1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

PCARS [Running] Zondag-cup: RUF RGT-8 GT3 cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door loyallronin, 4 feb 2016.

  1. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Voorbereiding 2: middagtukje op de bank. Pantoffels uit en glas wijn op tafel met cashewnootjes voor als ik wakker word.
    Snurk snurk.. wordt dan ....slurp...slurp ......crunch.. crunch....
     
    Kimi NL vindt dit leuk.
  2. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Hahaha, held

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
     
  3. Crookk

    Crookk Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    189
    Hey gasten, ik kan er vandaag helaas niet bij zijn, maar ik wens jullie veel plezier op het circuit vandaag =). Tot de volgende cup!
     
  4. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Veel plezier alvast luitjes. Nu ik er niet bij ben, hebben anderen óók eens kans op een podium plaats ;-).

    Ik ga zo uitbuiken van het diner. Laatste avondje van het weekendje weg genieten.

    Zet iemand evt Twitch aan? Kan ik strax mss effe meekijken.
     
  5. Surreallistic

    Surreallistic Forza!

    Berichten:
    2.096
    Leuk Bevonden:
    378
    Ik zit er klaar voor

    [​IMG]
     
    HRT WietHoK NL vindt dit leuk.
  6. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Race 1:

    [​IMG]
     
  7. HRT WietHoK NL

    HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    608
    Loyall gf met de titel!!! Was weer een leuke cup met een piepwagen hahaha. Thnx mannen!!

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
     
  8. Dex

    Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    870
    Tof avondje!

    Onverwachts een snelle pace in Q1. Twee weken de RUF niet meer aangeraakt maar toch in de 1:23'ers gedoken en kort achter Kimi op P3. Was prima weg maar werd klemgereden door Loyall en Kimi dus bleef maar braaf hangen. Toen lang 3de gereden tot de concentratie een paar keer wegviel. 2 penalties en een wazige spin zorgde voor P7.

    In Q2 reed ik echt poep (halve seconde langzamer dan Q1) en startte 6de ofzo. Weer erg lekker weg, maar dit keer niet klemgereden en kon zo weer doorschuiven naar dezelfde plek als race 1, op P3 achter Loyall en Kimi. Daar bleef ik laaaaang hangen (20 van de 24 ronden geloof ik) met @B Tender nooit verder dan 2,2 seconden. Dat was erg spannend tot ik half spinde in lap 20 ongeveer. Was het podium kwijt en dacht "fuck it, dan maar alles op alles om Tender nog te pakken". Dus daarom reden we op redelijk versleten bandjes zo naar de finish (laatste gedeelte van de laatste ronde, gevecht voor het podium):



    Laatste 2 rondjes vanaf mij gezien:



    Zo mag een 24 laps race wel vaker eindigen :D

    Lekker gereden jongens! En Loyall gefeliciteerd met de titel!
     
    B Tender vindt dit leuk.
  9. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Race 2:
    [​IMG]


    Mijn avond kan het beste omschreven worden als: "Tweede", en dat vind ik absoluut niet erg.

    Kort toegelicht:
    Vrije training: 2e
    Kwalificatie 1: 2e
    Race 1: 2e
    Kwalificatie 2: 2e
    Race 2: 2e

    Hoewel de races niet echt spannend waren, heb ik mij uitstekend vermaakt. In race 1 kon ik eenvoudig aanhaken tot ronde 6 bij loyall en ben in de eerste ronden zelfs in de positie geweest om hem er bijna naast te kunnen zetten. Dus wat was super tof om een keer vooraan mee te kunnen strijden.

    Na rondje 6 zakte mijn concentratie en zag ik het gat tussen loyall en mij stijgen tot 7,5 seconden.

    Race 2 was eigenlijk het zelfde, cleane start, kort vechten en voor de rest behouden uitrijden.

    Vanaf rondje 5 zag ik beide getallen onderin groter worden. Dus mijn achterstand op loyall werd groter, maar mijn voorsprong op Jimmy(en later B Tender) groeide ook tot een seconden of 24.

    Al met al ben ik tevreden met deze afsluiter. Ik verwacht niet op korte termijn weer deze resultaten neer te zetten, want het aantal oefenrondjes is bij mij voorafgaand aan deze race dik over de 100 gegaan. En iedereen heeft natuurlijk last gehad van de Division hype.

    Zoals ik aangaf, hier een foto van mijn setup:

    [​IMG]

    En mijn gearing stond zo ingesteld dat de 2 gelijk was aan de 1, en de 6 op beide rechte stukken in de toerenbegrenzer ging.

    Wanneer begint de volgende cup???[/IMG]
     
  10. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
  11. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    In de replays kunnen zien dat er onderling flink werd gevochten.
    Heat 1:
    Voorzichtige start om geen jumpstart te maken.
    Daarna geprobeerd om voor KIMI te blijven met een goed tempo zonder de banden te vernielen.
    Ik zag dat KIMI goed kon blijven volgen en kon geen penalty veroorloven.
    Op safe in goed tempo doorgereden. Blij dat ik niet in gevecht met Kimi raakte.

