Wat doen jullie met de vering en demping? ik heb ze redelijk zacht gezet (om grip te houden bij de hobbels), maar ik krijg het nog niet zoals ik hebben wil.
Wauw, zowel bij P1 als P3 is het nog alles behalve beslist! Le Mans was geen gelukkige race voor je, @asjemenou75, zie ik..
Thrustmaster was weer gul. Bij mijn GTE add on stuurtje brak de terug schakel flipper deels/bijna af bij de kunststof behuizing van het stuurwiel. Zaak gemeld bij TMaster customer service. Net antwoord binnen dat ik als garantie gewoon een NIEUWE krijg toegestuurd. Ik moest wel beloven om voortaan voorzichtig te zijn. Met de service van Thrustmaster zit het wel goed. Toppie.
Ja erg mooi dicht bij elkaar en nog zeker wisselingen mogelijk Nee was zeker niet het gewenste resultaat, maar ook wel begrijpelijk gezien de week die ik gehad had. Gelukkig is dat allemaal voorbij en kunnen we weer verder. Dus ik heb zin in Brands Hatch Heat 1; weet ik eigenlijk niet meer zoveel van, anders dan dat ik wel tig keer gespind ben…..begreep daar niets van ik had de setup even getest tijdens een free practice met dezelfde omstandigheden, maar daar had ik totaal geen last van het voorbij komen van de achterkant?? Heat 2; ik titkte Kimi nog aan in de eerste chicane, sorry, maar gelukkig kon hij door. Verder eigenlijk hetzelfde liedje, bij aanremmen kon in 1 keer de achterkant voorbij komen. Ik had echt een verkeerde set-up. Hopelijk volgende week iets beter! Was tof om met iedereen te rijden en ik vind het nog mooier dat iedereen aan elkaar gewend raakt en dat je daardoor ook merkt dat men (IMO) bewust probeert clean te rijden. Niet altijd is alles te voorkomen, maar in ieder geval is wel bij iedereen de intentie om het “clean and tidy” te doen
Heat missen is voor de competitie inderdaad wel leuk. Vrees dat ik met deze auto op Brands Hatch geen hoge ogen ga gooien dus anderen hebben genoeg kans. Hoop dat ik ergens deze week The Division zat ben en dat ik nog even ga oefenen want dat is wel nodig...
Goed om te horen! Bij fanatec waren de berichten over de customer service wel anders.. @asjemenou75 Ik kan het me niet meer herinneren. dus er niet teveel mee zitten
Mijn ervaring met Fanatec waren eerlijk gezegd ook goed. Drie ( keer een nieuw CSR stuur gekregen onder garantie (elektronica, mechaniek en breuk) en 1x een nieuwe voeding. Maar ik schrijf altijd dat ik competitie race voor XBW-racing met een link naar forum en website.☺
Ik zie wat je bedoeld met je filmpje @NovaCaine . M'n rijstijl komt inderdaad een beetje ehhh schokkerig over wanneer je me spectate Ik denk dat Project Cars iedere kwart-seconde (of iig niet héél vaak) kijkt hoe ik m'n controllerknoppen en triggers en sticks ingedrukt houdt, en dan die 'koers' aanhoudt voor tot het volgende kijkmoment, waar hij de voorspelde positie van m'n auto op de baan vergelijkt met de werkelijke positie en adhv van m'n controllerstanden een nieuwe verwachte koers uitzet. Vanwege m'n wat houterige manier van sturen is die verwachte koers van m'n auto niet altijd nauwkeurig. Op het meetmoment stuur ik 'vol' naar rechts (wat PC voor een kwartseconde aanhoudt) terwijl ik m'n stuurstickje een tiende later eigenlijk alweer rechtuit zal hebben staan.
Ik ben zo blij dat de uitvinders van de auto uiteindelijk voor stuurwielbesturing zijn gegaan in plaats van een joystick-controller.
Ik ga zo maar weer ff mijn starts oefenen. Blijft echt mijn zwakke punt. Ik denk helaas dat oefenen niets uitmaakt voor mij. Mijn cobra-speed reflexen en reactie vermogen zijn weggesmolten als de poolkappen met het verstrijken van mijn houdbaarheidsdatum.
Dat is meer een flow door in een goed ritme te raken. Maar ik reageer gewoon trager op onverwachtse of snelle gebeurtenissen. Ik zal altijd iets later remmen of reageren op groen licht bij de start. Daarom ben ik ook kansloos met shooters.
Aaaah nu snap ik waar het aan ligt dat je starts soms wat minder zijn. Je moet ook niet remmen bij de start @loyallronin