PCARS [Finished] Slow & Steady Sunday Cup

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Dex, 9 mrt 2016.

1. loyallronin

loyallronin Active Member

Leuk Bevonden:
    606
    Bedankt.
    Ik had het minste ongeluk op deze baan leek het wel.
    Vooraf had ik geen hoge verwachtingen omdat een crash zo makkelijk kan ontstaan, waardoor je race wordt verknald.
    Wel op safe gespeeld in alle heats door niet veel risico te nemen in de chicane.

Ik had alleen in heat2 een gruwelijk slechte start, wat alles meteen lastiger maakte.

Finish heat 1 was super spannend met fotofinish van Wiethok en mij.
    Moet nog de replay bekijken hoe close het was.
    Wiethok ging steeds sneller en ik werd trager en trager.
    Gelukkig hadden wij al geoefend om gelijktijdig met z'n tweeen door de chicane te gaan.:+

Heat 3 kon ik alle problemen vermijden en profiteren van de jumpstarts van anderen.

Laatst bewerkt: 28 mrt 2016
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  2. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Gefeliciteerd loyall, Sorry dat ik er niet bij was. Drank nam de overhand vanavond..

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

3. Rossi46

Rossi46 XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Leuk Bevonden:
    1.159
    Ja sorry, dat was ik. Ik miste mijn rempunt volledig waardoor ik véél te hard aan kwam zeilen. Ik probeerde je nog te ontwijken maar dat lukte helaas niet. Super knudde actie van me. Erg zonde ook want we zaten op dat moment met veel bij elkaar.

Jij mag weleens leren starten inderdaad! :p Die tik bij de start van race 3 was niet cool =( Voordat het licht op groen sprong stond ik al achterstevoren :'-(

4. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Even wat anders. Ik vond het weer erg gezellig gisteravond, maar wel een tikkeltje eentonig. Valt er wellicht nog wat te schaven aan de regels?

Wat mij betreft komen de korte quali's van 5 minuten niet helemaal goed uit de verf. Door de korte tracks kun je dan toch nog minimaal 2 tot 3 flying laps neerleggen. Je zag daardoor alsnog een redelijke constante lijn in de uitslagen van de quali's.
    Ook de races hadden een redelijk eenzijdig karakter, buiten wat foutjes her en der.

Hoe denkt men er over om de volgende regels toe te passen:
    • een verplichte pitstop in heat 1 binnen een verplicht pit window
    • start heat 3 met een reversed grid aan de hand van de uitslag van heat 2

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Maakt het racen denk ik alleen maar saaier/eentoniger. Nu 'moet' je mensen op de baan inhalen, met een verplichte pitstop worden veel inhaalacties juist gedaan door twee kwalificatierondjes te doen op het moment dat je voorganger de pit in rijdt, zodat je na de pitstops voor hem rijdt.

De reversed grid moet ik even over nadenken.

6. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
    Ik zeg lekker zo laten.. op monza was die 5 min kwalificatie idd goed voor 2 a 3 hotlaps.. op sakito is een ronde 1.13 ongeveer en een foutje is sneller gemaakt dan op monza.. dus op sakito zal die 5 min kwalificatie wel tot zijn recht komen

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

loyallronin vindt dit leuk.
  7. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Ik was er gisteren niet, dus ik weet niet of mijn mening relevant is. maar... :+

Met die langzamere wagens wordt de frustratie alleen maar groter omdat de pitstoptijden nog steeds niet gelijk lopen. We hebben het vaak genoeg gehad dat iemand een seconde langer/korter stil staat dan iemand anders, maar met langzame auto's zijn de verschillen een stuk kleiner en kunnen dat soort dingen dus snel je race permanent naar de knoppen helpen.

B Tender vindt dit leuk.
  8. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Was er te weinig kans om in te halen of was het veld te wijd verspreid? Bij het laatste hebben pitstops geen zin. Daarnaast heeft Racerblade ook gelijk, zolang pitstops niet even lang duren kunnen we ze beter links laten liggen.

Misschien is een enkele kwalificatie een optie en dan bij de 2e en 3e race starten met reversed grid. Veel variatie en dan rijdt je niet constant tegen dezelfde mensen.

Dat zou dan ook de punten voor Q1 rechtvaardigen.

9. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    :D

Laatst bewerkt: 28 mrt 2016
  10. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Die redenatie gaat volgens mij niet op. Een seconde is een seconde. Zolang de totale pitstop-tijd even lang is en de races even lang duren (qua tijd), heeft de snelheid van de auto geen invloed op hoeveel impact een pitstop heeft. De extra vertraging op zich is natuurlijk wel irritant. Maar kwam het dan zo vaak voor? Het was ook redelijk random volgens mij. Of je had pech met de release als er net iemand anders langs rijdt in de pitst, maar dat hoort er dan wel weer bij vind ik.

Een pitstop geeft wel meer dynamiek aan de race. Nu vond ik het een beetje een optocht met 3 races die erg op elkaar leken. Al kwam dat ook doordat Monza Short op zichzelf natuurlijk behoorlijk eentonig is.

