Sticky [Algemeen] PlayStation 4 [Deel 2]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door DulleNL, 24 okt 2013.

1. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Zie het ook niet gebeuren. Ze zouden daarmee toegeven dat de ps4 power mist terwijl ze zelf altijd hebben geroepen dat het de krachtigste console is.

Ik verwacht dat Uncharted gaat laten zien dat het beestje toch wel wat power aan boord heeft.

2. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Misschien, hopelijk, duurt de levensduur van de huidige generatie niet zo lang en krijgen we over twee jaartjes al de PS5, backwards compatible ... #dromenmagaltijd

3. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Het is ook nog steeds de krachtigste console, maar lang niet krachtig genoeg. Games draaien met veel moeite en gigantische grafische concessies net aan op1080pixeltjes en dan vrijwel altijd nog maar op een schamele 30FPS.
    TVs worden steeds groter, ik kan je verzekeren dat over een paar jaar 4k de standaard is omdat het wel moet, aangezien dan de huidige TVs dan gigantisch zullen zijn voor de hedendaagse markt. Vergelijk maar waar je 10 jaar geleden naar keek, nu zit het ook nog eens in de 6e versnelling vanwege de mobieltjes, tablets, VR etc. Dan is je 120" tussenmuur/kijk-kanon gewoon heel normaal :+ Net als 55-65" nu normaal is voor een huiskamer.

Dus 4k is absoluut geen marketing gelul, het is gewoon de nieuwe standaard waarnaartoe gewerkt word todat ze met 8k komen.

Maar goed we worden wel best genaaid als ze enkel een nieuwe console uit gaan brengen ja, hoop zelf op een upgrade van de huidige PS4 maar hoe kundig Sony ook is met hardware zou ik echt niet weten hoe ze dat moeten gaan aansluiten. Het zou dus wel vrijwel zeker gewoon een hele nieuwe console moeten worden.

Ik wacht E3 en evt Playstation events 2016 nog even af iig :+

AnubisNefer vindt dit leuk.
  4. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Ik zie het eigenlijk wel zitten, destijds had je de 360 zonder HDMI aansluiting en met maar 20 gig ruimte dat is na verloop van tijd ook meer geworden en er is zelf iets aan de hardware toegevoegd.

Er is nu toch ook de Xbox One Elite? Die met 1 Terra aan ruimte met een hybride schijf?

Waarom de console dan grafisch niet boosten? Het zal er alleen maar voor zorgen dat de games er op die console ietsje beter uitzien?

Al zou ik geen 4k variant verwachten aangezien we deze generatie nauwelijks 1080/60fps halen.

Dr0kz vindt dit leuk.
  5. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nou ik hoop dat het nog even duurt. Ga van de week mijn PS4 ophalen. Zou wel leuk zijn als die wat langer meegaat dan 2 jaar.

6. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Waarom niet? Omdat je je games dan in 2en moet splitsen (PS4 en PS4.5)....dat werkt verwarrend....en je een 2deling krijgt in je consumers.

Tweedeling werkt niet: zie New 3DS, 2DS, Kinect, Kinect 2.0, Move, HD DVD, etc.

Een HDD of HDMI aansluiting is iets anders dan de power van een console veranderen.

Waarom het risico nemen ruim 20 miljoen gamers pissig te maken?
    Ja, je hoeft niet te upgraden, maar iedereen wil de beste graphics op zijn PS4, dus wordt je lekkergemaakt met de PS4.5 die het wel kan (of content exclusief krijgt....brrrr).

Nee dank je.

Persoonlijk denk ik ook niet dat Sony dit van plan is....denk dat de geruchten gewoon horen bij de plannen voor de PS5.

7. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Laten we het hopen... :eek:

8. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Mja Nintendo komt er anders al jaren prima mee weg :+

Denk dat we wel op kunnen rekenen dat alle games gewoon op de PS4 blijven draaien. Zowel voor de verkoop van het spel als de tevredenheid van de PS4 eigenaren.

Het zal er dus eerder gewoon allemaal wat beter eruit gaan zien op de PS4.5 wat als je het mij vraagt geen slechte zaak is omdat de consoles gewoon al te ver achterlopen (En ja Uncharted 4 ziet er geweldig uit, het overgrote deel van de andere games helaas niet echt :+) en met het oog op VR is dit zeker geen onlogische stap, zeker niet als de Xbonert het ook van plan is.

Ook verstandig om in je achterhoofd te houden wat Sony momenteel doet met het Future Lab Program, het peilen van de meningen van internetters, misschien is dat exact wat ze hiermee aan het doen zijn.

9. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Het is jammer dat er geen datum wordt gegeven. Ik sta op het punt om een PS4 er bij te kopen. Zul je zien, staat die koud thuis en dan lees ik dat de 4,5 in de winkels ligt... :'-( Dat is echt iets voor mij..

10. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Een ps4 erbij als in 2 ps4's?

Als het kan, waarom niet? Op het moment van aankoop is iedere apparaat al verouderd. Lekker boeien, that's the circle of life. ;-)

En mocht ie er wel komen? Ja, dan. Verkoop je hem maar met wat verlies of hou je hem als een mooie, 400 euro kostende Netflix speler.

Dat is mijn ps4 tegenwoordig. Lol.

11. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Doen ze niet; New 3DS verkoopt voor geen meter (zijn ook maar een handjevol spellen exclusief voor).

Sorry, maar ik vind dat zo'n zinloos argument.
    Consoles zullen altijd (snel) op PC achterlopen.
    Daarvoor koop je ook een console; geen gedoe met upgrades, elk spel dat je de komende 5 jaar koopt doet het.
    Dat gemak, dat is een console.

Als er consoles gaan komen die ook om de 3 jaar gaan upgraden, kan ik net zo goed een PC kopen.....

12. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nee een PS4 naast mijn X1. Natuurlijk is een apparaat al oud in de folder. Maar toch blijft het zuur als je nu een PS4 koopt en dan even later horen dat er een nieuwe PS4.5 PS5 te koop is. Met de komst van de huidige generatie consoles wilde ik al overstappen naar de PS. Maar toch de X1 gekozen..

13. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Denk persoonlijk dat je gerust een ps4 kan kopen hoor.

Ook al komt ie er wel, en dan?

Heb je een 4k tv? Heb je 4k Blu-ray's? Zijn er dan spellen die het direct ondersteunen?

Ik denk het niet, omdat ze dan 35 miljoen verkochte ps4 units zo opzij schuiven en dat zijn betalende klanten.

Nah, je zit goed. No worries.

14. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Nee is ook zo natuurlijk. Het is ook niet dat ik niet koop nu hoor, (wss morgen even bestellen). Meer zo van, echt iets voor mij. Ik heb altijd dat soort dingen. Tijden denk ik, ik ga kopen en stel het dan uit of koop wat anders. Dan heb ik eenmaal de beslissing genomen en dan is er ineens weer een onverwachte wending..
    4k tv boeit mij al helemaal niet.

15. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ze deden het al vanaf the GameBoy met de GameBoy Color, en alle opvolgende Handhelds, de N64 had toen ook een zo'n extra RAM pack. Net even de 3DS sales opgezocht, de start was sterk maar daarna ging het inderdaad snel bergafwaarts, net als de hele handheld markt..helaas. Maakt verder ook niet uit, zeg alleen dat die ouwe schurken er al jaren mee weg komen ;)!

En beide consoles zijn gewoon slechter begonnen imo, beetje lastig om te kijken wat bij de vorige gen het gemiddelde was voor een PC alleen. Sowieso was dat toen een andere markt, zonder dat er zoveel druk lag op het hele 1080p/60fps gebeuren (de meeste hadden nog een oude CRT kijkdoosch), nu willen ze dus ook nog een solide VR platform erop realiseren.

Ben het met je eens dat dat -het- voordeel van een console is, het is gewoon heerlijk om een apparaat onder je TV te hebben staan die zeker weten alles speelt, en als er dan een game niet lekker op draait zitten iig al je tegenstanders met dezelfde ellende. Als ze dat gaan wegnemen en we langzaam naar kortere gens toe drijven "ala telefoon industrie" dan trap ik die hele playstation zooi het raam uit en knoop ik lekker weer mn PC aan de tv.

Denk dat het nog wel even duurt hoor, in de tussentijd kun je gewoon genieten van de top exclusives, en dan is het nog maar de vraag of je daadwerkelijk wilt upgraden.

16. Olijke Poffer

Olijke Poffer PC VR fan.

Leuk Bevonden:
    2.613
    Tuurlijk, zal ook niet van op vandaag of morgen gebeuren.. We zien het wel. Voorlopig heb en geniet ik ook alweer een tijdje van mijn x1 en hoop dat beide consoles iig nog een jaartje of twee mee kunnen.

17. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    http://www.eurogamer.net/articles/d...ystation-4k-is-real-but-why-is-sony-making-it

:eek:

Dat zou toch wel een gewaagde zet zijn als het blijkt te kloppen zeg. Een upgrade van de PS4 om dus uiteindelijk 4K resolutie te gaan ondersteunen. Zal aardig wat kosten ... PS4K ... heeft wel wat :)

18. Zumpelvelder

Zumpelvelder Active Member

Leuk Bevonden:
    618
    Aparte ontwikkelingen allemaal... Mij lijkt het een erg geforceerde zet van Sony die gedoemd is om te mislukken. Twee halve consoles op de markt brengen binnen 3 jaar tijd. :lol:

4K schermen zijn momenteel leuk voor films, maar de rest van alle media content is in de verste verte nog steeds niet 4K-waardig. Sowieso zijn (budget) 4K-schermen ook nog eens allemaal vrij traag waardoor gamen op zo´n groot scherm zeker (nog) niet ideaal is.

1080P is al meer dan 10 jaar op de markt, in alle soorten en maten, maar tot dusverre word die resolutie ook nog steeds niet volledig benut!

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Als Sony dit gaat doorzetten wordt het een flop van megaformaat. De hardcore gamer gaat dit aanschaffen (en ik misschien ook :+), maar verder zal de reguliere consument deze upgrade niet snappen. Daarnaast verkocht (of verkoopt) de ps4 echt ontzettend goed, er is dus weinig markt die nog niet bereikt is.

20. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.102
    Dus ze moeten nooit meer wat experimenteren en aandurven? Laat ze maar eens wat proberen, misschien is het wel een gat in de markt.

Deel Deze Pagina