Haha, die namen zijn mooi maar de producten nog veel mooier. (mag ook wel voor dat geld).
Plannen zijn er genoeg, ben er mee aangestoken door mijn vader, die tot 2 jaar geleden een eigen project-auto had(Jeep Wrangler YJ) en hij elke zaterdag er aan ging sleutelen en ik als 8 jarig dropje moest en zou natuurlijk "helpen".
De Kadett's zijn een directe invloed van hem, hij heeft er namelijk ook aardig wat versleten en toen mijn broer na zijn kever een andere oldtimer wou, heeft mijn vader hem aangestoken met een C Kadett. (Volvo's moet hij overigens niets van hebben). Daarnaast is mijn moeder ook behoorlijk fan van motoren en vind ze auto's ook leuk. Dus dat maakt het al heel wat makkelijker.
Ach, ik voel me in plaats van n00b soms behoorlijk financieel instabiel. Ik zou super graag een nette Golf VI GTI als dagelijkse auto rijden, maar dat is door al die oude auto's en plannen voorlopig maar een droom. Sparen is immers bijna onmogelijk (heb ik elke prijsgroep nog wel onderdelen zitten die ik graag wil hebben). Zo heb ik laatst, zonder dat ik er iets aan heb, een origineel GT-Cluster van R-sport (volvo) gekocht. Kost wat, en staat boven mijn xbox te pronken op een plank vol onderdelen, maar ik heb er niets aan. Is allemaal puur voor de heb en omdat het zeldzaam is, zal ik er waarschijnlijk ook nooit afstand van doen.
En als ik het zo opsom, dan lijkt het allemaal snel gaan, maar de paarse volvo staat al sinds vorig jaar november op de brug en ik heb er afgelopen zaterdag pas tijd voor gehad. dat vreet enorm en nu heb ik eindelijk alle onderdelen compleet en gemonteerd, kom ik met mijn vrije tijd niet uit om hem langs de APK te brengen en uit te laten lijnen. Daarnaast is het als student niet makkelijk sparen voor grote noodzakelijke ingrepen zoals dat stuurhuis, en daardoor stel je weer dingen uit en gaat je motivatie soms heel hard achteruit.
Ik heb gewoon geluk met mijn gezin, wij delen een gezamenlijke interesse waardoor ik de mogelijkheid wordt gesteld om 4 auto's te hebben, als ik zelf stalling moest zoeken en sleutelruimte moest huren, was dit voor mij ook niet mogelijk geweest. Doordat ik en mijn broer samen een auto hebben gaat het sparen voor onderdelen sneller. (de verlaging onder de 242 kostte dik 1400,- en dat zou ik in mijn eentje echt niet zo ophoesten, en dat geld ook voor de injectiecomputer, auto en alle andere onderdelen)
En ja je begrijpt het goed, de paarse volvo wordt gewrapped. Alleen niet schrikken, het paars blijft zichtbaar. Het paars blijft de basiskleur en daarboven komen wit en grijs als winter-camouflage. Puur voor de fun en eventueel nog een oranje skikoffer met bijpassende camouflage om het geheel af te maken, als ik het zat ben trek ik het er weer vanaf.
Klik om te vergroten...