11. Racerblade01

Racerblade01 Active Member

Leuk Bevonden:
    1.046
    Oneens. Ten eerste, theoretisch gezien zouden races 'closer' moeten zijn als de auto's langzamer zijn, hoewel dat ook gedeeltelijk komt omdat het rijgedrag makkelijker is. Dus als je een pitstop hebt die 1 of 2 seconden langer duurt, is de kans groter dat je daarmee plaatsen verliest in een Formula Rookie dan een GT3. Daarnaast zijn de races in deze cup korter, wat de kans nogmaals groter maakt dat je onvoldoende tijd hebt om je verlies goed te maken.

Daarnaast, hoe langzamer een auto is in een rechte lijn, hoe moeilijker het wordt om op een recht stuk het verschil te maken. Als je bij wijze van spreken twee dragraces doet, één in een Formula Rookie en één in een Formula A, is de kans dat er zij aan zij gefinisht wordt groter bij de Formula Rookie. Als de reactietijd van één van de twee 0,1 seconde beter is dan de ander, levert dat in de Formula A aan het eind van het rechte stuk een behoorlijk gat op. In Formula Rookie valt dat wel mee denk ik. Dus wat dat betreft is het lastiger inhalen in de Formula Rookie.

B Tender vindt dit leuk.
  12. Dex

Dex ¿ʇɟıן uǝʌǝ noʎ op

Leuk Bevonden:
    870
    Persoonlijk heb ik de reversed grids vermeden omdat we dan het 'gekloot' van die eerste-ronde-iedereen-plekje-zoeken niet hebben. En ik vond eigenlijk dat de variatie waar ik op hoopte ook gebeurd is: drie verschillende pole-sitters en de pole tijd van Q2 was gewoon een volle seconde trager dan de 'serieuze' Q1. Het was best lastig om een goede ronde te krijgen in die 5 minuutjes. Of je had koude bandjes, of er zat iemand voor je, of je verneukte een bocht.

Ook heb ik eigenlijk met iedereen wel gevochten gister. Ik heb denk ik alleen Loyall niet 'gezien', verder heb ik volgens mij over de hele avond met iedereen wel in gevecht / groepje / achtervolging gezeten. Kan natuurlijk zijn dat ik geluk had en dat andere dat niet zo ervaren hebben... maar ik sta open voor veranderingen dus als mensen het graag nog anders zien hoor ik dat graag.

Wat vind men ervan om race 2 of 3 nat te doen?

Rossi46 en B Tender vinden dit leuk.
  13. Surreallistic

Surreallistic Forza!

Leuk Bevonden:
    378
    Nat is voor het vrouwelijk geslacht PUNT

loyallronin vindt dit leuk.
  14. loyallronin

Leuk Bevonden:
    606
    Poepregen:mad::'-(=(

15. Kimi NL

Kimi NL It's the first page of the second chapter!

Leuk Bevonden:
    3.360
    Als prominent en trots lid van Regensdans-vereniging "Sideways for Days" zou ik een regenrace ten zeerste waarderen

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

ColdzeroNL vindt dit leuk.
  16. Rossi46

Leuk Bevonden:
    1.159
    Zo te lezen ben ik de enige die zit te zeuren, dus laten we het maar gewoon laten zoals het is ;):thumbs:

17. Beltoni

Beltoni GT: Beltoon

Leuk Bevonden:
    1.117
    Probeerde ik alweer problemen op te lossen die er niet waren |:-. Wat Dex zegt over de reversed grid klopt ook wel. Bij Forza 5 verliepen de rolling starts altijd foutloos, bij pCARS bakken wij er nog niet zoveel van.

Wel paar mooie filmpjes voorbij zien komen op de activiteiten feed. Pijnlijk om te zien hoe United in de laatste ronde bij de chicane de fout in ging en een paar plekken moest inleveren. Verder mooie beelden van drie auto's dik door Parabolica. Zin in aankomende zondag!

Heb overigens geen rondetijden langs zien komen. Zijn er nog 55ers gereden?

Laatst bewerkt: 29 mrt 2016
  18. asjemenou75

asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

Leuk Bevonden:
    772
    ja 3 heerlijke heats gehad met constant actie en wisseling van posities. Niet verwacht met die open wheels en zeker niet op dit circuit met die chicane. Vond ook Cold (die overigens erg constant reedt) en Novacain erg sociaal om beide hun posities in de voorlaatste rondes aan mij te doneren .

Heat 3 was ook erg leuk met Crook en Surrealisitc, inderdaad met 3 en door parabolica en met 3en rechte stuk op. uiteindelijk trok Crook aan het langste touw en was later Surr door ongeluk de aansluiting kwijt.

Wat mij betreft dus prima concept en ik zou zeker niet zomaar regels veranderen in een cup die al begonnen is, maar dat is mijn visie.

19. HRT WietHoK NL

HRT WietHoK NL Puff The Green Stuff.. GT WeedFlaminRacer

Leuk Bevonden:
    608
  20. NovaCaine

NovaCaine XBW Racer

Leuk Bevonden:
    80
    Leuk gevecht zo jongens, Ik heb ff mijn stream terug zitten kijken maar ow ow ow, wat is die kwaliteit toch bar slecht.

Volgende races maar de replays opslaan een een highlight reel maken.

Deel Deze Pagina