    Heat 2:
    Aan mijn taktiek gehouden door gewoon de eerste 18 rondjes voorzichtig met de banden te doen om daarna aan te zetten met een 01:23.167 als snelste ronde toen de voorsprong groot genoeg was om wat meer risico te nemen.
    Wederom Kimi als een venijnige Twentse wesp op mijn achterbumper in het eerste deel van de heat.:thumbs:.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2016
    Kimi NL vindt dit leuk.
  12. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    Verdiende podiumplaatsen voor een sterke NovaCaine met plek 3 in heat 1 en een tot de laatste meters bevochten 3e plek van BTender in heat 2.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2016
    Dex en B Tender vinden dit leuk.
  13. Beltoni

    Beltoni GT: Beltoon

    Berichten:
    922
    Leuk Bevonden:
    1.117
    Heb er wel een beetje uitgehaald wat er in zat. Wilde ondanks een beetje griep toch mijn plek in het klassement verdedigen. Vooral de 2e race was wel een flinke zit. Heb niet heel veel duels gehad maar het waren wel geinige races.

    Vond het wel jammer dat Kimi in Q2 op mijn bumper ging zitten en zelfs nog even dacht om in te halen terwijl hij uit de pit kwam en ik in mijn snelste ronde zat. Niet iedereen heeft tijd/zin om 100+ oefenrondjes te rijden. Zou leuk zijn als de mensen achterin ook gewoon hun kwalificatie kunnen afmaken, zeker als deze maar 10 minuten duurt. Scheelde maar 1 plekje op de startgrid dus zoveel maakte het niet uit maar het wekte wel wat frustratie op.
     
  14. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik realiseerde mij later pas dat het niet als grap bedoelt was. Je zei: "Kimi, je gaat mij niet inhalen als je net uit de pits komt". ik heb dit zelf opgevat als een opmerking met sarcastische toon (vandaar dat ik ook moest lachen toen je een fout maakte). en tijdens race 2 had ik pas in de gaten wat je bedoelde.

    Mijn excuses, het is puur dat ik je verkeerd begreep want ik heb echt totaal niet stilgestaan bij het feit dat jij in je snelle ronde zat (ik gaf je ruimte bij uitkomen pits, maar toen ben ik vol in de aanval gegaan zonder dat er wat te halen viel). Ik kan echt niets anders bedenken dan dat ik het compleet verkeerd opgevat heb en daarom ging pushen (wat leidde tot jouw fout bij 2 snelle rechterbochten achteraan het circuit).

    ik hoop dat je begrijpt dat ik niet moedwillig mensen wilde blokkeren, ik heb gewoon niet bij stil gestaan dat ik uit de pits kwam en er niets te halen viel. ik was enkel bezig met mijzelf.
     
    Beltoni en B Tender vinden dit leuk.
  15. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Twee hele toffe races gehad. Race 1 goed gekwalificeerd maar met een beetje pech nagenoeg achterin het veld beland. Ik heb kunnen profiteren van wat foutjes van mensen, en Wiethok en Beltoon konden helaas ook profiteren van een foutje van mijn kant. Race 2 heb ik genoten. Ik lag eigenlijk vanaf ronde 2 op de 4e plaats, 2,2 sec. achter @Dex en 2,2 sec. voor Beltoon.
    Kimi en Loyallronin verdwenen gestaan aan de horizon maar wij hielden het spannend, en met z'n drieën zo dicht bij elkaar zouden foutjes genadeloos worden afgestraft. Uiteindelijk was het ditmaal @Dex die zich verslikte in bocht 3 (na bijna 20 rondjes te worden opgejaagd door mij/beltoon) waarna ik degene was die onder druk kwam te staan. Het had geen rondje langer moeten duren maar lukte me om de RUF als derde over de finish te sturen.

    Het valt mij op dat sinds Le mans, en ik de Le Mans setup leerde kennen (m'n Brands Hatch setup is een afgeleide van de le mans setup) de RUF een stuk prettiger en stabieler reed. Ik ben benieuwd wat er mogelijk was geeweest als ik die setup vanaf het begin op m'n auto had staan.
     
    Kimi NL en Dex vinden dit leuk.
  16. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    Ik had echt een positieve opleving over de RUF toen ik het diff anders had ingesteld.

    Ik ben van 75% sper onder acceleratie naar 5% sperwerking gegaan. Hierdoor kunnen beide wielen meer afzonderlijk van elkaar hun kracht verdelen (wiel met de minste weerstand krijgt meer vermogen toegespeeld) en dit maakt de RUF van een stille uitbrekende sluipschutter tot een rustig tembaar schoothondje.

    Ook minder downforce voor, maar een gevulde tank(70L, race 2) maakte het makkelijker voor mij om banden te sparen en toch 23-ers te rijden.

    Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk
     
  17. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
  18. ColdzeroNL

    ColdzeroNL Thrustmast TX Leather Edition

    Berichten:
    1.603
    Leuk Bevonden:
    1.149
    Tricky auto, ook met oefenen maar toch hele leuke races gehad. Zeer tevreden over de opzet btw.
     
    Kimi NL vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina