1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Running] Zondag-cup: RUF RGT-8 GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 4 feb 2016.

  1. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Ik ga zo uit eten met mijn schoonouders dus hoop dat ik het op tijd red.
     
  2. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Mag ik een nieuwe invite aub?
     
  3. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik kan beide races en mijn voorbereiding in één woord omschrijven: "Kut!"

    Ben er helemaal klaar mee, auto is kut, baan was kut, mijn voorbereiding was kut, setup was kut. Kon niet competitief meedoen op geen enkel vlak en enkel tijdens de start iets van plaatsen kunnen winnen.

    kan niet wachten tot deze cup voorbij is, dan hoef ik deze auto nooit weer te rijden :D



    *exit zeikmodus*
     
    Laatst bewerkt: 6 mrt 2016
  4. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    2 eenzame races gehad hahaha race 1 een goeie start.
    Uiteindelijk kwam Loyall me voorbij en wou ik bij hem aanhaken. Helaas iets te veel van mezelf gevraagt en 5 sec penaltie. P2.

    Race 2 .. Gewonnen!!! De meeste ronden eenzaam en alleen gereden.
    Had eerst niet door dat Loyall een drive thru had, Dacht zelf dat hij een mega start had, tot hij opeens de pits in ging

    Deze week maar weer veel laps doen. Volgende week laatste 2 races!!! Wordt spannend!!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  5. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Leuke races gehad! Race 1 redelijk eenzaam, met Surreal die op ongeveer 4-6 seconden op me jaagde achter me, en voor me Loyall en Wiethoek die aan de horizon verdwenen. Bij de start lag ik nog héél eventjes tweede, door met twee wielen over het gras, en twee wieltjes (nog nét) op het asfalt Loyall voorbij te stekken, maar uteindelijk was het niet genoeg om de poging door te zetten.



    Race 2 heel vermakelijke race gehad. Beetje voorzichtig gekwalificeerd, en omdat het zo dicht bij elkaar lag mocht ik zesde starten. Ik bofte dat de auto's voor me geen denderdende starts hadden waardoor ik samen met @Coldzero richting 1e chicane sjeesde. Cold verloor daar net de controle waardoor ik redelijk safe door kon schuiven richting P3. De hele race maar één echt foutje gemaakt. (EDIT: 2 foutjes, ook nog eentje bij die chicanes rond start/finish). De eerste chicane op het rechte stuk nam ik iets te ruim waardoo rik een penalty kreeg en er de nodige mensen voorbijschoven. Daarna nog een gave achtervolging op Novacaine gehad, tot het moment dat hij wijd ging bij het opgaan van het eerste lange rechte stuk en een flinke penalty opliep. Loyall nog voorbij zien sjezen in het tweede deel van race 2, maar verder was het redelijk eenzaam, op P4 :)



    Zin in Brands Hatch!

    De starts waren de spectaculairste momentjes, vandaar dat daar de filmpjes van zijn :D
     
    Laatst bewerkt: 7 mrt 2016
  6. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ff kort.
    Heat 1: alles volgens plan.
    Heat 2: ff niet bij de les.
    Jump start.
    Daarna een drive through.
    Vervolgens schadebeperking gedaan voor klassement.
    Cool als een komkommer gebleven en geprobeerd zo clean mogelijk naar voren proberen te rijden.
    Was niet makkelijk gezien de hoge snelheden.
    Plek 2 was mooi gezien omstandigheden.
    Proficiat Wiethok met 1e plek.
     
  7. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Alleen 2e race natuurlijk mee gedaan. Kwam langzaam op gang maar sloot de race af met een 3:53.8. Anderhalve seconde sneller dan mijn snelste rondje van de afgelopen week. Gebeurde bij de start een hoop. Geen hele goede start maar kon toch wat opschuiven voor de eerste bocht. Had veel baat bij de spin van Cold(?) waarbij hij Surrealistic een penalty bezorgde. Schoof daarom op naar P4. Na een fout van Tender(?) en de drive through van Loyall lang op P2 gereden. Duurde te lang voordat ik constant reed, anders was P2 een goede optie. Loyall reed echter constant en ik maakte nog een foutje. Mag niet klagen, ben met de snelle rondetijd best tevreden over mijn race.

    Start race 2
     
  8. NovaCaine

    NovaCaine XBW Racer

    Berichten:
    216
    Leuk Bevonden:
    80
    Wat een pech races zeg....

    Bij de 1e bocht zei de Tom Tom hier rechts af.... Daar begon de vangrail dus..
    Dus met een aardige achterstand achter de groep aan. Gelukkig voor mij maakte 2 mensen nog wat foutjes en won ik wat plekken. En bij de laatste 2 chicanes zat ik wel lekker dicht bij Coldzero. Helaas iets te gretig wat resulteerde in een dikke drift..


    Race 2
    Goed gequalificeerd. voor mijn doen dan. 1e 3 ronden gingen er lekker druk in gevecht met Tender. om plaats 4. Helaas aan het einde van ronde 3 dacht ik dat mijn autoalarm afging... dus retired om te kijken...
    Bleek het die van de buurman te zijn. Gisteravond nog ff navraag gedaan. Bleek die zijn accu te wisselen en vergeten om zijn noodstroom sirene uit te zetten...

    Pislink was ik.... Ga ik eindelijk is een keer goed met de Ruf. Krijg je dit.

    Enfin op naar mijn Favoriete circuit Brands Hatch.

    Nu nog een goede afstelling vinden.
     
  9. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Brands Hatch gaat volgens mij een moelijke worden om een goede set up te vinden.
    Vooral de laatste en de eerste bocht zijn moeilijk en tricky, je ligt zo naast de baan.
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  10. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Ik kwam er vorige week tot een 1:24.3. Iemand al wat tijden gereden?

    Laatste bocht vind ik de makkelijkste overigens. Heb meer moeite met de curbs van de bochten in die grote lus (3x rechts).
     
  11. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik zag gisteren op 1:25.1xx geloof ik, toen ik in m'n eentje reed, in een voor mijn doen lekker rondje.
     
  12. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Vanaaf ook maar eens ff aan setup werken.. kijken wat we er van kunnen maken haha

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  13. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Leuk! Misschien ben ik ook wel online :)
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    als jullie online komen, een uitnodiging wordt gewaardeerd!

    ik ga eerst even lekker driften in FM6, maar ik wil nog graag aan een setup werken voor PCars aanstaande zondag
     
  15. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Quali heat 1

    Wegens een goede voorbereiding en een voor mij ideaal uitpakkende setup 4e kunnen kwalificeren.

    Heat 1. leuke gevechtje gehad op het lange rechte stuk bij de chicanes met crook. Ik zat net aan de goede kant en ko daardoor plek 4 behouden. Daarna rustig uitgelopen. Tender was te ver weg om het met hem nog spannend voor P3 te maken. Maar fok dat: 4e van 9. Volgens mij mijn beste resultaat in alle cups dat ik heb meegereden. :lol:

    Quali heat 2. Meerdere racers in de 3:57. Dat belooft spanning voor heat 2.
    Start van heat 2 is hierboven al omschreven. het koste mij, omdat ik werd aangetikt en daardoor naast de baan kwam, 5 seconden penalty. Zie filmpje van Beltoon, start heat 2. Veroorzaker sloot wel netjes achter me aan. Uithuilen en opnieuw beginnen. Dat ging goed, tot aan chicane 2 op het rechte stuk. Uiteindelijk 6e geworden. Niet slecht, maar had beter gekund.

    Op Brands hatch ben ik er niet bij. lekker lang weekend de hort op. Hopelijk de komende cup ook op zondag? Dan kan ik zeer waarschijnlijk gewoon weer mee doen.
     
  16. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dubbel
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Dubbel.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2016
  18. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Ik schat in dat een 1:23.xxx een podium tempo zal zijn als ik de Time Attack leaderboard bekijk met GT3 auto's op Brands Hatch.
    De Z4 BMW en Bentley lijken de leaderboard auto's te zijn. Vooral de BMW Z4.

    Als je regelmatig in de race 1:23.laag kan rijden ga je voor de overwinning.
     
  19. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Lekker start vanochtend loyall :)
     
    B Tender vindt dit leuk.
  20. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    1.23.laag?? Dat hoop ik toch niet :9
     

Deel Deze Pagina