Renault is to launch its definitive livery ahead of the new Formula 1 season in Melbourne on March 16. The French manufacturer unveiled what managing director Cyril Abiteboul described as "a show car" on its official return to F1 on February 3 in Paris. The RS16 was predominantly black with flashes of yellow, and with sponsors' logos in white lettering, and was the livery on display at the two recent pre-season tests at Barcelona's Catalunya circuit. Autosport understands the design to be revealed next Wednesday will feature a matt gold/yellow for the main body of the car, with the front and rear wings in matt black. The colour is similar to that used on the Renault RS01 sportscar for its launch (pictured below). It is believed the matt finish across the entire car means a weight-saving of almost half a kilogram compared to the use of gloss. http://beta.autosport.com/news/report.php/id/123159/renault-sets-date-for-livery-launch Niiiiice
Afgelopen weekend deden we met ons simrace team dus mee met de virtuele 12 uur van Sebring. Kevin en Hany kwamen na 12 uur racen als eerste GTE-PRO over de finishlijn. In ons debut moesten we voor een, voor ons, nieuwe auto een setup bouwen en voorbereiden voor een race die door de nacht ging. Van 17:00 tot 05:00 wisselden de 2 coureurs zich af. Vanaf 00:00 zat ik op de radio om traffic, tijden, verwachtingen voor benzine en gele vlaggen door te geven. Dat we in ons debut endurance race direct met de winst naar huis zouden gaan hadden we natuurlijk niet verwacht. Om dat te vieren hebben we een mooie impressie gemaakt van het weekend.
Leuke M3, jammer dat hij RHD is. En voor 60.000 zou ik toch echt 4 of 5 autos kopen. Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
@Rossi46 heeft mij extreem aan het denken gezet opnieuw een stuurtje te halen. Mijn laatste was het Gran Turismo 4 stuurtje (Driving Force Pro) van Logitech dus ik ben er heeeelemaal uit qua markt enzo. Het enige wat ik weet van die Trustmaster die jullie veel gebruiken is dat 'ie lekker rijdt maar ook veel kapot gaat. Verder ben ik een Logitech fanboy (serieus: alles wat hun maken is fucking degelijk) dus: Wie kan mij een reden noemen om een Trustmaster TX te halen in plaats van een Logitech G920?
Euuhh ik heb er een in de aanbieding. Dat lijkt mij al een win situtaie aangezien het voor een goede prijs is en ook nog garantie er op.. Er was een serie met problemen maar die is al wat ouder. De huidige(2015 en up mdellen) zijn prima hoor..
De perfecte service. En nog snel ook. 2X een snelle reparatie-afhandeling stuurwiel binnen 7 werkdagen onder garantie. Ook 1 X een nieuwe standaard pedalenset gekregen onder garantie. En 1 X een nieuwe GTE add on stuur onder garantie binnen 1 week. Geen moeilijke discussies over : wel of geen garantie. Ik kreeg als klant voordeel van de twijfel. Dat moet ik Logitech nog zien nadoen.
Thrustmaster service had bij mij wel iets sneller gemogen, vooral e-mailverkeer kwam langzaam op gang. Daarna verliep het overigens prima. Over Verschil tussen Logitech en de TX kan ik niet zoveel zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat het met stuurtje een stuk leuker is. Aangezien Rossi als laatste is overgestapt kan hij dat ongetwijfeld het beste uitleggen.
Oh, maar dat hoef ik Dex niet meer uit te leggen, geloof ik. Die heb ik zo te zien al danig gek weten te maken Het is een ontzettend spuit 11 verhaal, maar met een stuur met goede FFB is de beleving totaal anders. Je wordt veel meer in het spel/de race gezogen, de input is veel preciezer en je hebt daardoor een veel groter gevoel van controle. Alles wordt daardoor intenser en bijna eindeloos veel gaver. Geen idee of ik sneller ben, maar dat maakt mij ook geen bal uit. Al ben ik langzamer, dan nog heb ik 10x liever een stuurje dan een controller. Nog zo'n dooddoener: ik had dit véél eerder moeten doen
Thrustmaster werkt met een band, die van de FFB motor naar de as van het stuur gaat. Vloeiend en goede directe feedback, en geen geratel. De G920 werkt nog steeds met tandwielen waardoor je nog steeds een mechanisch gevoel krijgt net als de oudere Logitechs.
Het enige nadeel/voordeel is dat met een stuur een default auto dood aanvoelt, maar met een persoonlijke set-up op de auto de FFB de auto tot leven brengt. default voelen de meeste de auto's niet goed aan. Net als bij Forza.
Naja dat ligt wel echt aan pCars en Forza. rFactor en Assetto voelen out of the box met de TX prima aan.
