwe character van USFIV kwa ontwerp en speelstijl, daarnaast is ze ook ontzettend populair. Haar unieke speelstijl maakte haar erg interessant , ze kan harcore zonen, kan offensief spelen wanneer ze meter heeft en in de hoek durf je geen knoppen te drukken doordat haar druk daar echt verstikkend kan zijn. Haar Ultra "Feng Shui Engine" voegt alleen maar toe aan haar unieke speelstijl, je kan alle normale aanvallen in elkaar cancellen(in elkaar laten overgaan) en het geeft ontzettend veel vrijheid en creativiteit. Hoop dat ze haar speelstijl met FSE en het vasthouden van haar vuurballen behouden.
     
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52

    -----------------------------
    Morgen begint de Capcom Cup Finals, een toernooi waar spelers een ajar lang bijna naar toe hebben gewerkt n zihch ervoor proberen te kwalificeren.
    32 van de beste spelers ter wereld zullen eht met elkaar uitvechten.
    Het wordt gestreamed op 2 kanalen:



    Toernooi begint rond 19:00
     
    Laatst bewerkt: 6 dec 2015
  15. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Enorm tof tournooi. Ik zal niets spoilen voor degenen die het nog willen zien op een re-broadcast of dergelijks. Maar er zaten een paar enorm fantastische matches tussen. En ook wat onverwachte uitslagen.
    Toch wel een beetje jammer aan de ene kant dat dit de laatste SFIV capcom cup was, logisch natuurlijk met SFV in het vooruitzicht. Maar toch een einde van een tijdperk.
     
  16. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
  17. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Nog mensen die ook zitten te wachten op deze game? ;)
     
    Laatst bewerkt: 3 feb 2016
    Rickk vindt dit leuk.
  18. PBateman

    PBateman From the Shadows

    Berichten:
    4.215
    Leuk Bevonden:
    233
    Heb weer wat potjes in de beta gespeeld afgelopen weekend en mij wederom vermaakt.

    Ga de game zeker halen de 16e!
     
  19. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Yep, crazy zin in! SF is classic!
     
    AnubisNefer vindt dit leuk.
  20. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    ik zit te wachten op de bekendmaking of ps3 (madcatz TE) sticks gaan werken,....
    Zo niet, weet ik nog niet of ik hem haal,...

    dus mocht iemand bevestiging hebben, hoor ik het graag!!
     

Deel Deze Pagina