Mika niet leuk/goed/interessant/indrukwekeknd?
Van wat ik heb gezien en gespeeld is R.Mika ontzettend goed, een hele mobiele grappler met erg enge resets. Ze heeft erg goede normale aanvallen en dikke damage. Ze zieter er een beeje maf uit maar is zeker geen joke character, gelukkig.
Ik heb voornamelijk met Necalli gespeeld, veel plezier mee gehad. Necalli heeft heeft 2 grote zwakheden, zijn normale aanvallen zijn of traag of hebben weinig bereik, dus de neutral game spelen met z'n normale aanvallen bereik je niet zoveel mee ook door het feit dat je charge moet hebben voor z'n back-forward+punch special. of meter om te kunnen comboen in zijn EX axekick welke de tegenstander alsnog laat staan. Dus neutral spelen tegen Necalli met z'n normals is niet eng op 1 na. Necalli z'n staande heavy kick geeft een crush counter, dus zeg maar gedag tegen de helft van je leven wanneer necalli een Vtrigger heeft.
Necalli kan goed omgaan met projectielen, hij heeft meerdere opties om er langs te komen and kan zelf ook redelijk iemand irriteren met zijn v-skil van half en fullscreen. Slsh special heeft projectile armour dus die gaat egwoond oor projectielen, super gat bijna fullscreen en erg snel dus op reatie doen tgen projectielen. Je kan ook zn light kick axekick gebruiken om projectielen te stoppen.
Z'n combos doen veel damage en hebben lage executie, gecombineerd met de nieuwe input buffer kn iedereen ze wel na een paar dagen ene paar uurtjes oefenen.
Necalli z'n uppercut werkt super goed tegen mensen die springen en ook als reversal optie wanneer je niet wilt dat mensen in je gezicht zitten. Natuurlijk erg onveilig.
Hij heef took een command grab en een divekick. Command grba handig wanneer je hebt laten zien dat het gevaarlijk voor hun is om knoppen te drukken en je hun forceerd om te blokken, dan gebruik je de command grab. De divekick gebruik je tegen characters met slechte normale anti air aanvallen om hun timing in de war te brengen, je blijft even hangen in de lucht namelijk. Je gebruikt het ook als een mixup met een crossup jumping medium kick, de divekick blijft voor terwijl de medium kick een crossup is.
Necalli is een erg goed beginner character imho.
---------------
Ik heb ook met Chun-Li gespeeld, waarschijnlijk samen met Ryu de meest "eerlijke" characters, ze is behoorlijk goed maar vereist wel behoorlijk kennis van street fighter fundamentals.
Je moet dus on point zijn met haar. Beste normale aanvallen in de game samen met Vega, kan vuurbal gebruiken om je offensief te starten, of te zonen en een reactie te dwingen van de tegenstander zoals springen. met instant air stomps(down+medium kick) kan je pointblank het leven moeilijk maken voor de tegenstander.
--------------
Online werkte ontzettend soepel, natuurlijk een enkele match gehad dat een lag fest was maar grote merendeel was erg soepel en voelde net als offline spelen.
De game ziet er erg grafisch erg mooi uit, dus mensen die zich zorgen maakte dat er geen verschil zat tussen USFIV en SFV, wees gerust. Over deze vergelijking gesproken, SFV voelt echt als een eigen game. Gameplay is heel anders dan USFIV.
De game voelt zwaarder, eerlijk, normals hebben meer impact, geen kloon characters, lage executie en links hebben een input buffer waardoor alles makkelijker te timen is tegenover USFIV om een voorbeeld te noemen. Minder focus op knockdowns en meer op de neutral game, dus het gebruiken van je normale aanvallen, anti airen, letten op je spacing, allemaal dingen waar executie en seup speelstijl NIET voorop staat. De game is fastpaced, in de eerdere gameplay trailers leek het traag, dit is compleet niet zo, de game is een stuk sneller dan USFIV. Muziek is erg goed, wederom beter dan USFIV, User Interface is minimalistisch maar erg schoon en efficiënt, hoewel het niet "Street Fighter" schreeuwt.
In USFIV moest je vaak 1 of 2 frame links leren waardoor beginner moeite hadden met de game, onzin zoals crouchtechen om te verdedigen tegen throws, grote focus op setup speelstijl dus elke knockdown kon het begin van het einde betekenen, option selects, focus mechanic die de neutral game compleet verpestte etc etc.
Als je een vechtgame wilt leren die lage executie heeft, geen grote focus op ellenlange combos, dat je tools hebt zoals de v-reversal om om te gaan met pressure, waar niets een har knockdown is. waar de slimmere speler wint en niet diegene met de betere executie, dan kan deze titel wel iets voor je zijn.
Ik heb maar 1 klacht, het combosysteem is behoorlijk gelimiteerd, dit ligt ook aan de character die je pakt natuurlijk maar je creativiteit kan je er niet helemaal in kwijt.
Als ze dat verbeteren dan flikker ik USFIV gelijk aan de kant.
Paar users op Twitch die erg goed zijn mits je wilt zien hoe SFV wordt gespeelt:
Infiltration85, JuiceboxAbel, Tampa_Bison, CrossCounterTV, Maximilian_DOOD, floe, AmirXL
Laatst bewerkt: 27 okt 2015