Nog zo'n dooddoener tip: Koop een goede pedalenset. Krijg je geen spijt van. Zoals de T3PA-pro van TM of een pedalenset van Fanatec. Zie ook: Zie ook: ">Review CPX adapter van Basherboards (USA) http://www.basherboards.com/CPX "> CPX Adapter wat is het: Een adapter om de volgende FANATEC pedalensets: CSP V1, CSP V2 en CSR Elite aan te sluiten op de volgende Thrustmaster stuurwielen: TX, T300 en T500RS Voorgeschiedenis: Omdat XBOX ONE niet de XBOX 360 stuurwielen ondersteund hebben vele Fanatec stuurwiel bezitters hun stuurwiel en bijbehorende hoogwaardige kwaliteits pedalenset noodgedwongen in een doos moeten opbergen. De bij het TX stuurwiel meegeleverde standaard-pedalenset is van bedenkelijke kwaliteit voor wat betreft de bouwkwaliteit en duurzaamheid. In ieder geval is de standaard pedalenset l niet van dezelfde bouwkwaliteit als het bijbehorende TX stuurwiel. Opties voor een betere pedalenset is de Thrustmaster T3PA set of de T3PA Pro pedalen-set. Door Basherboards is er nog een alternatief bijgekomen.om een van de vermelde pedalensets van FANATEC met de CPX adapter aan te sluiten op de genoemde Thrustmaster stuurwielen. Ik heb deze adapter besteld omdat ik al vermoedde dat de levensduur van de standaard Thrustmaster pedalenset bij mijn gebruik en rijstijl niet erg lang zou zijn. Dat klopte inderdaad. Ik heb al twee pedalensets stukgetrapt. Met name het rempedaal had het bij mij hard te verduren. Door onderdelen om te wisselen kon ik nog en noodreparatie maken bij de tweede pedalenset. Doordat ik bij deze reparatie het mechanisme en ontwerp van de standaardpedalen heb kunnen bekijken, werd alleen maar mijn vermoeden bevestigd dat de built quality van de standaard –pedalenset erg middelmatig is. De set doet echter wel wat het moet doen voor wat betreft gas geven en remmen. De standaardset voelt en ziet er erg goedkoop aan c.q uit. En heeft de looks van speelgoed. Daarom heb ik na het lezen van positieve ervaringen van andere kopers op het internet zelf ook het aangedurfd om een tiental euro’s uit te geven voor de aankoop van deze CPX-adapter. Omdat de vraag erg groot was/is en de produktie van deze eenmans-garage/zolder-bedrijfje laag is, duurt het wel een paar maanden voordat je de CPX adapter geleverd krijgt na de aankoop. Verpakking en verzending: Het pakje werd verzonden met US postage. In een e-mail krijg je een track and trace nummer, zodat je jouw pakketje kan volgen. Het duurde ongeveer 1 week vanuit de USA naar mijn brievenbus in Zeeland. De adapter ontvangen in een enveloppe met nopjesfolie. Het pakketje paste door de brievenbus zodat je niet thuis hoeft te zijn voor de ontvangst. Ook geen extra douane kosten zoals je af en toe wel een leest bij bestellingen van webshops uit het buitenland. Inhoud verpakking: CPX adapter. De CPX=adapter wordt met een USB kabel en een PS2 kabel (adapter PS2 naar RJ45 stekker met Thrustmaster off-center nokje) "> "> ">Testopstelling: Thrustmaster TX-stuur (firmware V50) FANATEC CSR Elite pedalenset CPX-adapter (Basherboards) AANSLUITEN: Plug en play: Inderdaad heel erg makkelijk. Alleen even opletten dat je alles goed aansluit. Maar dat kan haast niet fout gaan door de sticker op de CPX adapter en de gebruiksaanwijzing die je op de website van Basherboards kan vinden De CPX adapter moet wel op een USB-poort van de console aangesloten worden voor energie. Of je kan de adapter aansluiten op een GSM usb-oplader.. Afstellen/kalibreren.: Als je de eenvoudige gebruiksaanwijzing volgt is dit erg snel gebeurt omdat het simpel is. Wel even de pedalen op de gebruikelijke manier kalibreren in het menu van Project Cars. Verdict: score 10/10 Mijn CSR-elite pedalen voelen perfect aan. Geen input-LAG. Het is net alsof ik Forza 4 op de Xbox360 speel met mijn CSR stuurwiel en dan bedoel ik het als een positieve opmerking. Ik merk niet dat er een adapter tussen mijn TX-stuur en CSR-elite pedalenset is geschakeld. Kortom de CPX adapter werkt perfect en doet zijn werk ongemerkt. CSR-elite pedalenset review ISR website:
Kan ik mij echt helemaal in vinden. Compleet andere ervaring. Met een stuurtje is het echt racen. Met een controller is en blijft het voor mij arcade...
Ik ben eigenlijk van mening dat ik dit niet echt een voordeel vind... je geeft zelf al aan 4x problemen te hebben gehad. Ik heb liever een bedrijf met een hele slechte service waar je nooit mee te maken gaat hebben Muizen, toetsenborden, oudere stuurwielen... Zwaar misbruikt maar nooit problemen gehad met Logitech producten. Riem vs tandwielen is wel een interessante, al kan ik me het gevoelsverschil daar nog niet echt goed bij voorstellen. Wordt de Trustmaster ook door de fanatiekere simracers vaker gekocht dan een G920?